24 december, 2010

Advent Calendar Magazine Dec 24nd



Godaste Jul kära vänner!
Glada, stolta, klokare och lite vemodiga öppnar vi sista luckan. En julaftonslucka - tomten och nissarna Allt i Hemmet, Canvastavlan och Anna Örnberg har varit extra generösa. Svaren lämnar ni vanlig ordning här på bloggen, och till de give aways som ni vill delta. Vinnarna kåras den 29.12.

Julkram, Minna & Marie

Best Christmas to you dear friends!
We're happy, proud, viser och a bit sad today when the time has come to open the last "window". Santa and his helpers Allt i Hemmet, Canvastavlan and Anna Örnberg have been extra generous.
Leave your answers here on ther blog to those give aways you wish to be part of. The winners will be announced Dec 29th.

Chritmashugs,
Minna & Marie

59 kommentarer:

Oscar et Lila sa...

Joyeux NoËL Minna for you and your little family...!
And many many thanks for your beautiful Advent Calendar,just "merveilleux " !
Bisous from Provence.
Patricia

Vitt hus med svarta knutar sa...

En riktigt GOD JUL och en fin julhelg önskar jag dig!! Ta det lugnt och bara njuuut!

Varma julkramar,
Regina

Erika sa...

Vill gärna vara med och vinna canvas tavlan!
Svar: 2-5 arbetsdagar.
Önskar en God Jul och håller tummarna.
Kram

Weerspiegeling sa...

Thank you so much for your lovely Christmas magazine! I loved it!

Merry Christmas and a happy new years. Enjoy!!

xx Anita

Jeanettes hus sa...

Tack Minna & Marie för att Ni givit oss så mycket inspiration varje dag med er fina kalender.

Toppen idé som vi alla önskar skall bli en tradition.

Önskar Er båda med familjer den vitaste och härligaste Julen ever!

Skall bli roligt att få ta del av alla era uppdrag som kommer 2011.
Ni e bara så duktiga och ett kanonteam.

Ha det bäst!
Julkramisar Jeanette

heavenandearth sa...

God Jul i stugan!

2-5 arbetsdagar är normal lev tid.
Nu håller jag tummarna för det är väl försent att lita på att tomten skulle hinna... (?!) :-)

Önskar er bägge en riktigt god jul och Ett Varmt Tack för en underbar kalender! Önskar den kom i papperstryck så jag kunde titta i den år efter år!

Kram! Iréne

prinsesselinn sa...

Heisann Tusen takk for en kjempefin julekalender gjennom hele desember.
Dere har vært kjempeflinke og så hyggelig å følge med på.
jeg vil gjerne være med på giveawayene og svaret er 2-5 arbeidsdager.
Ønsker der en vidunderlig jul.
Måtte den bli rolig og fin, og svare til alle forventninger ;)

Lily sa...

Helt lätt var det ju inte att välja sin favorit ur Annas underbara, med glimten i ögat, kollektion :)
Det här blev det till slut:
"Princess" - Den vackraste av dem alla? Tittut! Det måste vara du! Berlocken är en spegel i miniformat."

Passar på att tacka er för en underbar adventskalender, och önska er en riktigt God Jul.

Kram Lily

Loreta sa...

Very Merry Christmas to you!

Nicole´s buntes Haus sa...

♫•*¨*•.¸¸ Merry * Christmas ¸¸.•*¨*•♫

Anonym sa...

Thank you so much for this beautiful advent magazine - I have so enjoyed it!! Wishing you a blessed Christmas!
Kristine xo

C. Tvillingmamma sa...

God Jul,två till fem :)

Tack för en rolig december tid!
Hoppas den kommer i tryck.

Anonym sa...

Canvastavlan har 2-5 dagars leveranstid. :-)
Av Annas smycken gillade jag Hearts berlock mest. Men det fanns ju jättemånga fina smycken.
Hoppas på tur nu när det är jul. :-D

GOD JUL!! Kram Monica B

Virpi sa...

Annan posliinisydämet ovat ihania<3
Canvastaulut toimitetaan 2-5 arkipäivässä.
Allt i Hemmet; no kaikki! Tyylikäs tunnelma läpi lehden houkuttaa syventymään lehtiin yhä uudelleen.

Oikein ihanaa ja rentouttavaa joulua teille Minna ja Marie! Kiitokset ihanasta joulun odotuksesta kalenterista nauttien!

vosges paris sa...

Wishing you a happy Christmas eve... God Jul,
desiree

violen sa...

Allt i Hemmet är så bra för att den har både reportage och små tips. Det är just dessa små tips som jag gärna ser mer av, smarta lösningar för små utrymmen och rensairöran tips osv.

Sarppu sa...

Oikein Hyvää Joulua ja kaikkea hyvää vuodelle 2011.

Lotta Fröjd sa...

1. Canvastavlan har 2-5 dagars leveranstid.

2. Av Annas smycken så tyckte jag bäst om halsbandet TWIGGY.

3. Det bästa med Allt i Hemmet är inspirationen jag får från att läsa tidningen, samt alla underbar bilder och alla tipsen som får mig att ta tag i sånt som jag annars brukar lämna åt slumpen. Jag ser gärna mer av köptips, inredningsdetaljer och tävlingar :)

God Jul!
Kram
Lotta

åsa sa...

det har har varit en fröjd att titta in här varje dag i 24dagar för få ögonfröjd....
-kanvas 2-5 arbdagar
-tidningen aih det finns bara ett ord den har ALLT
-rosa hjärta,älskling
god fortsättning....
åsa i krokstugan

Mirjami sa...

Thank you so much for your lovely advent calender! Came here every day to see beautiful photos and get some Christmas spirit :)

Gugis Pärlor sa...

Underbar kalender och förväntansfull december! Jag gillar Anna Örnbergs smycken och har kollat hennes hemsida många gånger förr... Svårt att välja men jag föll för en berlock som heter Omknuten ;O)

Julkramar Gugi

Maria sa...

Önskar er en riktigt GOD JUL, så här på julaftonskvällen! Lugnet har lagt sig och tomten också.
* Canvastavlan har 2-5 dagars leveranstid.
* Jag ÄLSKAR hearts berlocken! Men jag tycker att både kringlan och kanelbullen är fantastiska! Tänk att få för sig att göra smycken av dem?!
* Det bästa med Allt i hemmet... den har egentligen det mesta, inspiration, fakta, reportage från fina hem och om designers, lite drömmar men också inredning för oss "vanliga människor". Mer av?? tja, det skulle väl vara vackra bilder kanske, det kan det aldrig bli för mycket av. Nå't annat bra också, det är att jag får ha den alldeles själv här hemma!

/Maria

AnnaHelena sa...

Hej och tack för er fina kalender. Har tittat in här varje dag och fått mycket inspiration!

Leveranstid från Canvastavlan är 2-5 arbetsdagar.

Hälsn. AnnaHelena

Marika sa...

God Jul! Tack för en tidning med alldeles fantastiska bilder och ideér, har njutit av dem hela december och skulle älskat att ha tidningen i tryckt form.
Svar; Tavlan kan fås på 2-5 arbetsdagar i normal fallet, anna örnbergs hängsmycket "breathless" dvs korsetten tycker jag är väldigt kul men även skärp-dig ringen tilltalar mig. Och man kan aldrig få för många reportage från personliga hem, dvs såna där folk har inrett och byggt med kärlek och omsorg, återanvänt gammalt och lagt till lite nytt, är så hjärtligt trött på de vita kala hemmen som är inredda av ängsliga, en liten röd kudde för att skoja till det bland allt det vita...urk. Personliga hem som man ser att folk bor och lever i, det vill jag läsa och se mera av i tidningar.
Hälsning Marika / myranivillan (at) hotmail.com

Anonym sa...

Canvastavlan levereras 2-5 dagar arbetsdagar ef beställning.

Anna Örnbergs smycke Skimmer gillar jag.

Allt i hemmet kan säkert förändras till mera personliga hem där inte allt är "stailat", kanske lite mindre annonser vore något.

Tack för en underbar julkalender, blir tomt att inte titta in varje dag.

ACP

Växthusmadam sa...

Tack för en härlig och inspirerande kalender!
Canvastavlan tar 2-5 arbetsdagar i leveranstid
Hos Anna gillar jag smycket "kalas" allra bäst!!!
Allt i hemmet har en riktigt bra blandning av inspirerande reportage och handfasta tips!
Nu återstår bara att önska ett gott nytt år!
Växthusmadam

Anonym sa...

God jul!

Av Annas smycken gillar jag bland annat hennes kronringar och kaffekopps broschen. Jag tycker om det lilla småfinurliga i hennes smycken.

Allt i hemmets pysseltips samt recept är inspirerande.

Tack än en gång för glädjen av kalendern i december.

Ulrika

Anonym sa...

Hittade er kalender sista veckan men har tittat desto mer i den senaste dagarna. HELT underbar så när det gäller önskningar så önskar jag mej er kalender (tänker ni sätta ihop den i pappersformat och ge ut den??) och så hämtar jag inspiration trötta och tunga dagar i inrednings och trädgårdstidningar så min nästa önskning inför 2011 blir en prenumeration.
Tack för en underbar blogg och inspirerande kalender.

Kram Ingegerd
Har tyvärr inte nån identifiering genom blogg men kan ju nås via mail.

Hwita Villan sa...

Jag har aldrig läst den, men hade tyckt det var fantastiskt roligt om jag hade vunnit en prenumeration. Väldigt många pratar ju om den.

God jul!

Kram M

Boxwood Cottage sa...

Dear Minna,

first of all I want to wish you a very merry Christmas today and then I want to tell you how much I enjoyed your wonderful advent calendar.

It is like a beautiful magazine full of inspiring ideas, so well done! Thank you very much for doing it for all of us bloggers world wide! You sure spread a lot of joy!

Of course I would love to win your gorgeous book, or the book of fabulous Fifi (who I found through the German Country magazine in which I also found the pictures of Christine's beautiful home in Provence that you captured so fantastic! I did send them both a copy of the mag last summer)!
Also the Sweet Paul book would be a real treat - the wreath ideas like a candy wreath or a popcorn wreath are so special! And lastly to win a whole year - wow - of the fab Vakre Hjem magazine would be the icing of the cake!

Sending happy X-mas wishes to you and your loved ones from a very snowy and cold Bremen ~

xoxo~ Carola

Åsa sa...

Tack för ert underbara julmagasin, fantastiskt vackert!
2-5 dgr är normalleveranstid.
Porslinshjärtat Britta är helt underbart och min favorit.
AiH har många enkla småtips och det är också det jag vill ha mer av. // Åsa
cedergren@telia.com

Målargården sa...

Tack för en underbar adventskalender för oss inredningstokiga. Tar chansen till vinst en sista gång med svaret 2-5 dagar. Håller tummarna jättehårt. Allt i Hemmet är en tidning som passar alla stilar men skulle gärna läsa lite mer om den gammelsvenska stilen samt även om fler dalahem. Tack för i år och lycka till inför nästa. KOmmer hålla koll på er blogg vad ni gör för kul framöver. JÄttefin blogg. / Eva-Mari

Scilla sa...

Hoppas att ni har en underbar jul!

Det jag gillar bäst med allt i hemmet är att den innehåller varierad men smakfull inredning och inte hakar upp sig på en viss stil.... Den är alltid elegant och "glassig" utan att det blir för mycket... Jag skulle gärna se mer av den lantliga stilen utan att det för den sakens skull måste vara så himla vitt hela tiden.... T ex New England-stil av den mer rustika varianten...

God fortsättning!
Stina

Sophie sa...

Hej och God Jul!
Fråga 1: Det tar 2 - 5 dagar
Fråga 2: Helt underbara smycken. Egen stil och jättefina. jag skulle välja Froggy vit. Men porslinshjärtanen är också så fina.
Fråga 3: Jag skulle vilja läsa mer om hur man kan piffa upp loppisfynd och hur man blandar gammalt och nytt. Och om hur man kan laga/renovera gammalt porslin som har någon liten nagg eller blivit missfärgat under glasyren.
sophiesophie_@hotmail.com

Anonym sa...

Tack för en fantastiskt inspirerande kalender! Det har verkligen varit en fröjd att följa!

Misu sa...

God jul!

ANETTESHUS.COM sa...

En riktig god jul ønskes deg og dine, Minna!!

STØRSTE klemmen
Anette:)

zzoe sa...

buone feste!

Landlige Hjem sa...

Önskar en riktig mysig fortsättning♥ GOD JUL♥
Ha det nu så gott ;))
Kram Anki

TuijaR. sa...

Thank you so much for your lovely Calender.

Ann-Mari sa...

God fortsättning på julen och tack för den bästa julinspirationen någonsin!
Canvastavlan levereras på 2-5 dagar
Favoritsmycket, fast det var svårt att välja bara ett, är Breatless
Allt i hemmet; inspiration och reportage. Bilder säger mer än ord!
kram,
Ann-Mari

Lilith sa...

Måste ju passa på att pröva lyckan också...
Svaret på första frågan är 2-5 arbetsdagar.
Örhängena Hearts på krok föll jag genast för, de var så fina!
Tidningen är jättebra för att de har både fina reportyage och tips, och så gillar jag också planlösningarna på hemmen som visas, då är det mycket lättare att få begrep om hur allt är placerat vilket man ofta undrar över annars. Dessutom gav tidningen mig ovärderliga tips om hur vi kan göra om badrummet så småningom, till kombinerad tvättstuga och badrum - bästa tipset jag fått på den fronten!
Nu håller jag tummarna HÅÅÅRT för att lotten ska falla på mig! :)

Anonym sa...

Tusen tack för all er fina inspiration i juletid! Ser framemot att fortsätta följa er under nästa år också!

Leveranstiden är 2-5 dagar.
Saturnus är precis den ringen jag säkt efter en tid, men hennes roliga smycken är alla inspirerande!
Allt i hemmet är bäst fär den har så många inspirerande tips och idéer som får en att rota i de egna skåpen och börja skapa.

Åsa B

Vita Falkens Lantliv sa...

God fortsättning!

1. leveranstid 3-5 dagar.
2. Kan inte välja smycke, men hade valt en ring, för det har jag inte så många;)
3. Bästa med allt i hemmet är, variation och framförallt att jag får så mycket inspiration.

Kram Susanne

Anonym sa...

I Love your Advent Calendar Magazin!! Its fantastic, Thanks a lot and have nice new year 2011!!!

Isa sa...

Mitt favoritsmycke hos Anna är porslinshjärtat en fairytale-ring! Helt underbar. Spara pengar och sedan köpa den. Helt underbar.
Det tar 2.5 arbetsdagar att få varor levererade!
Ha en god fortsättning på sista veckan för detta året
Kram
Milott

Sofia sa...

Tavla: Det tar 2-5 arbetsdagar att få sin nya canvastavla levererad.

Tidning: Allt i hemmet är en underbar tidning. Först och främst för att den är så varierande och innehåller så himla mycket inspiration. Det skulle inte skada med ännu mer mindre tips som är snygga, enkla och relativt billiga att själv tillverka till sitt hem.

Tack för en jättefin kalender som har varit väldigt rolig att följa under decembermånaden. Hoppas julen har varit fin. God fortsättning på det kommande året!

Kramkram

Anonym sa...

Hur ska man kunna välja bland så många fina!; ring saturnus, hängsmycke skymning, spegling, norrsken... armband natthimmel..
Och en härlig kanelbulle eller kringla är också alltid rätt!

Tavlan 2-5 dgr leveranstid.

Spiggis
vaxthuset@yahoo.se

Zink & vita ting sa...

Å så klrt jag tar chansen att få bli en pingla med en snygg kringla!
Är så svag för Annas smycken favoriter är Älskling vit och Flora!

Allt i hemmet är en härlig tidning, gillar att läsa om hemmen och få inspiration.
Skulle vilja se ännu mer badrum...då det är det vi ska ägna oss åt 2011 ;)

2 till fem dagar tar det innan man får sin tavla!

Nu håller jag tummarna!
Kram Mimmi

Pernilla Sandell sa...

Vore jättetrevligt att få vara med i utlottningen av både canvas, smycke och tidning.

Svar:

tavla - 2-5 dagar
smycke - min favorit: Froggy vit
tidning: skulle vilja se mera av bordsdekorationer.

kramar Pernilla

Lillnea sa...

Tack för all mysig inspiration ni bjudit på i ert magasin!
Jag vill gärna vara med i utlottningen av canvastavlan. Svaret är 2-5 arbetsdagar.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag önskar vara med i tävlingen och anmäler mig i elfte timmen:
Svar på frågorna:
1) normal leveranstid av den färdiga canvastavlan är inom 2-5 arbetsdagar
2) Jag gillar HEARTS örhängen
3) AiH har en blandad kompott som jag gillar inredning, trädgård, tips och idéer

Ha det så fint!
Kram,
Regina

Isa sa...

Hjälp, jag vill ju vara med om utlottningen om Allt i hemmet också förståss. Glömde skriv in det i min kommentar här!
Allt i hemmet är en inspirerande tidning för alla sorters hem.
Lite mer tips om hur man kan göra om saker själv hemma hade jag önskat i tidningen!
Ett gott slut och ett Gott Nytt 2011
Kram
Milottan

Anonym sa...

Hej

Hoppas jag hinner vara med o tävla.
Canvastavlan: 2-5 arbetsdagar
Allt i hemmet: tycker bäst om reportagen, jag vill läsa mer om BLOMMOR så klart!

Kram Em

emelie_ekborgathotmail.com

Anna sa...

Sladdar in och hoppas jag hinner med!
1. Canvastavlan levereras på 2-5 arbetsdagar.
2. Mitt favorit AÖ-smycke är Ole dole doff-halsbandet.
3. Jag vill se mer hemma hos-reportage i färgglada hem, är lite trött på allt vitt... : )

Tusen tack för en inspirerande kalender! Gott nytt år!

Anonym sa...

Testar min lycka så här i sista minuten, men det var just nu jag fann denna blogg!

1) 2-5 dagar
2) Åhh.. porslinshjärtan hos AÖ - to die for!
3) Mer modernt, det är nog med Shabby chic nu.
/Lena

frunys@hotmail.com

AnnCharlotte sa...

Det tar 2 till 5 arbetsdagar.
Jag gillar faktiskt kringlan mest....
Allt i hemmet gillar jag eftersom deras reportage speglar lite mer normala hem och inte som i vissa andra tidningar helt ouppnaeliga inredningar.....just nu l'ngtar jag efter tr'dg[rdsreportage och v[rf'rger....det g[r inte att skriva de tre sista bokst'verne i alfabetet av n[n anledning s[ d'rf;r ser det lite konstigt ut....
Tack f;r J"TTEJOBBET med kalendern....

Mara sa...

Hello!!! is there still time for the fab giveaway? I would reaaly love to win the new Fifi's book!!! And my answer to the question is: Living with white, by Atlanta Bartlett!!
Also I would like to say that the magazine is fantastic! I've discovered it just today, but I'm in love with it: so full of inspirations!!! I will keep it for the next year!!!
Hugs!
Mara

Tusenfröjd sa...

Tjingeling!

Så klart jag får passa på att kanske vinna något...

En canvastavla skulle vara fint... de levererar normalt inom 2-5 arbetsdagar.

Men ett halsband skulle oxå sitta fint runt halsen. Helst det som heter "Norrsken". Det är väldans vackert!

Ha ett Gott Nytt År, Minna.
Kram Liv