23 december, 2010

Advent Calendar Magazine Dec 23nd




Sådär ja, upp and running again! Undrar om det är någon som har tid att bläddra i en tidningen idag, men hoppas ni hinner - vinsten är alldeles alldeles unik!!! Tack till söta och generösa, talangfulla inredaren stylist Fifi.

Njut av dagen!
Juliga kramar frpn Minna & Marie

Oooh, finally, now we're upp and running again. Interesting to see how many of you have a minute to read today's Mag. For I certainly hope you do, the give away is something really speciel, especially for you who speak English. We thank sweet and generous talented stylist Fifi.

Enjoy you day!
Chritmassy (?) hugs, Minna & Marie

21 kommentarer:

Sophie sa...

Min favorit är Farrow & Ball Living with Colour. Där finns så mycket som inspirerar.
elsa9090@hotmail.com

Phyl sa...

My all time favorite decorating book is from Better Homes and Gardens and is "Garden Style" copywrited in 1999.

Målargården sa...

Åh, det finns så många fina böcker som jag skulle vilja nämna men en som jag bläddrat riktigt mycket i under vår renovering är....Husbibeln och Svenska Trähus. HÅller tummarna hårt denna gång....! /Eva-Mari

OF SPRING AND SUMMER sa...

Hej!
En av mina favoriter det sista året har varit Selina Lake och svenska Sara Norrmans bok Romantic Style. Härliga bilder tagna av duktiga Debi Trelor.
Kram
Ingrid

Candylei sa...

You've given us a wonderful Christmas treat with all of the beautiful ideas, pictures, recipes and crochet patterns.
Thank you so much!
Happy Holidays,
Candylei

Ljuva Drömmar sa...

Det finns så många böcker som är inspirerande. Den som jag först kom att tänka på är en utav Tricia Guilds böcker som jag tror heter White...Jag älskar alla hennes böcker, de är sååå fina!

Nu håller jag alla tummar jag har på att jag vinner denna gång!

Ett jättestort GOD JUL till er alla som ställt upp i denna kalender!

Kramar Maria

Uttan sa...

Ja det får bli....Tha Way we live..Stafford Cliff.

God Jul och Tack för fina dagar Ni gett Oss med Er kalender.

Kram!

Anonym sa...

Har tyvärr inte så många fina inredningsböcker, men kan ju hoppas bli ägare till en snart! Inspireras mera av ljuvliga bloggar som t ex Blomsterverkstad!

Åsa B

Anonym sa...

jag har inte funnit någon speciell bok men dock en tidning som ger mig mycket inspiration. Det är tidningen Lantliv, som för övrigt gladde mig idag på posten igen.

God Jul!

Ulrika

liselott sa...

jag blir inspirerad av Ellen >keys så boken om hennes "strand" ser jag som en inspirationskälla!
Liselott

Anonym sa...

Gillar Inred lantligt inne & ute och Lindas blommor.

God Jul

ACP

Humble Bee sa...

Awesome! Fresh ideas, love!
How do I make it bigger? I don't want to miss one tiny thing.
~Becki

Gugis Pärlor sa...

Min absoluta favoritbok för tillfället är Lev Vackert av Broling och Eriksson... God Jul!

Julkram
Gugi

Anonym sa...

Finns många böcker man skulle vilja nämna. Men Paula Prykes blomsterböcker tycker jag om. Tex hennes Flower school.
GOD JUL!!
Kram Monica

Anonym sa...

Än så länge har jag ingen favorit, jag gillar att kolla runt i olika för att sedan själv kombinera ihop därifrån. Det är ju på så sätt som man finner sin egen stil!

Måste även säga att jag har följt en hel del kalendrar nu under december och er är den finaste! Så många idéer och så välgjord, det märks att ni lagt ner tid på den. Stor tumme upp för den och jag hoppas den kommer finnas tillgänglig efter jul också eftersom jag gärna testar på saker från den nästa år. Nu har jag inte hunnit eftersom vi firar jul i Finland och därmed inte varit hemma mer än till mitten av december.

God jul på dig/er!
//Susanne
goldspring@hotmail.com

Växthusmadam sa...

På senare år är min favorit New farmhouse style av Terry John Woods - sååååå fina bilder!
En riktigt god julafton önskar Växthusmadam

AnnCharlotte sa...

Tricia Guild har genomsin bok Colours lärt mig att vara rädd för tt använda färg.....

Bohemian sa...

What a beautiful Magazine... I love your Blog and Fifi's too, you are both so talented and delight us with much eye candy!

Christmas Blessings... Dawn... The Bohemian

Svenska Blomsterbloggar sa...

Hej ja vad ska man saga finns sa manga bra bocker men Tricia Guilds bocker ar alltid valdigt inspirerande. Gillar hennes tankar om olika kombinationer nar det galler farg o monster, ibland aven blommor.

God Jul!
Kram Em

Kim sa...

My favorite design book is Shabby Chic Rachel Ashwell.

God Jul
Kim H

Scilla sa...

Min favvo-inredningsbok är "Det svenska rummet" med bilder tagna av Ingalill Snitt (Bonnier Alba, 1994). Den innehåller historiska svenska lantliga miljöer. Annars så köper jag mest inredningstidningar....

God Jul!
Stina