21 december, 2010

Advent Calendar Magazine, Dec 21st



Oh no, nu är vi snart färdiga - vad ska vi nu göra när kalendertidningen är klar om tre dagar?! Det blir abstinens (fast först säkert pustar vi ut och är glada att vi fixade det. För det ni kanske inte visste var att vi bestämde att göra kalendern den 30 nov - det är från idé till handling som gäller här :))

Nog babblat, dags att öppna luckor. Idag tackar vi tidningen Trädgårdsliv. Och är så glada för att de finns (ge nu ordentligt beröm, för det behöver dessa initiativrika och kraftingshandlinga tidningsmakare med Klas Kihlberg i spetsen).

Svaret på frågan i tidningen lämnar ni här på bloggen - och i mon avgörs vinnaren.

Vacker vinterdag till er alla önskar
vi alla :)

Oh no, we're soon finished with our Magazine - what will we do then??? It's been such an exciting, demanding - and rewarding project. Reading your positive comments has made it all worth while. Believe it or not, we decided to make the Mag Nov 30, so we only had one day to prepare the start. As we write in the Magazine, we're learning by doing girls - and we have learned so much!!!

Enough of babble. Let's get going and check out the story of today. Enjoy!

Beautiful winterday to you all
from us all :)

43 kommentarer:

SIMONA sa...

hi...thanks for your message on facebook.....
your blog is always one of my preferite..
kises
simona

virrigaplantan sa...

Helt ärligt så faller jag för Trädgårdsliv för att den är så vacker! Vackra bilder blir ännu vackrare på ett utmärkt papper! Känns härligt lyxig att ta i och tåler att ligga i "njutarkorgen" lika fin alla gånger jag tar upp den igen och igen! För nästa anledning är att den har trevliga reportage med fina bilder - njutning helt enkelt! Kanske ett koncept att ta efter för flickorna på Blomsterverkstad att ta efter om ni ger ut adventskalendern i tidningsform! Snälla :-)
kram plantan

Anonym sa...

Vacker utan tvekan!

annmat@spray.se

violen sa...

Informativ tycker jag den verkar vara, vilket tilltalar mig. Att den dessutom är oerhört vacker gör ju den bara bättre!

Svenska Blomsterbloggar sa...

God morgon,

Vacker och informativ sa klart!

Kram
Em

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Jeg må bøye meg i støvet! Så fantastisk her er!
tusen, tusen takk for at dere deler disse gode ideene med oss!
Stor klem fra Hjørdis

Nanna sa...

VACKER. Gillar bilderna och pappret, trycket... Sen är den förstås informativ också...

Nanna

Sofia sa...

Helt klart först och främst för att den är väldigt informativ. Sen är det ju ett stort plus i kanten att den är så fin att titta i också... ;)
Kramkram

Vita Falkens Lantliv sa...

Hej!

Idag är din min dag så hoppas på tur(igen) ;) Jag tycker att pappret är bra och mycket vacker! En kanon tidning! Jag hade behövt en sån tidning med massa inspiration. Min trädgård är nämligen rätt trist och hade behövt piggas till:)

Tack än en gång tjejer för en topppen tidning här på bloggen:)

Kram Susanne

Therese sa...

De vackra fotona!!! Underbara <3

Anonym sa...

Jag köper trädgårdsliv för att den är så vacker förstås.
Kram Lena i Sala
lenamork@live.se

Helen sa...

Jag köper tidningen Trädgårdsliv för alla vackra bilder. Plus att kvalitén på papperet känns så lyxigt att blädddra i.

Åh, så glad jag skulle bli om jag hade turen att vinna idag!

Kram!

Jessica S sa...

Jag köpte precis trädgårdsliv för att den var så vacker men upptäckte sedan att den var toppen också för oss som snart skall anlägga trädgård vid vårt nybyggda hus! ...längtar...

Jessica S

AnnCharlotte sa...

Framförallt för att den är både vacker och informativ...

heavenandearth sa...

Jag tycker att den är både informativ och vacker!

Önskar er en riktigt fin vinterdag!
Återigen Tack för en fantastisk kalender! Kan knappt tro att ni kom på det så i sista minuten!! Den känns så välarbetad o är så vacker!
Kram! Iréne

Sussi sa...

Trädgårdsliv köper jag för att bli översköljd av en jättevåg av INSPIRATION! Och för de fina bilderna förstås....
Kram
Sussi

asa.holmqvist@houseofvega.se sa...

Hej på er!
Jösses, vad duktiga ni är med kalendern! Toppenskoj! Underbara bilder!
Jag svarar C och A. Klarar inte att välja, den är både och!
Tomtekram från
Åsa

C. Tvillingmamma sa...

Jag har inte sett tidningen tidigare...men,jag misstänker att den är både vacker och informativ,sen kan man väl hoppas på att den är billig med...:)

Mathilda Lundgren sa...

Jag köper Trädgårdsliv ibland, och det är allra mest för att den är så vacker och inspirerande, men den är ju naturligtvis informativ också!

OF SPRING AND SUMMER sa...

Hej!
Trädgårdsliv är vacker som en inspirerande trädgård.
Kram Ingrid

Sanna sa...

Den vackraste tidningen jag vet! Jag älskar att hålla i den och samtidigt känna lukten. Den doftar gott tycker jag. // Sanna

Cecilia Folkesson sa...

Jag köper Trädgårdsdags för att den är så vacker; pappret, trycket, bilderna och typografin. Dessutom är den mycket informativ.

Tack för kalendern, Minna!

/cecilia

Helen sa...

Vilket otroligt bra jobb ni gjort med adventskalendern, blir lika glad varje gång jag tittar i den. Tyvärr har jag helt missat denna fina tidning så därför kan jag inte svara på frågan.

Anonym sa...

Jag skulle gärna stifta bekanskap med den tidningen, men har inte sett den här i landet ( öster).
Skulle säkert finna den vacker och gärna ta del av all information.

Ulrika

Lily sa...

Den är informativ och vacker, en fröjd för ögat..

En härlig adventskalender ni gjort, så mycket glädje och inspiration ni delat med er av.
God Jul & Gott Nytt År

Kram Lily

Anonym sa...

Jag köper den för att den är informativ. :-D
Kram Monica
monicaberglund@hotmail.com

Lotta Fröjd sa...

För den våg med inspiration man får, att den är informativ utan att kännas tradigt, vackra bilder... Listan kan göras lång.

/Lotta

Anonym sa...

Trädgårdsliv har jag inte köpt någon gång, men vackra bilder som inspiration kan jag tänka mig, så A blir mitt svar.
Snöiga hälsningar
Milott
milott56a@gmail.com

Anonym sa...

Jag tycker att den verkar vara väldigt informativ (och vacker...)
Är gärna med i utlottningen!

Mvh Åsa H
holgerssonasa@hotmail.com

Målargården sa...

Trädgårdsliv köper jag för att den är så otroooooligt vacker. Helt klart. Njutningsfullt att sitta med en kopp the och bläddra och läsa i den. / Eva-Mari

Patrice sa...

This is pure loveliness.

Nässelblom och choklad sa...

Jag gillar tidningen Trädgårdsliv av många skäl. Ska jag endast välja ett av alternativen blir det dock alternativ a - att den är vacker!

Jag skulle bli jätteglad över att få den!

Katarina sa...

Jag köper Trädgårdsliv för att den är vacker... och informativ också för den delen, svårt att välja :-)

Elsa sa...

Jag köper den för att den är vacker...
elsa9090@hotmail.com

Annica sa...

Inspirerande och vacker såklart/Annica

Scilla sa...

Jag köper den för att den är vacker först och främst! Sen läser man och då märker man att den även är informativ. Jag gillar att den är för "vanliga" vanliga trädgårdsmänniskor. De ger inspiration att skapa sin trädgård med kärlek, kunskap och tålamod... Inte bara massa saker man ska köpa för att få en "quick fix" trädgård enligt en viss stil som efter ett par år ska bytas...

God Jul!
Stina

Agnes sa...

Först och främst köper jag detta underbara magasin för att det är helt underbart vackra bilder.

Louise W sa...

Hej
Hoppas på att det äntligen är min tur :) För att den är så fantastiskt vacker med all inspiration.
God Jul!

camomilla sa...

Vackert!

hälsar och tackar camomilla

Vindskupan sa...

För att den är så vacker... Trädgården ska ju vara inspiration för själen.

Maria sa...

Jag köper oftast tidningar för att de är vackra, eller inspirerande - Trädgårdsliv hör också till dem!

/Maria

Anonym sa...

hoppas ännu jag hinner vara med och tävla för jag tycker tidningen har så vackra tips. //Åsa
cedergren@telia.com

Manuela sa...

Skönt med en jordnära tidning för alla oss som älskar trädgård. En tidning som ger energi till nya trädgårdsprojekt istället för prestationsångest.