20 december, 2010

Advent Calendar Magazine, Dec 18, 19, 20th



Hej efter enskön vinterhelg! Idaska vi hålla tungan rätt i mun, för nu körs det tre give aways och tidningen har vuxit med tre härliga artiklar. Våra sponsorer är tre likaså:




Så här deltar du i utlottning: lämna endast en kommentar, men i kommentaren det antal svar du vill. Max antal svar är alltså tre, beroende på hur många utlottningar som du vill delta. Du behöver inte skriva vilken give away svaret avser, det kan vi ju utläsa från din text.

Hello, we're back. With trippel inspiration and give aways! Today's generous sponsors are




Today's give aways need some extra attention since they are three at the same time. But no worry just do like this:
The questions are in the magazine as usual and you leave your answers here on the blog. Only one comment, including your max three answers. Just write the answers, from the context we'll know in witch lottery you want to enter.

Now good luck to you all and enjoy!
Minna & Marie

45 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå igen! Det jag gillar bäst i min vinterträdgård är att vår trädgård har olika nivåer och inte är bara platt. Det ger den liv även på vintern. Sen gillar jag ju förstås även rådjuren som hälsar på ibland.
Min favoritkrydda är helt klart basilika.Helst avnjuts den med mozarella och tomater samt en god olivolja.
Hoppas på tur idag.
Kram Lena i Sala
lenamork@live.se

Miia sa...

Hej! Det bästa med vår vinterträdgård är att man har utsikt över den frusan älven som rinner förbi med träden och båthusen i förgrunden iklädda vinterskrud.
Min favoritkrydda är curry,älskar smaken helt enkelt.

H. Miia i finland
miianybacka@hotmail.com

Ljuva Drömmar sa...

Hej!
Idag blev det massa inspiration :)

På fråga a svarar jag....
-Timjan är absoluta favoriten och har alltid varit.
-Har bara balkong och inte så mycket på den men jag älskar mina ljus runt räcket som lyser så fint i mörkret. Jag ska ha massa ljus i min kommande trädgård.
-Gillade Pauls omslagspapper. Skulle vara roligt att anpassa korten till den som ska ha paketet.

Önskar dig en härlig dag, kramar Maria!

Skatan sa...

Hej!

Hinner inte svara på frågan (som jag inte hinner läsa...).

Vill bara säga HEJ och önska en skön sista vecka innan jul.

Kram,

Annak

Anonym sa...

I år har jag njutit mycket av mitt vinterskrudade växthus. Isrosor på insidan har speglat alla tända ljus. Här har vi suttit flera gånger och bundit kransar, lyssnat på julmusik, druckit glögg och häpnat över att den vita vintern också är här i Skåne. Eldkorgen har sprakat och marschallerna visat vägen i trädgården.
Anette/ vaxthuset@yahoo.se

AnnCharlotte sa...

Rosmarin är min favoritört....
I min trädgård njuter jag av den orörda snön.Sweet pauls paketinslagning med släktfoton kopierade på vanlgt papper är hur läcker som helst.
Tre svar idag alltså.

AnnaHelena sa...

Hej!

Något som gör mig glad i min vinterträdgård är alla småfåglar som kommer på besök till mina fågelbord och till julkärven. Det är jättekul att sitta och titta på dem genom fönstret. Fågelboken ligger redo för att kunna artbestämma dem och inte bara barnen utan även jag lär oss en hel del...
Gillar att det genom djuren finns liv i trädgården även vintertid!


Kram // AnnaHelena

Nanna sa...

- Mmm svårt att välja, men basilika är ju en favorit!

- Vintervackra träd...

/Nanna

Jessica S sa...

Min favoritkryddväxt är Basilika, älskar!

Det bästa med trädgården just nu är att vi snart skall få en! Håller på att bygga hus och hela familjen längtar så fantastisktt mycket efter att ha vår alldeles egna trädgård, planerar redan nästa års vinter med växter, lyktor och pynt.

Min favorit var vintage doily bedspread, såååå vackert!

Kram Jessica

Birgitta sa...

Hej!
Tack för så härligt inspirerande "tidning" :-)
Jag gillade för övrigt Sweet Pauls "crafty friday"-tips om att förstora upp porslinsmönster och använda som lampskärmar. Det fick mig att fundera på att man kanske skulle kunna använda även som en eller flera tavlor i köket...
Ha en skön jul!
Birgitta

Svenska Blomsterbloggar sa...

Hej,

Svara fragor idag;) Vad ska man valja?
Min favorit krydda ar vitlok. Eller raknas det som krydda? om inte sa sager jag ras-el-hanut en marockans kryddmix.
I vintertradgarden/-naturen tycker jag sno pa tradens grenar ar vackrast, speciellt pa kvallen/natten i mansken ...

Kram
Em

Marielisa sa...

- Jag tycker mest om basilika <3
- Här i norr har vi alltid mycket snö på vintern, så tror att det är det bästa - pulkabacken till älvis med barn förstås! ;)
- gillade mycket om Pauls tags & omslagspapper...

Bittan sa...

Hej !
Basilika är min favorit sommar som vinter.I vinterträdgården har jag en hel massa favoriter men det första jag tänkte på är ekstugan med julbelysningar som för övrigt är en minikopia på vårt hus är så den får det bli. Vilken härlig fantasi hos Sweet Paul.pappret med foton på ska jag "copa" och slå in dekorationspaket i så det får bli sista svaret.
ha en härlig dag så här dan före dan före.......
Kram Bittan

Anonym sa...

Hej!

Massor med inspiration, får ta in det lite i taget och hoppas kunna gå tillbaks till alla era tips.

I min vinterträdgård njuter jag mest av vår stora gran som ger skydd åt fåglarna att äta i lugn och ro. Växthuset har även sin charm vintertid.

Favorit kryddorna som jag alltid återkommer till i olika varianter är basilika och olika myntor.

Sweet Paul va en ny bekatskap, med massor me inspiration. Måste bara testa tranbärskakan. Sedan hade han ett fint litet broderat hjärta på ulltyg som jag gilla i all sin enkelhet!

God julvecka från ett vintrigt och kallt Österbotten

Ulrika

Mathilda Lundgren sa...

Det bästa i vår vinterträdgård är utsikten mot älven, hur det ångar när det fortfarande är en öppen glipa, snön i ekeen vackra grenar och isrosorna på växthusfönstren.
Persilja är min favorit! Det verkar kanske lite tråkigt, men den är så underbart god!
Sweet Paul var ny för mig, med mycket härlig inspiration, kanske paketinslagningen var bäst.

C. Tvillingmamma sa...

1 Dragon,min egen bea måste ha den,och grymt gott att sticka ner färska kvistar i all vinäger,ingen sallad utan dragon. :D

2Vinterträdgård i år? 2meter snö,så jag får väl säga hur vackert äppelträden böjer sig för snön och bildar valv (hoppas dom inte knäcks av)

3,förstod inte riktigt vad ni frågar efter men,så mycket inspirerande bilder bara. Hoppas jag kan få ta del av mer av dom!

Eva F sa...

I min vinterträdgård gillar jag att titta ut på de två enkla stolarna som står kvar - nu med en halvmeter tjocka vita rena "dynor" av snö... De påminner om att det snart är dags att sitta ute i solen och fika igen!

virrigaplantan sa...

Min favoritkrydda är rosmarinen. Jag har ett speciellt förhållande med den - våren bär jag ut den och gräver ner krukan lite i jorden, sommaren skördar jag och njuter, på senhösten gräver jag upp krukan och bär in för sval övervintring och hoppas och ber att den överlever vintern!
Favoritplats i trädgården på vintern - den är en favorit året om! Just nu njuter jag av orörd snö, fågelbordets besökare och den lustiga synen av "snösimmande" katter som paddlar sig fram!
Sweet Pauls bästa är nog de kreativt inslagna paketen. Vackra enkla råpapper med rött eller lekfulla knappar.
kram plantan

Louise W sa...

Hej
Min favorit är helt klart persiljan så man kan piffa till det mesta med denna härliga krydda.

I min vinterträdgård gillar jag bäst min fina julros med gnistrande snöflingor på. Njutning även vintertid!

Tranbärskakan såg helt sjukt god ut! Mums. Får nog bli en sådan till helgen:) Helst klart en favorit.

Anonym sa...

Hej! Först vill jag säga att det är så kul med er adventskalender, den är så fin.
Det jag gillar mest med min vinterträdgård är alla småfåglar. Det är kul att göra fina matplatser och hänga och lägga ut olika frön och annan mat till alla fåglar. Det blir som små smycken i trädgården. Och det är uppskattat för det går åt massor av mat......
Maria Rydkvist

Anonym sa...

Gräslök (enligt bakker en örtkrydda).
När det är så kallt att t.o.m. träden är vita, det är vackert!
Old book vases, fanastisk rolig detalj i biblioteket!

Hälsningar
Anna
annmat@spray.se

Tessan sa...

1. Min favoritkrydda är nog rosmarin. Jättegott till mycket.
2. Jag gillar snön bäst i min trädgård. Det är så vackert när den lägger sig på buskar och träd. Det blir så mjuka linjer.
3. Det egengjorda pappret var jättefint och en sån rolig idé.
tessan.scilla@hotmail.com

Scilla sa...

Älskar verkligen (Fransk) dragon som färsk örtkrydda, eftersom den är fräsch att skörda så länge, samt att det är en perenn( i alla fall hos mig..).

Mitt rostorn från Rosverkstan (Med en rostig krona på toppen och målat i samma gröna kulör som vårt hus fönsterkarmar.) är min absoluta vinterträdgårdsfavorit! Det sticker upp som ett utropstecken i all snö!

Trevlig kväll!
Stina

Modern Country sa...

Hei Minna!

Takk for ditt herlige besøk og fine kommentar her om dagen. Gjett om jeg ble glad for å høre fra deg!! Det var jo såååå lenge siden. Jeg sendte deg en mail før vi dro til Frankrike, Undrer om du fikk den ??

Jeg skulle gjerne deltatt på dine fine give-aways men klikker jeg på bildet blir skjermen bare hvit, så jeg får verken lest tekst eller sett noen bilder. Synd ! Vet ikke hva jeg gjør feil.. Men ønsker alle som er med lykke til. Veldig generøst av deg og dine sponsorer og arrangere dette, også veldig annerledes og ikke minst gøy :)

Varme klemmer til deg, nyt dagene!

Aina

STENLYCKA sa...

Hej!

Jag blir glad av att se allt det vita täcket av snö
som jag vet ger skydd åt mina blommor och minsta lilla frö.
Jag älskar också mitt lushus i den vita vinter skruden
och där av min man en kopp varm choklad bli bjuden.

Tack för en underbar kalender!!!
Kram Raina

Agnes sa...

Favoritörten blir två..kan inte välja. Basilika för att kunna göra pesto och slätbladig persilja till salladen.

Jag älskar mest formerna av ormhasseln i trädgården på vintern.

Måste bara prova tranbärskakan

Växthusmadam sa...

Favoritkryddan är citronverbena - helt fantastisk doftupplevelse!!!!
Hos sweet paul fastnade jag verkligen för paketinslagningen med fotopapper! Kul!
Nu blir det kamp med alla andra julhandlande människor i mataffären!
Växthusmadam

Lindaskrypin sa...

Min favoritört är Rosmarin, perfekt till t ex tjädergryta! Mums!

Här uppe i kalla Lappland är det inte nån trädgård att tala om den här årstiden. Gladast gör därför vår "tör-tall" där vi har fågelbord och fågelmat. Där trivs alla vackra vinterfåglar, domherrar, talgoxar mfl.

Vases made of old books, det var häfigt :-D

Anonym sa...

1.Favoritkrydda är timjan
2. Finast i min vinterträdgård är apelträdet, som ger skydd o mat till småfåglarna
3. Hos sweet paul var det hemgjorda pappret som jag fastnade mest för.
Jättefin blogg ni har! :-D
Kram Monica

OF SPRING AND SUMMER sa...

Hej!
Basilika blir favoritörtkryddan.
Snödroppar blir vinterträdgårdens favorit.
Sweet Pauls "Flower Chandelier" blir "Crafty Friday" pysselfavoriten.
Varm kram
Ingrid

Åsa sa...

Av örterna tycker jag bäst om timjan, har varit favvo sen jag var liten.
I trädgården just nu gläder jag mig mest åt domherrarna som kommer och äter av fågelmaten, de är så vackra. // Åsa
cedergren@telia.com

Anonym sa...

Örtfavorit är nog basilika och citrontimjan som kan användas till en massa god mat. I vinterträdgården är det nog de snötyngda träden som just nu är vakrast. hade även hoppats på ett fint upplyst växthus, men det är så insnöat så dit kommer man inte in för att tända några ljus!!

Åsa B

Virpi sa...

Rakkain mausteyrtti timjami!
Lumiset hapuvuut kauneinta talvisessa puutarhassa.
Paulin perhosin koristeltu kirjankansi kaunein perjantai puuhailu<3

Mia sa...

Hej! Favoritörten är oregano, i trädgården älskar jag att titta på alla småfåglar som kommer och äter i våra träd och kärvar. Hoppas på god tur =)
God Jul!

Therese sa...

Hm... basilika måste det nog bli!
Och i trädgården är vår hundbur klädd i snöskrud fantasieggande och vacker :-)
Sweet Paul pappret med foton gillade jag skarpt, fick mig att bli pysselsugen...

Kram Therese - Sockenvägens Söta

Nässelblom och choklad sa...

Som så många andra tycker jag att basilika är min absoluta favorit bland örtkryddorna. Bara att dra med fingrarna över plantan och känna doften är en bit sommar...

Vinterträdgården med snö är underbart kravlös. det är enkla saker som blir det bästa; en snölykta eller en ljuslykta som lyser, snöformationer och lugnet.

Sweet Pauls omslagspapper gillar jag - vilka personliga julklappar!

Sofia sa...

Jag gillar nog pepparmyntan bäst, den doftar så underbart och kan användas till så mycket.

I min vinterträdgård lyser snön så vackert. Den böljar över trädgårdens olika nivåer och har gett vår stora julbock i granris ett värmande täcke. Jag glädjer mig mest då jag ser vår vinterbelysning lysa och kasta vackra skuggor.

Jag fick flera tips vad gäller paketinslagning hos Sweet Paul.

Hoppas ni alla får en fin julvecka!
Kramkram

Charlotta sa...

Hej =)

Min favoritkrydda är utan tvekan Basilika... Och vad som gör mej glad i min vinternatur är all vacker snö som kommit och ligger så vackert på träden. Sedan gör alla småfåglar som äter i fågelstugan mej glad =)

God jul
mvh Charlotta

heavenandearth sa...

Hej!
Timjan är nog min absoluta favorit! Kan man använda till det mesta!

I min vinterträdgård...Jaa..att se dess former med snötäcket på...och alla fåglar som kommer o äter av matern jag serverar! Det är så härligt att sitta inne o titta ut på de små!

Önskar er en skön tisdag!
Kram! Iréne

gella sa...

Min favoritörtkrydda är basilika!

Maria sa...

Det som gör mig glad i trädgården, är spår av barnens lek: änglar, snögubbar och glada fotspår. På kvällen upplysta av lyktor i alla former och storlekar.
Jag gillar SweetPauls tryck på gamla tallrikar. Det skulle man ju mycket väl kunna göra på IKEA-proslin, med trevliga, uppmuntrande ord till vardagsporslinet.
/Maria

Agneta sa...

Basilika använder jag ofta.
I vinterträdgården gillar jag vårt nya lusthus där julbelysningen skapar stämning som bäst.
SweetPauls är nytt för mig och inspirerar till paketinslagning.

camomilla sa...

hej! härligt med många fina luckor på en dag! Så här svarar jag:
dragon är min favoritört och libsticka.
alla roliga skulpturer som snön bildar överallt. I dag såg jag en hel smurffamilj på promenad!
Sweet Pauls alla olika idéer för vackra och personliga paket, speciellt den lilla kanoten.
hälsningar från camomilla med känsla för snö

Manuela sa...

1. jag bara älskar bladpersilja
2. från cosas väljer jag lite otippat en klassisk rockhängare i aluminium från Edblads & Co. en sån som passar överallt.
3. Jag älskar när solstrålarna får allt allt gnistra av sina iskristaller, både spindelväven, fröställningarna och grenverket på äppelträden blir fantastiskt vackra.

Lotta Fröjd sa...

Persiljan är min favorit, jag kan ha den i så mycket och den sätter verkligen sin prägel.

I vinterträdgården är det mitt fina växthus som står och väntar på våren, snön som omger det och att bara kunna stå och titta ut på allt det vita är underbart (att man slipper stå ute och frysa hehe)

Hoppas på tur!

Kram
Lotta