16 december, 2010

Advent Calendar Magazine, Dec 16th



Halloo, kan ni fatta att det är bara en vecka (+1 dag) till julafton?! Tiden går fort när man har kul :) Idag tackar vi Piratförlaget och eminenta idolen Monika Ahlberg. Frågan finner ni längst bak i tidningen (ovan) - och svaret, ja det lämnar ni här (nedan).

UPDATE: VINNAREN (DEC 15) AV EN ÅRSPRENUMERATION AV TIDNINGEN 101 IDÉER ÄR SUSANNE. STORT GRATTIS!!!

Jag går tillbaks till mina somriga blomstertexter som ska skrivas, men Marie julpysslar vidare.

Kramar från oss!
Minna & Marie

Hello, do you realize that it's only one week (+1 day) to Christmas?! Time just flies when you're having fun. Today we thank our sponsor Piratförlaget and my idol talented Monika Ahlberg. This give away is in Swedish as well, but have faith, next week we have some really heavy stuff coming - in English!

Now I'll go back writing about decorating a patio on the summer, Marie she keeps making Christmas.


Hugs from us,
Minna & Marie

68 kommentarer:

colores sa...

I adore your adventscalender! YOur are right, time flies! scaring right? Lots of kisses

Älskade pion sa...

Tre böcker.Kramar Ulrika

AnnCharlotte sa...

Monika Ahlberg har gett ut femton titlar....
Hoppas på tur ;))

Blomgrens sa...

6 böcker tror jag hon har gjort.

Virpi sa...

Lumisen tunnelmallista huomenta! Kolme kirjaa Monica on tainnut kirjoittaa...

Kari sa...

Monika Ahlberg har gitt ut 15 bøker.

Kari :-)

Lotta sa...

15 st!
Kram

vallrun sa...

Åh, den boken längtar jag efter och jag ger mig därför in i tävlingen. Mitt svar är att Monica gett ut 15 böcker!

Ha en härlig dag!
Hälsningar Pernilla

vallrun@live.se

Ljuva Drömmar sa...

Hon har gett ut 15 böcker!!
Jösses, vad hon kan.

Hoppas du har det bra i snökaoset.
vill du också vara med i en tävling så kika in till mig där du kan vinna en sjal.

Önskar dig en underbar dag, kramar Maria!

Therese sa...

Hela 15 stycken kokböcker har hon hunnit producera - otroligt! Och jag har inte en enda av dem trots att jag är så förtjust i kokböcker... Så här håller jag verkligen båda tummarna!

KRAM Therese - Sockenvägens Söta

Hwita Villan sa...

15 st! Vilket härligt tips med kanelklubborna till varm choklad!

Kram M

Bittan sa...

15 st titlar är utgivna och jag säger som Therese har heller inte en endaste i min kokbokssamling. Hoppas hoppas :-)
kram Bittan

Anna Bengtsson sa...

Hela 15 böcker har hon hunnit med hittills. Helt fantastiska böcker.
Denna har jag inte, men det hade varit kul att vinna denna fina bok.

Kattis sa...

Hej!
Har precis hittat den fina bloggen, kommer att kika in ofta här :)
Superfin adventskalender!!!
Monica Ahlberg har skrivit 15 böcker.

Vit Poesi sa...

Jag gissar på 15 artiklar.
kram M

mormorg sa...

Hon har gett ut 15 böcker .

marggustafsson@gmail.com

Anonym sa...

Monika har enligt hennes hemsida gett ut 15 titlar. Men sen stod bara 14 uppräknade, konstigt.
Vill jättegärna vinna en kokbok :-D. Kram Monica

Gugis Pärlor sa...

Svar: 15 kokböcker!

Kram Gugi

Anonym sa...

15 titlar har hon gjort .. fast jag har bara hittat namnet på 14. Men jag antar att de vet vad de talar om på hennes hemsida. Underbara är de ialla fall.
/ Birka

birkali@live.com

Tove sa...

Tack för en fin tidning!

Hon har skrivit 15 titlar.

gittan sa...

Enl. hemsidan har hon gett ut 15 böcker varav 14 är uppräknade där. Lite kul att just Rosendals Trädgårdscafé boken står uppställd här hos mig i butiken i ett kokboksställ / gittan

Monica sa...

Hej !!
Samma som ovan, på hemsidan står det att hon gett ut 15 böcker, men bara fjorton är uppräknade.
Jag har inte en enda, så det skulle vara jätteroligt att vinna denna !!
Härligt med en svenskas kokkonst,speciellt då till jul när man bor utomlands !!
Underbar kalender,kram till er !!
Monica

Miia sa...

15 fantastiska böcker:) Hälsningar från ett snöstormigt Malmö!

Sofia sa...

15 böcker. Väldigt inspirerande adventskalender! Kram Sofia

Sofia sa...

Hon har gett ut hela femton böcker. Skulle bli jätteglad om jag vann denna bok - har velat haft den länge...
Kramelikram

AnnaKbJ sa...

Monika Ahlberg har givit ut 15 böcker. Har ingen av dom än......;)
Ha en bra dag. Kram AnnaJ

Nanna sa...

Idag funkade det bra! =D

Monika ahlberg har skrivit totalt 15 stycken böcker och har 14 stycken utgivna!

Uttan sa...

Läste på Monikas sida och det blev 15 st böcker som hon gjort.
Var på bokhandel i går och kikade lite i hennes fina böcker har ingen ännu men Klart! man önskar sig!!!

Här har Vi busväder i dag!

Kram!

Tessan sa...

Den vore kul att vinna. Jag tror hon skrivit 15 böcker.
tessan.scilla@hotmail.com

OF SPRING AND SUMMER sa...

Hej,
Monika Ahlberg har gett ut 15 böcker.
Kram
Ingrid

Birgitta sa...

15 st

Ann-Mari sa...

Det torde vara 15 böcker Monika Ahlberg skrivit.
Tack än en gång för den härliga julkalendern! Utformningen är bland det vackraste jag sett denna jultid!
Ha det fortsättningsvis bra,
Ann-mari

Louise W sa...

15 st!
Tack för en härlig tidning!

Fundera grönt sa...

FEMTON böcker!

hälsar
Nanna

virrigaplantan sa...

Monika lär ha gett ut 15 böcker!
Tack för ännu en fin kalenderdag!
kram
plantan

Helen sa...

Monica har gett ut 15 böcker, och jag har en av dem! Men jag skulle hemskt gärna vilja vinna hennes nya bok!!

Kram!

Lindaskrypin sa...

Monica Ahlberg har gett ut 15 stycken böcker!

Anonym sa...

15 st böcker. Hoppas på tur idag.
Kram Lena i Sala
lenamork@live.se

Annica sa...

15 Böcker med en massa smarrigheter=) Vill hemskt gärna vara med och tävla.../Annica

Lilith sa...

Åh så mycket vackert! Man kan se på allt vackert om och om och om igen...
Ha det så bra med julförberedelserna! :)

Charlotta sa...

Monica har gett ut 15st böcker...

Ha en bra dag!
Mvh Charlotta =)

Anonym sa...

Hon har skrivit 15 böcker.

acpale@hotmail.com

maría cecilia sa...

Wishing you and family a very happy christmas time.
cariños

Anonym sa...

Hej!

Hon har gett ut flera bra böcker.jag har några i bokhyllan och en skall jag lämna in till bokbussen ikväll.

totalt har det blivit 15 st genom åren!

H. Ulrika

Myranivillan sa...

detta var en liten slamkrypare, det är 15 böcker enl. hemsidan men endast 14 titlar är uppräknade...men står det 15 så är det svaret! den här boken skulle jag verkligen vilja ha i köket...håller tummen. Marika

C. Tvillingmamma sa...

15 ;)

Växthusmadam sa...

15 titlar och jag hoppas på tur!
En skön kväll önskar kak-bakande Växthusmadam

Anonym sa...

Deltar igen! Den här gången vill jag Verkligen vinna! 15 böcker har hon gett ut.

Åsa B

heavenandearth sa...

Hon har gett ut 15 böcker!
Jag har ingen ännu...
Hoppas detta kan bli min första...!

Kram! Iréne

Åsa sa...

Monika har skrivit 15 kokböcker.
Tack för en inspirerande kalender.
Hälsn Åsa
cedergren@telia.com

Elisabeth sa...

15 är mitt svar.

Tack för en mycket inspirerande blog & God Jul!


/ Elisabeth

AnnikaS sa...

mitt svar är att hon gett ut 15 böcker. Jag skulle såå gärna vilja vinna hennes julbok!

Charlotte sa...

Hej!

Åh, älskar Monicas kokböcker.... 15 har hon hittills gett ut! Vinner gärna, gärna hennes julkokbok!

Kram
/Charotte

Anonym sa...

15 st. Fina idee'r i bloggen. A-J
ari_jukka@hotmail.com

Hjärtat Mitt sa...

Enligt sidan jag hittade, så är det 15 böcker med den senaste.

Pernilla sa...

15 st

Anonym sa...

Jag sällar mig i skaran som svarar 15 titlar (fast det endast räknades upp 14 på hennes hemsida..)

Maria
hatti_fnatti@hotmail.com

Marie//Tekla Maräng sa...

15 titlar åh vad jag hoppas att vinna denna bok.

Ha det gott och ta det lugnt i snövädret:)

Agnes sa...

Hon har givit ut 15 titlar

Lyck-Annas sa...

15 stycken.
Älskar Rosendal!

Anna sa...

15 böcker.
Hoppas på tur!

Anna sa...

15 st böcker har hon skrivit :)

Hulda sa...

Monika har skrivit 15 böcker. Vill gärna vinna en.

Er julkalender är underbar!

Sussi sa...

Älskar Monicas suveräna böcker.....15 har det blivit hittills!
Kram
Sussi

gella sa...

15 st. God natt! :)

Lotta Fröjd sa...

15 st. God natt och god jul!

Anonym sa...

Att Monica Ahlberg har skrivit 15 böcker tror jag är rätt svar!

Zink & vita ting sa...

Sitter och velar om jag ska svara 14 eller 15... men tar 15 eftersom det faktiskt står det antalet på hemsidan!
Använder den enda jag har av Monica flitigt! Underbara recept och fantastiska bilder!
Skulle gärna ha en till!

Kram Mimmi