15 december, 2010

Advent Calendar Magazine, Dec 15th




Idag pysslas det på max! Och vinna - det kan ni, tack vare alla pysselgalnas favorittidning 101 idéer! Svara på frågan som finns i tidningen här på bloggen och då är ni med...

VINNAREN I PENTIKS TÄVLING (dec 14) ÄR JENNY. STORT GRATTIS!

Tack vare våra läsares konstruktiva synpunkter och gammal hederlig tidsbrist, har vi beslutat att i fortsättningen skriva det mesta på svenska. Google translate som vi har kört under tidspress ger inte riktigt önskad resultat. Tidningen är dock mest gjord på skoj och som vi skriver redan i förordet .."vi är inte perfekta och strävar inte efter det heller. Vi gör detta för det är kul och vi vill dela med oss våra jul". Hoppningsvis hjälper det er också att sänka era ev alldeles för tidskrävande och höga krav :)

Kramar,
Minna & Marie

Today we're crafty! Hope to be able to inspire you to get creative with doilies :) Making this magazine is taking quite a lot of our time. Google translate sound kind of funny and we don't have the time to translate it all. So dear readers, if you have questions about the texts that are in Swedish, don't hesitate to ask. We'll help you.

Hugs,
Minna & Marie

64 kommentarer:

Scilla sa...

Chefredaktören heter Ulrika Falk!

Ha en bra dag,
Stina

virrigaplantan sa...

chefredaktör - Ulrika Falk

Tack för ännu en inspirerande stund i er adventskalender! Längtar redan...

Gugis Pärlor sa...

Ulrika Falk var namnet!

Kram Gugi

Bittan sa...

Hej !
Ulrika falk heter 101 ideers chefredaktör.
ha en bra dag.
Kram Bittan

Gerda-Thyra sa...

Ulrika Falk heter chefsredaktören!
Klart att jag vill vinna!

Anonym sa...

bonjour de Bretagne en France! !dommage que les dernières recettes ne soient pas traduites en anglais !
je les aurais bien faites !
bons préparatifs de Noël !
isa56

Anonym sa...

Ulrika Falk så klart!
Ha en skön onsdag

önskar
Anette

vaxthuset@yahoo.se

AnnCharlotte sa...

Chefredaktören heter Ulrika Falk...
jag är med....igen...

Mirjami sa...

Name of the editor in chief is Ulrika Falk! Thumbs up that I'm the lucky one! :)

evalajnen sa...

Ulrika Falk är svaret på dagens fråga!

Marielisa sa...

Tämä joulukalenterinne on aivan valloittavan ihana! Suurkiitos siitä <3

Hjärtat Mitt sa...

Hon heter Ulrika Falk.
Håller fortfarande tummarna :)

heavenandearth sa...

Åhh, denna underbara tidning!
Ett måste för oss pysslare!
Jag håller tummar o tår för att det ska va MIN TUR idag!

Ulrika Falk heter Chefredaktören!

Önskar er en toppendag!
..o tack för ännu ett inspirerande inlägg i den jättefina tidningen!
Kram! Iréne

Anni sa...

Vilken lycka det är att titta in här och se allt vackert! Så inspirerande!

Chefredaktören heter Ulrika Falk.
Och jag håller tummarna!

Agnes sa...

g vill gärna vara med och tävla om tidningen 101 ideer. Chefredaktören heter Ulrika Falk

tildan sa...

ulrika falk heter chefsredaktören

Anonym sa...

Ulrika Falk heter hon och stort tack till er för all inspiration!

Åsa B

Anonym sa...

Hon heter Ulrika Falk. Det vore en dröm att få vinna denna luckas vinst. Håller tummarna!
Lena i Sala
lenamork@live.se

Anonym sa...

Hennes namn är Ulrika Falk.

Ett års prenumeration på en härlig idérik tidskrift vore en fin jullapp!

Hälsar Gudrun

Helena, The Swenglish Home sa...

Åh, en annan favorittidning... och vacker inspiration från er igen!

Ulrika Falk heter chefredaktören, och jag är gärna med och tävlar.

Hälsningar,
Helena

Vit Poesi sa...

Hej Hopp!
Hon heter Ulrika Falk.
kram Malin

Therese sa...

101 nya ideer är en stor källa till inspiration fölr mig, å har alla nr sedan den började ges ut igen, så jag vet med säkerhet att det måste vara Ulrika Falk ni efterlyser :-D

Tack för ännu en inspirerande dag med er kalender!!!


Kram
Therese - Sockenvägens Söta

Virpi sa...

Ulrika Falk luotsaa lehteä:-)
Kalenteriin kurkistettu ja taas ihanat ideat kukkivat paperipitseinä....

violen sa...

Ulrika Falk.

visst fanns 101 idéer förut? tror jag ha någon gammal tidning i nån gömma......:-)

Manuela sa...

Chefredaktören heter Ulrika Falk!

Tessan sa...

Hon heter Ulrika Falk. Åh det vill jag vinna! Jättebra tidning.
tessan.scilla@hotmail.com

Maria sa...

Chefredaktören heter Ulrika Falk. Det är en härlig tidning!

Louise W sa...

Ulrika Falk är rätt svar. Håller tummarna att jag vinner. Är hemma idag med 2 sjuka barn varav den minsta på 4 månader har det tufft med andningen :( Jag kan behöva något som piggar upp.

mormorg sa...

Ulrika Falk är hennes namn .

Äntligen fattade jag det här :-))

Anonym sa...

Hejsan !
Behöver ju knappt skriva men U.Falk skall det vara.
Tack för mig och för en trevlig blogg.
Vänligen Thomas Holmberg

Anonym sa...

ulrika Falk heter hon.
Hälsn. ari_jukka@hotmail.com

AnnaKbJ sa...

Chefredaktören heter Ulrika Falk. Alltid så fina bilder och bra ideér. Har ni tänkt göra en tidning av "adventskalendern" sen, som man kan köpa, den skulle nog bli lättsåld. Skulle gärna köpa den isf. Kram AnnnaJ

C. Tvillingmamma sa...

Det blir bara bättre och bättre!

Ulrica Falk

Hoppas på tur än en gång

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Ulrika Falk är chefredaktörens namn :) Vänligen Johanna

Vixx sa...

Chefredaktören heter Ulrika Falk. Håller tummarna! :)

Anonym sa...

Ulrika Falk heter chefredaktören för 101 idéer.
En bra tidning när man har kreativa barn hemma.
Anna-Lena (anna-lena.bostrom@systeam.se)

Svenska Blomsterbloggar sa...

Hej

Hade ju varit jattekul att vinna en sadan prenumeration!!!! Ulrika Falk heter chefsredaktoren

Kram Em

Anonym sa...

Vilken fin vinst, jag håller tummarna och svarar: Ulrika Falk!
Helene W

Anonym sa...

Hej! Ulrika Falk! Hoppas på tur! Hälsningar Eva Salomonsson, evasjoberg@hotmail.com

Anonym sa...

Hon heter Ulrika Falk.
Vill gärna vara med att tävla ännu en gång:-).

Kram Gudrun

gudrun.oberle@tele2.ch

Målargården sa...

Ja. som alla andra svarat så säger även jag Ulrika Falk. Håller tummarna hårt/ Eva-Mari

Anonym sa...

Hej.

Ulrika Falk heter hon.

Hälsningar

Eva Ahlström

OF SPRING AND SUMMER sa...

Hej!
Chefredaktören heter Ulrika Falk.
Kram
Ingrid

Vita Falkens Lantliv sa...

Hejsan!

Chefsredaktören heter Ulrika Falk! Måste säga att jag tycker er lilla tidning är super fin!!

Kram Susanne

myranivillan sa...

dagens svar är Ulrika Falk, och jag håller tummen, för den här tidningen skulle jag gärna vinna.
/ marika

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Ulrika Falk heter chefredaktören.
Håller tummarna att jag har tur!
Kram, Ingela

kullervilla sa...

Ulrika Falk är namnet...
Kanske tur att få en underbar julklapp, håller tummar och tår...
kramiz//kullervilla

Uttan sa...

Ulrika Falk!
Vilken lycka att vinna en prenumeration på 101 idéer!

Kram!

Anonym sa...

Chefredaktören heter Ulrika Falk
m.v.h Madeleine3j@live.se

Nanna sa...

Var i hela friden hittar ni frågan någonstans? Letar i den tidning som är överst i detta inlägg men hittar inte ett jota. Hittar bara en tävling om strands blomsterskola. Men Var är frågan om 101 idéer? Inte för att jag inte redan fattat frågan men jag vill gärna veta var jag ska klicka för att komma till varje dags fråga.
Plese help!

Charlotta sa...

Chefredaktören heter Ulrika Falk..

Tack för att ni skriver på svenska nu =) Jag är väl bland de få som har väldigt svårt med engelskan... =(
Men annars är det en fantastisk adventskalender och jag njuter av de vackra bilderna.

Mvh Charlotta

Karin Lindström sa...

Hej Minna!

Tusen tack för din rara hälsning hos mig ;) Jag måste ju bara vara med och tävla om denna tidning, Nog gillar jag att pyssla, men det sprutar inte ideer direkt. Vad kan väl vara bättre då än att få denna pyssliga tidning i brevlådan. Chefredaktören heter Ulrika Falk!.

Ha en fortsatt bra vecka!
Kramar
Karin

The Summer Porch sa...

This whole calendar has got me so inspired, with many ideas that are stunning! I agree the google translates are hilarious at times but the bing are even more funny, so it's good for a laugh.
Rosemary...

Annchristin sa...

Hej,

Chefredaktören heter Ulrika Falk.
Ni har underbara pysselsidor som man längtar till varje dag.
mvh
Anki

Helen sa...

Hon heter Ulrika Falk!

Anonym sa...

Ulrika Falk blir mitt svar!
Vilken fantastisk kalender med riktiga superpresenter!

Mvh/ Malin

annamalinlinnea@hotmail.com

Nygammalt sa...

Hej svejs!
Håller tummarna här!
Ulrika Falk är svaret.

Kram.

Anonym sa...

Oj, en prenumeration på den tidningen skulle verkligen falla mig i smaken :D
Det kliar i fingrarna bara jag tänker på det!
Svar på frågan:Chefredaktören heter Ulrika Falk!

Maria
hatti_fnatti@hotmail.com

Ingvor Olsson sa...

Chefredaktören heter Ulrika Falk!
Jag har köpte några lösnummer och där får
man massor av inspiration.

Lotta Fröjd sa...

Chefredaktören heter Ulrika Falk.

Växthusmadam sa...

Chefredaktören heter Ulrika Falk och jag hoppas på vinst! Fortsatt skön vecka önskar Växthusmadam

Anna Bengtsson sa...

Hej!
Chefredaktören heter Ulrika Falk.
Jag vill hemskt gärna vinna!!!

Anonym sa...

Min namne Ulrika Falk ger ut den inspirerande tidningen

Cora sa...

We all embrace this Christmas pressure. This is the only month whereas we tolerate any given stress factors! Let's reorganize next year!