14 december, 2010

Advent Calendar Magazine, Dec 14th






Åh, ni är bara så härliga! Har fått så många mails och alla underbara kommentarer här på bloggen - vi är helt överväldigade av de positiva reaktioner vår lille (?) tidning. Tusen tack alla, varendaste ord lyfter oss och ger oss kraft att skapa vidare!

Idag öppnar vi en lucka inomhus - och tackar Pentik! Deras fina julkatalog hittar ni här.
Deltar gör ni här på bloggen - läs dagens fråga i julkalender-tidningen (ovan).

UPDATE: VINNAREN AV EN ÅRSPRENUMERATION AV TIDNINGEN VAKRE HJEM ÄR SANDRA LARSSON. STORT GRATTIS!

Kramar,
Minna & Marie

Oh, you are just wonderful! We have received so many cheering mails and all the kind comments on the blog - we're all overwhelmed over the positive reactions we're getting for our little(?) magazine. Thank you so much, every single word gives us a boost and joy in our magazine making!

Today we're opening a window indoors - thank you Pentik! You can browse in their fantastic Christmas catalogue here.

41 kommentarer:

Rebecca sa...

jag tycker er juletidning är väldigt härlig och uppskattar såväl recept som hantverkstips!
Jag tycker dock att det var bäst när ni skrev på svenska. Det är såpass fullt av språkliga missar i den engelska texten att det förtar endel av den härliga och proffsiga känslan.
Tack för ett härligt jobb!

Vit Poesi sa...

Hej på er!
Oj, oj så mycket fint i den katalogen. Svårt att välja, men jag blev speciellt förtjust i nr 72 twig table lantern. Jättefin!
Kram Malin

Tessan sa...

Mycket fint i den katalogen. Speciellt mycket tycker jag om skålarna "Bola Glass Bowl" (röda) på sidan 14 och ljuslykten Chip Table Lantern på sidan 26. Skulle vara jättesnygga på mitt julbord. Mysigt och samtidigt modernt.
tessan.scilla@hotmail.com

godastunder-tokigaidéer sa...

Din kalender är helt underbar, jag ser fram emot den varje dag. Hoppas vi får se allt i en bok sen?

Kram anna

Therese sa...

Noa teddybear på sid 28 är en favorit här förutom den vackra ljusstake renen :-D
Kram Therese - Sockenvägens Söta

AnnCharlotte sa...

Jag gillar nr 30, på sidan 13,de tre ljustakarna i olika storlekar med kottar.
Det är därmed också mitt bidrag till dagens tävling ;)

Anna Bengtsson sa...

Hej!Jag blev väldigt förtjust i hjorten med en "ljuskrona"på sidan 14.
Det hade varit fint att ha på mitt julbord.
Min flicka blev förtjust i mössen på sid 16.Det var mycket fint i katalogen.

Kari sa...

Først må jeg rose dere for det flotte magasinet dere lager. Håper det kommer på trykk til neste jul... ;-)

Har bladd mange ganger i katalogen til Pentik. Det er så mye fint, at jeg vanskelig kan velge ut en ting.

På side 6, i midterste hylle og i midten er det en kakeboks i glass. Klarer ikke å finne ut hvilket nummer den har. Den skulle jeg gjerne hatt.

Side 8: 18. Cone glass vase, er så vakkert. Det samme er nr 19, Brillance candelabra.

Side 13: 30. Cone candle holder.

Kari :-)

Bittan sa...

hej !
Lyktan med renar på s 26 och såklart ljusstaken är mina favoriter :-)
Skulle passa så bra till renskinnen
som "mannen " önskat sig av tomten :-)
Kram Bittan

camomilla sa...

mina favoriter finns på kottesidan, speciellt löparen och den runda glasbollen :D
h camomilla

Virpi sa...

Hej!
Trevliga muggar på sidan 6:-)
Pukki-mukit kuutos sivulla ovat hauskoja.

Inte så lätt att välja bara en produkt:-)

Tack igen för dagens kalendarluckan.

Charlotta sa...

Hej =)
Vilken underbar adventstidning, jag kollar i den och njuter varje dag =) Men jag tycker det är lite synd att det står på engelska...

Eftersom jag älskar hjärtan så skulle jag vilja ha muggarna med hjärtan på, på sid 6. Och ett kuddfodral oxå med hjärtan, på sid 16

Ha en bra dag!
mvh Charlotta

Anonym sa...

I'd like a tilda cake dish with hood and a solo glass- Jar from page 22. Lovely products. A-J
ari_jukka@hotmail.com

Jessica S sa...

Jag har letat efter en fin "korg" till frukt och sådant så därför är min favorit "Ball basket White" på sidan 29. Väldigt fin!

Miia sa...

Jag gillar Petra reindeer! Artikelnr. 42 på sid 14. Och så gillar jag er adventskalender här i bloggen, superhärlig inspiration:)

Hwita Villan sa...

Mina favoriter på önskelistan skulle vara brillance kandelabern och "buck lantern". Ursnygga!

Kram M

virrigaplantan sa...

Så fint!
Rose garden bowl - så vacker i sig själv att den är en sann prydnad! Och vilket namn sedan! Längtar efter mina rosor nu - och Else, och Roskraft! Men de har välbehövlig vintervila nu...
kram plantan

Manuela sa...

Fick jag välja en produkt skulle det vara den klassiska rödrutiga filten "Villarosa checked blanket" på sidan 4. Den skulle göra sig riktigt fint i mina nyomklädda numera vita mysfåtölj.

Anonym sa...

Hello - Excited to tell you that the catalogue is gorgeous and there are many items on my Christmas list including the Apple Rose Plate on page 68, item 1849. Very lovely.
bevj@robarts.ca

Jenny sa...

Inte förrän idag har jag upptäckt er fantastiska lilla tidning och julkalender. Oh jag skulle vilja printa den och sitta och bläddra i på kvällen.

Även i Pentikkatalogen fanns mycket fint. Särskilt uppskattade jag juleträdet " BRilliance Candelabra" på sid 21.

Eftersom jag är allergiker så är gran uteslutet och plastalternativen är så fula. Jag har sökt med ljus och lyckta efter ett alternativ till granen och denna skulle vara perfekt.

Ha en bra dag!
Jenny

Louise W sa...

De hjärtformade skålarna! Kärlek vi första ögonkastet :)

Anonym sa...

I min stad har en stor fin Pentik butik nyss slagit upp dörrarna. En rent himmelrike för alla Pentik fans.

Jag gillar deras glas Linda i rött och någon jul utan deras julte blir det inte!

Tervehdys Ulrikalta

essemia sa...

Jag gillar ljuslyktan på sidan 26 som ser ut som den är virkad.
Kram Elzie

Anonym sa...

Mössen på sidan 16 föll jag för direkt när jag såg dem i butiken, även faten på s 24 hör till mina favoriter.
Åsa B

Sofia sa...

Jag gillar ljusstakarna med kottar, bild nr. 30 på sidan 13. Dom skulle passa väldigt bra hemma hos oss...
Kramkram

OF SPRING AND SUMMER sa...

Hej!
Pentiks nya servis Eden, på sidan 28, tycker jag är väldigt vacker och hamnar på min julklappslista.
Kram
Ingrid

Uttan sa...

I sängen på sid 49 fanns underbara lakan och en vacker fin filt och skulle lätt hamna på Min Önskelista.

Kram!

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Pionkopparna med den rosa dekoren skulle gärna få flytta hem till mig! Gillar skarpt! Även den fina renen skulle göra sig bra hos mig... ;)
I morgon ska jag försöka göra er underbara hyasinttårta. :)
Ha en fin kväll!

Anonym sa...

Den stora lyktan högst upp på trappen på sid 26 tycker jag är jätteefin.Skulle passabra på min trapp. :-D. Jättefin blogg du har!! Kram Monica

Vita Falkens Lantliv sa...

Kaffekopparna Eden på sidan 28 tycker jag är super vackra:)

Kram Susanne

Lindaskrypin sa...

Åh, jag skulle jättegärna vilja ha "Cone wall Candle holder" på sid 30! Underbart vacker!

Kram Linda!

Scilla sa...

Mycket fantastiskt fina saker i den katalogen. Föll särskilt för Brilliance chandelier på sidan 21.....

Ert julmagasin är helt underbart - fantastiskt fina tävlingar och underbart fina inspirerande bilder!

Hoppas på tur,
Stina

Ingvor Olsson sa...

Jag skulle välja alla 3 ljusstakarna med kottar på (sid 12). De är väldigt fina och lätta att placera och man kan använda dem året runt.

Anonym sa...

Brillance kandelabern och
ljuslykten Chip Table Lantern var några av alla de ljuvliga tingen jag föll för :)
Tack för ännu en fin adventslucka!

Maria
hatti_fnatti@hotmail.com

Gugis Pärlor sa...

Helt otroligt fin kalender! Dagarna går fort fram till jul med hjälp av eran tidning ;O) Till min önskelista hamnar Brilliance-ljuskronan på s.21 i största storleken. Jag vill tända ljusen på julafton och sitta under trädskenet med löven svajande från värmen och titta på julgranen i rummets andra ända. För mig är det ett riktigt "Pippi-träd". Pippi hade också en massa ljuslyktor i sitt träd på julen ;O)

Kram Gugi

Kejt sa...

Super!

Gunilla sa...

Ja hur ska man kunna välja! Jag skulle dock bli väldans glad av att de fina ljusstakarna på s. 8. Ravel och Vivaldi crystal candle holder. Inte för att jag behöver fler ljusstakar men har alltid plats för några till :-)

Målargården sa...

Hej! Helt ny på er underbara blogg. Otroligt vacker adventstidning och julkalender. Självklart vill jag vara med och tävla. Jag sätter upp de tre kristall ljusstakarna "Ravel CrystalCandele holder" sidan 7, bild 17 i Pentik´s katalog, på min önskelista och håller hårt i tummarna för att Tomten hör mig.
Kommer garanterat åter. JÄTTEVACKER BLOGG/
Eva-Mari i Målargården

Lotta sa...

Så mycket fint!! Kotteljusstakarna på sidan 12 eller bocklyktan på s 26 och 28 föll jag för.

Lotta Fröjd sa...

Älskar renen! <3

Heart glass for hot drinks (s 4) är annars väldigt fina och hamnar på min önskelista. Dricker en massa te, kaffe och glögg på vintern. Tänder även en massa ljus ;)

Kram och God Jul

Claudia sa...

Hej,

I love your blog very much!!!!
And I want write to you, that there are 8 editions from the VAKRE Magazin.
I wisch you a lucky christmas time,

Claudia from Germany