10 december, 2010

Advent Calendar Magazine, Dec 10th


Idag kan ni vinna finfina ting. Från Höganäs Keramik. Men nu ska ni inte vara för snabba, för att delta i tävlingen måste ni svara på en fråga som finns inne i tidningen. Enligt lotterilagen måste deltagarna prestera ngt för att vinna. Så flickor, dags för dagens prestation :)

UPDATE: VINNAREN AV CECILIA VIKBLADHS "SJU SORTERS JULKAKOR" ÄR MARIA NOLEMO. STOOORT GRATTIS!

Trevlig läsning och lycka till,
Minna & Marie

p.s. På Höganäs Keramiks blogg öppnar Jannice (Simplicity) luckor på deras julkalender. Och vilka vinster...

Today you can win really nice things from Höganäs Keramik. If you want to enter, please leave your answer to the question you'll find in the Calender Magazine here on this blog. Good luck our friends!

Hope you enjoy todays feature,
Minna & Marie

UPDATE: THE WINNER OF CECILIA VIKBLADH' S "SJU SORTERS JULKAKOR" ÄR MARIA NOLEMO. CONGRATULATIONS!



65 kommentarer:

Mrs. b sa...

Återigen fin inspiration!
Jag skulle fylla skålen med nötter - både dekorativt och praktiskt!

Gerda-Thyra sa...

Åh... på julafton skulle jag fylla den fina skålen med min jättegoda Ris a´la Malta, dekorerad med massor med små röda marsipantomtar och mandarinklyftor... och andra dagar använda skålen till all god frukt som finns... eller kanske massor med härliga grönsaker serverad med olika småslålar med goda dipsåser bredvid!

Therese sa...

Hej!

Jag skulle använda skålen till ett vackert nyårsarrangemang som dessutom är brandsäkert! Skålen skulle fyllas med gnistrande grovsalt (brinner ej) om ljus skulle stickas ned i olika höjder + ett par provrör med vatten där några solitärer i form av blommor skulle få agera en enkel men vacker dekoration med en reva murgröna eller hjärtan på tråd.

Så jag hoppas skålen förgyller just min nyårsdukning!

Kram Therese - Sockenvägens Söta

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Ni bjuder på så mycket fin inspiration! :) Jag vill gärna vara med även på den här utlottningen. :)
Kram,
Anna-Karin

C. Tvillingmamma sa...

Vinner jag skålen skulle jag utan tvekan ha den att blanda mina surgedar när jag matar dom och ger dom kärlek,ägen ingen i lagom storlek och vill verkligen känna keramiken i handen när jag arbetar,måste vara kermaik,som håller värmen så bra! ;)

Hjärtat Mitt sa...

Risgrynsgröten skulle passa fint i den.
Där skulle jag blanda i vår jättesöta porslinsdocka (liten) som gått i arv länge. (I stället för mandeln).

Anonym sa...

Jag skulle nog fylla skålen med säsongens blommor och njuta av alla vackra färger och dofter. Känske även någon ljushållare för att få lite mer liv i arrangemanget. Sedan när storhelgerna är över skulle den bli en vacker fruktskål som skulle pryda vår köksbänk.
Anna-Lena (anna-lena.bostrom@systeam.se)

Ninnis familjeliv sa...

Om jag vann skålen skulle jag fylla den med frukt och ställa fram till julafton! Kram Nina

Tessan sa...

Jag skulle servera julmumma ur den. Julmust blandat med svagdricka.
tessan.scilla@hotmail.com

Hwita Villan sa...

Snygg skål! Jag hade fyllt skålen med juldagsmorgonens risgrynsgröt. Jag tror den hade paqssat perfekt i storlek och form för det.

Kram M

Hwita Villan sa...

Haha, nu läste jag att vi var flera med den idén! Jag var visst inet så orginell i mina tankar :-).

AnnCharlotte sa...

Hamnar den hos mig ska den fyllas med nötter...för jag igår fyllde jag min "vanliga" nötskål med hyacinter.....fniss...
Så jag är gärna med i lotteriet ;))

AnnCharlotte sa...

...skriver lite slarvigt...
för igår ska det vara....

Uttan sa...

Å klart skulle den fyllas med julgotter nu i jul och sedan skulle den få innehålla dagens sallad på middagsbordet varje dag. Om Jag vann den!!!

Kram!

AnnaKbJ sa...

Jag skulle ha den på köksbänken med gamla träslevar och skopor i, det skulle den passa fint till. Ha en bra dag. Kram AnnaJ

Eva F sa...

Vilken fin skål... den skulle passa i vårt kök! Men först får förstås tomten låna skålen. Jag fyller den med varm gröt och kanel och ställer den på trappan, det ska man ju göra! Sedan får den bli fruktskål i köket.
Eva

Sofia sa...

Oj, den skålen skulle kunna användas till så mycket. Som så många andra skriver - perfekt för julgröten! Men jag skulle nog även låta den pryda vårt matbord i sin enkelhet fylld med härligt röda äpplen...

Kram
//Sofia

Anonym sa...

Åh jag skulle använda skålen som fruktskål - hela året!
Den är ljuvlig!
Hoppas jag vinner.
Helena

Lotta sa...

Min skål skulle fyllas med massor av goda jul äpplen, både naturella och sockrade!

Svenska Blomsterbloggar sa...

Underbar skal. Skulle vara sa mysig att lata en broddeg jasa i den ... eller sa skulle jag ha den som lokskal, med rodlok da sa klart, sa fin farg;)

Trevlig helg!
/Em

Manuela sa...

Jag skulle fylla den röda skålen med vackra bruna pepparkakor och ställa fram tillsammans på glöggfesten.

OF SPRING AND SUMMER sa...

Hej Minna och Marie,
Är gärna med och tävlar.
Jag skulle sätta fram en eller flera skålar i olika storlekar. Till jul blir skålarna fyllda med apelsiner, nötter och julgodis. Till våren planterade med olika vårlökar. På sommaren fyllda med härliga sommarsallader och dips. På hösten blir det olika höstblommor och ljus flytande i vatten som bordsdekoration.
Varm kram
Ingrid

Bittan sa...

Om jag skulle ha turen att vinna den jag skulle copa den precis som den är ......med äpplen och ljus :-)
Ni måste göra något mer med kalendern !!!! Trycka den som tidning ? Eller har ni någon hemlig plan ?
Bilderna är med risk för att bli tjatig hihi helt underbara :-)
Kram Bittan

Inkivääri sa...

Ihana kulho, aattoaamun riisipuurolle vaikka:)

Anna Nilsson sa...

Jag skulle fylla skålen med härliga garner till mina amurgummifigurer som jag precis börjat virka.

Becky C sa...

Oh I would fill the white bowl with fresh cranberries and other fruits and nuts. Then place candles around for a beautiful centerpiece on my Christmas table. This is a gorgeous magazine! I could gaze at the photos all day :)
Thanks for the chance.
Becky C
Buckets of Burlap

Sussi sa...

Om jag vann de fina muggarna skulle jag ge dem till mina föräldrar som tack och uppskattning för att de öppnar upp sitt hem för oss (2 vuxna och 4 barn) och ger våra barn en riktig gnistande vit jul!
Med huset fullt med barn så kan de vara skönt för dem att kunna starta dagen med att dricka morgonkaffet i fina muggar och få ny energi för ytterligare en dag med massa upptåg och bus :-)
/Sussi
susanneperjons@hotmail.com

Växthusmadam sa...

Jag skulle fylla skålen proppfull med små röda jultulpanlökar och därefter lägga mossa runt hela!
Ha en fin kväll önskar Växthusmadam

Anna sa...

Skålen skulle ha så många bra användningsområden, men skulle nog användas mest till olika sallader eller som en stor härlig fruktskål. Tänk er vad vackert med massa orange apelsiner i eller julröda äpplen!

Anonym sa...

Det finna otroligt mycket man kan använda skålarna till. Nu i juletid får de vara med på julbordet, fyllda med rödbetssallad och mimosasallad. När middagen är över så kommer de fram igen, då fyllda med tomteskum och hemmagjord chokladtryffel.

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Om den fina skålen från Höganäs keramik blev min så skulle jag servera risgrynsgröt i den på julafton och på juldagen hade den fyllt med ris a la malta.
Eftersom vi får gäster från Skåne till jul och jag själv är utflyttad skåning hade det varit roligt att få servera våra gäster gröt ur denna fina skål!
Kram, Ingela

Scilla sa...

Jag skulle lägga oasis i botten och sticka i granris och lärkkvistar med kottar och sedan dekorera med julgranskulor med allmogemönster och så lite nötter på det! Efter jul skulle jag nog mest ha den till rustika sallader, äpplen och annat vackert...

God Jul!
Stina

Jessa Plant sa...

That bowl is gorgeous! I would fill it with all kinds of citrus.

Marie//Tekla Maräng sa...

Jag skulle ha ner massor med enriskvistar till julen och sätta ner långa ljus i alltihop så att det lyser upp.
Efter nyår skulle jag sätt i mera vårlika blommor som tex primula och krokus men fortfarande med långa ljus nedstuckna.
Som ni nog redan förstått så vill jag gärna vara med i tävlingen.
Ha det gott:)

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Mmmm, den där skålen skulle sitta fint bland all annan Höganäskeramik vi har här hemma. Är uppväxt i Höganäs och hjärtat tar ett litet glädjeskutt varje gång det kommer på tal.
Ha en finfin kväll,
kram Lydia

Anonym sa...

Skålen ser ut som en perfekt tomtegrötskål. Vi avslutar alltid julafton med gröt och har samma problem varje år att hitta ngt fint att lägga upp den i. Hoppas på tur!

lenamork@live.se

Anonym sa...

Åh, skålen skulle fyllas med hyacintlökar och mossa! Och till våren pärlhyacinter :)

Maria
hatti_fnatti@hotmail.com

Anonym sa...

Det har fallit på min lott att ha hand om julgröten i år och då skulle jag jättegärna vilja servera den nykokta mumsiga gröten (enligt mormors recept) i denna fina skålen.

gella sa...

Den skulle få agera fruktskål och nu till jul skulle några apelsiner också prydas med nejlikor.

Anette sa...

jeg ville fylde skålen op med små garnnøgler i forskellige farver og blive varm og glad hver gang jeg kigger på den.

Ulrika sa...

jag skulle fylla skålen med julröda äpplen

Anonym sa...

Such a beautiful bowl deserves to be used as often as possible. Therefore I would knead my bread dough in it, use it to make cupcake batter, and put all kinds of fruit in it while not baking :o)
Have a lovely weekend!
Maja

majas_cupcakes at yahoo dot co dot uk

Lily sa...

Vacker form på skålen!
Jag skulle ha amaryllisar och mossa nu till jul, till nyår-orkideér, efter nyår - vivor, därefter snödroppar,tulpaner, pärlhyacinter, påskliljor, liljekonvaljer..Säsongens olika blomster, främst lökar..
Kram Lily

tildan sa...

Vilken underbar julkalender! Trist att jag missat tidigre luckor men nu kommer jag vara er trogna fram till jul och även senare, lägger till er i favoriter!

Om jag har turen att vinna skålen och den skulle hinna hit före jul skulle den fyllas med allt möjligt gott, frukt, choklad, en liten blomma, något barnen har gjort, dagisfoton på barnen, kanske 2 böcker... ja helt enkelt en blandad kompott av det jag vet mina föräldrar gillar. Min mamma har nämligen kärat ner sig i nya höganässerien och det skulle bli den perfekta lösningen på mina julklappsbryderier till dom!
annamathildaeriksson@hotmail.com

Therese sa...

Åååh, skålen är så fin och det finns så mycket fint man skulle kunna göra av den, som er härligt juliga adventsstake. Men helst av allt vill jag bara fylla den med julgröt - det är den som gjord för med sina traditionella men ändå moderna linjer.

Maria sa...

Till jul skulle den innnehålla barnens egenhändigt gjorda knäck och inchoklad. Till nyår skulle den få byta skepnad och fyllas med silverkulor och långa ljus. Keramiken i sig är ju fantastiskt vacker!

/Maria
maria.nolemo@gmail.com

Agnes sa...

Om jag vann skålen skulle jag fylla den med massor av julgodis..om jag vann muggarna skulle jag dricka varm choklad i dem efter skidturen...

Annica sa...

Choklad såklart i den fina skålen...Jag är gärna med igen=)Annica

AnnikaS sa...

Om jag skulle ha den enorma turen att vinna skålen så skulle jag fylla den med tomteskum. Skulle jag vara den lycklige som vinner muggarna skulle jag dricka varm choklad smaksatt med kanel ur dem.
kram Annika

Louise W sa...

Åh vilken underbart rolig tävling.

Jag skulle samla mig och hela min härliga familj runt skålen för att avnjuta och servera härlig mat såsom pasta med sås, härliga sallader eller soppa. Och nu såklart en härlig grötmiddag, dekorerad med ett kanelhjärta doftandes härlig hemtrevnad.

Och på fredagarna hade det nog hänt att den fick följa med till soffbordet där vi kryper ner under pläden och njuter av fruktsallad eller lite chips ibland.

Emellan all härlig mat skulle den få pryda vårt svarta sidobord i köket på en given plats jämte vår röda lampa :)

Hoppas verkligen att jag vinner!!!!
Stort tack för en härligt inspirerande tidning (måste skaffa färgskrivare så jag kan skriva ut den och njuta)

Anna Bengtsson sa...

Hej!
Jag skulle fylla denna vackra skål med familjens goda risgrynsgröt.
Hade jag turen att vinna muggarna så skulle det bli en god lumumba med vispgrädde i dem.
Hoppas än en gång på tur.

Kristina sa...

Hej!
Naturligtvis skulle jag servera årets julgröt i den vackra skålen.

Anonym sa...

Jag är med:) Skulle fylla skålen med clementiner.
Hälsningar Caroline L
vitabergenserik@hotmail.com

Kicki sa...

Hej!
Skulle jag ha turen att vinna skulle den få pryda mitt nyinköpta skåp, jag skulle fylla den med härliga skumtomtar :o)

Helen sa...

Jag skulle göra ett blomsterarrangemang med vita rosor, vita nejlikor, murgröna och några kvistar med trollhassel.

Vita Falkens Lantliv sa...

Jag skulle ge min hund mat i den skålen på julafton, haha skoja bara. Jag skulle nog ha clementiner i den.

Charlotte sa...

Hej, hej!!!

Så härligt fin tranbärs'granen' var.... DEN gillade jag skarpt..... Så påhittiga ni är.... :-)

OM jag skulle vinna den fina skålen från Höganäs skulle jag ha den fylld med tazetter... och kring lökarna i botten skulle jag plantera plättar i luften. Som avslutning skulle jag sticka ner några torkade skivor av blodgrape.

Ha en fin kväll!
Kram
/Charlotte

Sandra Larsson sa...

Jag skulle fylla skålen med nötter till jul, jordgubbar till sommaren och däremellan använda den som salladsskål

Lotta Fröjd sa...

Jag skulle fylla skålen med det godaste jag vet, tranbär och cashewnötter överdragna med choklad. Sen skulle jag sitta hela julen och mumsa vid skålen :)

/Lotta

Tulipa sa...

hej!

Den skålen är ju fin till allt!

Tidlös design och färg.

Jag skulle plantera röda tulpanlökar till julafton, fylla runtomkring med kanel, röd ilex i avklippta bitar och stjärnanis som fick vila på en botten av mjuken och bara lite lite glaskross som blänk...

Kram Mariette

majra1 sa...

Jag skulle nog baka i den. Så fint med äkta vara o inga plastskålar. Det skulle vara en njutning att baka om man hade en sån fin skål. :)

Mari

Anonym sa...

Jag deltar gärna i utlottningen, ifall jag vinner så kommer den att användas till lökskål på ett eller annat sätt. Ibland med planterade lökar och en annan gång för lökarna till matlagningen.
Iréne

kullervilla sa...

gröt...tomtegröt skall skålen fyllas med...
kramiz//kullervilla

virrigaplantan sa...

Kan berätta att muggarna är precis som gjorda för roiboste med hallon som jag köpte på Hallongården i Bodarp i eftermiddags! Har inte hunnit provsmaka än, men vilken doft! Kul att se Hallongården i sin vita skrud!

Myrmor sa...

2,5 liter är en stor skål att fylla. Kan tänka mej många olika användningsområden för denna stilrena skål. Här kommer två:
Jag som älskar spetts och zink hade använt det tillsammans med kuddmossa, trollhassel, kottar och pärlhyasinter i ett vackert vinter arrangemang.
Om jag inte skulle göra ett påskarrangemang hade jag låtit målade ägg ligga i skålen på påskbordet.