08 december, 2010

Advent Calendar, December 8th






Ny dag, nya äventyr. Dagens artikel luktar gott, är en fröjd
för ögat och sätter igång skaparlusten. Dagens present varar ett helt år. Det ni! Varmt välkomna att läsa... nya sidor ligger längst bak i tidningen som vanligt.

UPDATE: VINNAREN AV ANNA ÖRNBERGS BOK "INRED OCH DEKORERA LJUS OCH LANTLIGT" (GIVE AWAY 7DEC) ÄR
REBECKA FRÅN VINTAGE FAIRY TALES. GRATTIS

Kram,
Minna & Marie

New day, new adventures. Today's feature smells fantastic, is really beautiful and inspires your creative mind. You're welcome to jump right in - we have placed the new article in the back of the magazine as usual.

UPDATE: THE WINNER OF ANNA ÖRNBERGS BOOK "INRED OCH DEKORERA LJUS OCH LANTLIGT" (GIVE AWAY 7DEC) IS
REBECKA FRÅN VINTAGE FAIRY TALES. (don't miss her artwork on her blog - amazing)

Happy Calender reading,
Minna & Marie

71 kommentarer:

Gerda-Thyra sa...

Vill jättegärna vara med i utlottningen!

virrigaplantan sa...

Kommer på mig att jag är som ett litet barn... Längtar tills nästa "lucka"... Så vackert presenterade ideér! Gott förlag att "ge ut tidningen" som vi bläddrar i på datorn! Det är något helt annat att ha en "fysisk tidning" i knäet, gärna i bra papper typ Trädgårdsliv!
kram virrigaplantan

Eva F sa...

Lika spännande varje dag! Jag måste försöka göra din hyacinttårta - så fantastiskt fin!
Och idag vill jag gärna vara med i utlottningen!
Kram
Eva

Uttan sa...

Så vackra bilder även i dag. OCH naturligtvis vill Jag vara med och tävla i dagens Lucka!!

Kram!

Erika J sa...

Som vanligt, underbart fint!
Jag är med och tävlar såklart!
Ha det bäst,
Erika J

AnnikaS sa...

Den här kalendern är en sann inspiration varje dag!
Jag vill absolut vara med och tävla.

Charlotte sa...

Hej, hej...... Den där tårtan är ju bara FÖR oemotståndlig...... Julen är sannerligen inte bara vit eller röd.... Gillar, gillar, gillar de icke-juliga färgerna i minst lika mycket......

En prenumeration på Allers Trädgård skulle sitta finfint....

Kul att du tittade in hos mig :-)
Kram
/Charlotte

Njut i din trädgård sa...

Oh vilken fin "adventstårta"

Tack för att ni delar med er!

Anonym sa...

Underbar ögonfröjd varje dag!!

Dagens tårta är ljuvlig.

Älskar den tidningen,så en prenumeration vore perfekt..

Hälsar Gudrun

Bittan sa...

Hej !
Vill såklart vara med och tävla om prenumerationen. Hoppas hoppas..... annars har jag som mannen alltid säger tur i kärlek :-)
Kram Bittan

C. Tvillingmamma sa...

Oh....helt underbart ju,tänk att få ett år av inspiration....oh vilkan lycka,nu håller jag verkligen tummarna

Vit Poesi sa...

Köper Allers trädgård lite då och då.Skulle väldigt gärna vilja vinna en prenumeration, då jag är en nybörjare i trädgårdssammanhang, som sakta men säkert bygger upp en mysig bohemisk trädgård.
Kramkram Malin

Anonym sa...

I love hyacinth!! Jeanette

Ljuva Drömmar sa...

Jag som aldrig har gillat färgade hyacinter inser nu hur fel jag har haft...;)

Säger det igen: detta borde verkligen bli en "riktig" tidning!!! Så underbart vacker.

Men tills dess så villjag gärna vinna dagens vinst.

Kramar Maria!

AnnCharlotte sa...

Vilket bra tårtrecept ;))
Jag vill jättegärna vara med och tävla om prenumerationen.

Hwita Villan sa...

vilken fin hyacinttårta! klatr jag vill vara med i utlottningen!

kram m

Anonym sa...

Instämmer med de andra.
Vilken hyacinttårta :)!
Vill gärna vara med och tävla
Hilsen
L8

Linda P sa...

Jag passar på att delta i tävlingen och tipsar också om att ni kommer att tillägnas ett inlägg hos mig ikväll :) Lånar lite bilder!

Madame C sa...

Åh, ett helt år!! Klart jag vill vara med! Vilka fantastiska bilder. Nu måste jag ut och köpa mer hyacinter:) Vill pyssla mer.

Tack för en fantastisk adventskalender! Lika spännande varje dag och aldrig blir jag besviken:)

Kram,
Charlotta

Monica sa...

Mycket inspiration är det hos er :) och naturligtvis vill jag vara med i utlottningen ...
Tjingeling

Therese sa...

Ja jag vill givet vara med i utlottningen! Har grävt upp hela tomten pga jordvärme och ska göra ny trädgård - så inspiration, tips osv behövs verkligen!!!

Kram Therese - Sockenvägens Söta

bjarstig@live.se

gittan sa...

Åh.. jag önskar nästan att man kunde plocka ut hela er underbart vackra kalender ur datorn... men det går jui inte så jag får nöja mig med att dlta även i dagens utlottning, Allers trädgård bjuder alltid på trevlig läsning / gittan

heavenandearth sa...

Så fantastiskt vackert ni gjort julkalendern!!
Allers Trädgård är en jättebra tidning!
Jag är gärna med o tävlar om en årsprenumeration!

Kram! Iréne

Inkivääri sa...

Jag älskar den julkalendar:)

liselott sa...

Ett helt år av inspiration!-Jatack, gärna;)
Liselott

Helena Hammar sa...

Din julkalender är underbar, jag njuter varje dag. Självklart vill jag vara med i utlottningen.

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Tack för fin inspiration. Jag vill gärna vara med i dagens utlottning. Vänligen Johanna

colores sa...

I adore the smell of those flowers!! so fresh and intense

Agnes sa...

Hur härligt vore det inte att vinna en prenumeration på världens bästa trädgårdstidning?

Anonym sa...

Jag vill gärna vara med i utlottningen. Tänk att få inspiration i ett helt år.
Ellen Forsström

kullervilla sa...

Så ljuvligt gott tårtan luktar...
vilken inspiration och mera kan man få om man vinner :=)
kramiz//kullervilla

Svenska Blomsterbloggar sa...

oh hyacinth-tårta det måste jag "baka" någon gång, till helgen kanske ...

Självklart vill jag vara med o tävla om en prenumeration, inte illa pris alls ;)

/Em

Anonym sa...

Givetvis vill jag vara med i utlottningen!!
Kram Åsa
http://blomsterdrommar.blogspot.com

Fundera grönt sa...

Fint fint fint!
Så klart vill jag vara med!
Nanna

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
perfekt julklapp till mig som behöver massor av råd och tips på hur jag skall fixa till en fin trädgård på landet... så jag är med!

Hälsningar Monica

Marie//Tekla Maräng sa...

Vill gärna vara med i utlottningen.
Så härligt med inspiration.
Kram Marie:)

camomilla sa...

Visst vill jag vara med igen. Det känns lika pirrigt varje gång att öppna kalendern. Tack för den!

Helen sa...

Underbara inspirationsbilder!!

Självklart vill jag vara med i dagens tävling, också!

Kram!

Åsa H sa...

Väldigt vackra och stämningsfulla bilder! Självklart vill jag gärna vara med i utlottningen av en prenumeration.

Karolina sa...

Åh, den tidningen står på min önskelista! Har just flyttat till vårt första hus och har plötsligt insett att jag har mycket att lära om trädgårdslivet! :)
/Karolina C

zzoe sa...

bellissimo!

Anna Bengtsson sa...

Alltid lika fina bilder!
Jag vill vara med i tävlingen idag och hoppas på tur.

Ela sa...

Hej!

Vill gärna vara med och tävla om dina fantastiska priser!

Scilla sa...

Oh vilken vacker tårta - blått och lila! Underbara färger som omväxling i allt vitt och silver!

Jag vill vara med och tävla om prenumerationen!

Ha en fin dag,
Stina

Mrs. b sa...

Vacker färgprakt!
Fin inspiration som vanligt!

Anonym sa...

det är så spännande att kolla vad som komma skall varje dag, klart jag är med
Meta

Anne Marie sa...

SO BEAUTIFUL!! I added this to my sidebar with a link back here to share it too!!! you two are just awesome!
xo+blessings,
Anne Marie

Anonym sa...

Jag vill ju självklart också vara med att tävla. Så mycket inspiration!
Gudrun

Sofia sa...

En sån tidning i ett helt år skulle ju inte vara fel direkt...
Kramkram

Anonym sa...

Jag vill var amed i utlottningen också. Nina H, Finland

Lily sa...

Underbar och kalorisnål tårta ;-)
Jag vill jättegärna vara med i utlottningen :)
Kram Lily

Annica sa...

Jag e me idag igen, behöver verkligen göra något med vår trädgård=)En trädgårdstidning eller två skulle inspirera.Annica

Susanne sa...

vilken tårta...måste jag absolut göra ;)) /Susanne

Anonym sa...

jag vill jättegärna vara med i utlottningen :-)! Gertie Ericsson i Malmö

AnnaKbJ sa...

Vilka jättefina bilder. Jag vill gärna vara med i utlottningen av en årspremie. Ha en bra dag. Kram AnnaJ

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Hejsan!
Jag är förstås gärna med på utlottningen av en prenumeration. Brukar köpa dem som lösnummer, men visst hade det varit finfint att få dem direkt hem i lådan.
Tack för gullig kommentar, den värmde.
Ha en fortsatt fin kväll,
Lydia

Maria sa...

Jag är gärna med i utlottningen! Det skulle min trädgård nog behöva...

/Maria
maria.nolemo@gmail.com

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Snyggaste jag har sett på länge! Tänker sno den idén rätt av.. ;)
Tack! Är gärna med på utlottningen.
//Anna-Karin

Spirande grönt - sa...

Tjusigt!

Trädgårdstidningar kan man ju inte få för många av, så jag är gärna med i utlottningen:)

Rebecca

Vita Falkens Lantliv sa...

Klart jag vill vara med i tävlingen!!!

rule sa...

Sååå spennende og inspirerende kalender dere har laget!!! Lykke til videre!! Klem Ruth

Anonym sa...

Vilka otroliga bilder, såååå inspirerande!

Jag vill gärna vara med i utlottningen.

Lotta Fröjd sa...

Jag vill vara med i utlottningen!

Anonym sa...

Ett helt år av blommor och blad
kan göra vem som helst glad
Är gärna med i utlottningen :)
Maria
hatti_fnatti@hotmail.com

Växthusmadam sa...

Jag prövar lyckan idag igen!
Växthusmadam

Lotta 8`) sa...

Återigen en vacker och inspirerande "lucka" att öppna. Det är extra roligt med kalender, då jag öppnar den när jag kommer till jobbet på morgonen :)

Snöiga hälsningar :)

Lotta sa...

Hejsan! Glömde delta i gårdagens lucka! Men här är jag nu! Deltar i utlottningen-.
-Lotta-

Ninnis familjeliv sa...

Jag vill också vara med i utlottningen! kram Nina

Ann sa...

Jag vill gärna vara med i utlottningen.

OF SPRING AND SUMMER sa...

Hej!
Hyacinter är en stor favorit så det här var mycket inspirerande.
Kram
Ingrid

Merja sa...

Jag vill gärna vara med på utlottningen:)