09 december, 2010

Advent Calendar , Dec 9th




Mmm, om det doftade gott igår, så doftar det ännu ljuvligare idag. Riktig jul får jag säga. Tack till Cecilia Vikbladh som ansvarar för text och foto idag.
Utlottningen av.......... sker imorgon kl 11, fram tills dess hinner ni delta genom att lämna en kommentar här.

Tacksamma kramar (vi är så lyckliga av alla glada tillrop och upplyftande kommentarer, tänk att ni orkar komma hit varendaste dag för att bläddra - tack!),

Minna och Marie

p.s. om two timmar lottar vi ut gårdagens vinst - ett helt års prenumeration av Allers Trädgård. Du hinner att delta genom att lämna kommentar på gårdagens lucka.

UPDATE: VINNAREN AV EN HELÅRSPRENUMERATION AV FINFINA ALLERS TRÄDGÅRD (DEC 8) ÄR BLOGGAREN LILY. STORT GRATTIS!

Mmm, if it smelled lovely yesterday, today it's even better. Real Christmas if you ask me. Thanks to Cecilia Vikbladh, today's photographer & writer. The text is in Swedish today, but send me an mail if you want to translate the text.

Grateful hugs (we're so thrilled and happy about your cheerful and upplifting comments, think that you come here every day - fantastic, thanks),
Minna and Marie

62 kommentarer:

Lotta sa...

God morgon!
Med i utlottningen igen. Hoppas turen är med mej idag!
-Lotta-

Gerda-Thyra sa...

Mmmmm... knäckkaka med lingondipp...gott!!!
Vill också vara med på utlottningen igen, naturligtvis!

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Oh, den har jag önskat mig länge! :) Hoppas på tur.
//Anna-Karin

AnnCharlotte sa...

mmmmm...visst doftar det ;)
Vill gärna vara med i utlottningen ;)

Niina sa...

Jag är med i utlottningen, hiphei !

Uttan sa...

Jag vill gärna vara med i Utlottningen!!!!!
Så fin Kakbok.

Kram!

mormorg sa...

Mumsiga bullar ;-)

Ninnis familjeliv sa...

Jag vill gärna prova lyckan idag! Kram Nina

Ann sa...

Jag vill gärna vara med i utlottningen.

Kari sa...

Jeg vil gjerne være med!

Kari :-)

Monica sa...

Hej !!
Helt underbart är det att titta på alla vackra bilder och svepas med i denna kreativa storm !!
Tack för en underbar kalender , som snabbt blivit dagens höjdpunkt i en intensiv månad som denna !!
Jag är jättegärna med och deltar i utlottningen om boken,för att den verkar vara skriven med sann bak- och livs-glädje och man blir glad bara av att titta på bilderna , så jag kan ju tänka mig hur kul det skulle vara att baka dessa godingar !!!
Kram på er alla,
Monica

Ela sa...

Åh va fikasugen man blir av dessa bilder.

Anna Bengtsson sa...

Åh den här boken vill jag verkligen vinna.Jag stått och bläddrat i den många gånger.

Marielisa sa...

Vill också gärna vara med i utlottningen :)

Bittan sa...

Hej !

Ännu en lucka med underbart inspirerande bilder :-)
Vill såklart vara med i utlottningen.
Kram Bittan

Hwita Villan sa...

Åh jag har alltid velat göra en red velvet cake, och nu får jag receptet på svenska! Ser så smarrig ut!

Klart jag vill vara med i utlottningen! Oj, mitt favoritbakverk till jul... det är nog faktiskt knäck eller lussekatter. Helst hade jag velat säga något exotiskt eller fantasifullt, men till jul är det traditionern som står högt i kurs hos oss, och vad är väl mer traditionellt än lussekatter och knäck?

Kram M

Filippa sa...

Lovely, jag vill också vara med i utlottnignen.

Kram F

Maritta sa...

Jag hoppas ju på att den stora turen ska vara med mig denna gång=) Vilken härlig inspiration!

Hanna sa...

Hej Minna!
Vilken underbar julkalender!!

Jag vill gärna vara med och tävla :)
Mina favoriter bland julbak är saftigt safffransbröd i långpanna, och aroniagrottor. Kunde inte hålla mig till bara en sort :P

God jul!
Kram Hanna

Agnes sa...

Självklart är det lusseullarna doppade i socker. Mina barn ksn inte få nog

Kram Agnes

AnnikaS sa...

Den här boken står på min önskelista! Jag tar en lott och hoppas på tur. :D

Therese sa...

Ja för ett kakmonster som mig är denna vinnst verkligen lockande! Å favoriten på kakfatet nu i jul får nog allt bli mina möra möss, smälter i munnen, syndigt goda!
Therese - Sockenvägens Söta
bjarstig@live.se

Anonym sa...

Lussekatter är ett av julens måsten för mig. Och riktiga lussekatter bakas såklart utan Kesella. Ska prova receptet i adventskalendern till helgen. Håller tummarna för att det är min tur att vinna idag!
Helene W

Gunilla Ström sa...

Hej!
Jag vill gaärna vara med i utlottningen.

Hälsningar Gunilla

Anonym sa...

Vem minns inte mormors mandelmusslor fyllda med grädde och färska bär...

Anna-Lena (anna-lena.bostrom@systeam.se)

Åsa sa...

åhh..jag känner dofterna, hur de underbara juldofterna sprids runt i huset och det vattnas i munnen :)
jag är gärna med i denna goda utlottning ;)
kramÅsa

OF SPRING AND SUMMER sa...

Hej!
Så trevligt att boken är om julbak. Pepparkakor är en stor favorit.
Så jag är klart med om utlottningen.
Kram
Ingrid

Ingela O. sa...

Tänk att ha turen att få vinna en bok med julinspiration!
Vilken lycka...
God Jul önskar Ingela

Anonym sa...

Mjuk pepparkaka och lussebullar med saffran delar första platsen! Och förstås finska plommonstjärnor... Mmm

Är gärna med i utlottningen.

Skön jul till alla!

vaxthuset@yahoo.se

Marie//Tekla Maräng sa...

En härlig kakbok som jag har bläddrat i.
Håller tummarna och tar en lott.
Ha det gott:)

uddegumman sa...

oj vilken trevlig julkalender,jag vill gärna vara med i utlottningen,mitt favorit bakverk till julen är hum svårt att välja det är ju så många favoriter,men jag får nog ta toscarutor och knäckkakor,riktigt sega och goda

Lisa-Maja sa...

Ååh, vilken tur att jag hitade hit, jag älskar att bläddra i kakböcker. Vill väldigt gärna vara med och se om turen är på min sida;)

Ha det gott1
//lisamaja

Becky C sa...

Oh wow! You have such generous giveaways! A beautiful calendar. I love it all!
Blessings
Becky C

kullervilla sa...

Lika ljuvligt idag...
Köpt boken till svärdottern som fyller år idag. Tänk om jag kunde vinna en till mig själva...
På min lott till julbord har jag alltid uppdraget att baka alla julkakor, struvorna är de jag gillar bäst…
kramiz//kullervilla

Tessan sa...

Mitt favoritbakverk är gammaldags mjuk pepparkaka. Det doftar underbart och "juligt" när den gräddas ugnen.
tessan.scilla@hotmail.com

Monica sa...

Åh, så kul det är att kika in här varje dag. Knäck kaka med lingondip verkar var i min smak... Måste testas : )... osså vill jag ju vara med på utlottningen!
Tjingeling

C. Tvillingmamma sa...

Passar mig perfekt,en lott tack!

Anonym sa...

Pepparkakor förstås! :Nina Hakala

Madame C sa...

Grattis till Lily! Är med på tåget idag med:)
Ha det fint,
Charlotta

Anonym sa...

Jag vill så gärna vara med i utlottningen!

Kram Gudrun

gudrun.oberle@tele2.ch

Mitt hvite hus sa...

Hiver meg på å håper på litt adventshell her hos deg jeg O=)=))

klemmer o=))

Lily sa...

Åh, så glad jag blir, och chockad :)
Tusen tusen tack :)

Många många kramar
Lily

Jenny sa...

Såååå nice, jag är med och hoppas på tur!!

Kram Jenny

Vita Falkens Lantliv sa...

Mmm gottigt, är gärna med och tävlar!

Kram Susanne

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Ojojoj, jag länkade ju till din julkalender från min blogg innan december men sen har jag inte varit ute i "bloggvärlden". Vilken miss av mig!!!
Har nu bläddrat igenom julkalendern fram till idag och den är bara så härligt inspirerande och stämningsfull. Vilka underbara foton och härliga recept!!!
Fr o m idag kommer jag att kika in varje dag!
Vill så klart gärna vara med i utlottningen av den hemliga vinsten!
Ha det gott. Kram, Ingela

Ljuva Drömmar sa...

Hoppas jag har bättre tur idag...;)

Kramar Maria!

Lotta sa...

Perfekt! I morgon ska här bakas. Favoriten än så länge är lussebullar, men jag ser ju att här finns möjligheter att skaffa nya favvisar.
Kram

Anonym sa...

Mmmmm! Den där lingongodiset blir underbart framför brasan. Jag är förståss gärna med och tävlar!
Jag går inte varje dag och får så mycket inspiration.
Tack för det!
Milott Nettelgård Åkarp

Inkad sa...

Oj va trevligt. Håller tummarna för en vinst!!

Sofia sa...

Mitt favoritbakverk till julen? Hmm.. Finns så många! Lussekatten är dock ett måste, så det får väl bli det! Lingondippen kommer definitivt att prövas i år...
Kramkram

Anonym sa...

Jag vill vara med:)
Hälsningar Caroline L
vitabergenserik@hotmail.com

HWIT BLOGG sa...

Självklart vill jag vara med i utlottningen!
Ha en fortsatt härlig vecka...
Hälsningar från ett snöigt Öland/T

Anonym sa...

Hej!

Jag vill gärna vara med i utlottningen!

Hälsningar
Sanna R

Maria sa...

Jag vill gärna vara med! Min favoritkaka till jul är Farmors marstrandskex. Tyvärr finns Farmor inte längre kvar, så jag får stå för bakandet själv, för marsatrandskexen krävs för att det ska kunna bli jul.
/Maria
maria.nolemo@gmail.com

Karin Lindström sa...

Hej igen!

Tack ännu en gång för all fin inspiration. Jag vill jättegärna vara med på utlottningen av julkakboken. Passar en sötälskare som mig ; )

Kramar
Karin

Karin Lindström sa...

Hej igen!

Tack ännu en gång för all fin inspiration. Jag vill jättegärna vara med på utlottningen av julkakboken. Passar en sötälskare som mig ; )

Kramar
Karin

Eva Falk sa...

Uppskattar verkligen chansen att vinna ett ex av boken som skulle pigga upp julens fikastunder! Blir så imponerad av varje kalenderdag och alla era fina bilder. Julstämning till max!

Eva F

heavenandearth sa...

Jag tackar återigen för en otroligt vacker o inspirerande kalender!!
Jag tar en lott, förhoppningsvis en TURlott!!

Julens godaste...?
Mmmm... jag tror nog att det gottaste är lussebullar bakade med mycket russin och mandelmassa i degen!!

Kram! Iréne

Anna/Augusti_73 sa...

Mormors pepparkakor är en av mina favoriter, men dem bakar jag inte själv. Mina egna favoriter är mjuk pepparkaka (hade jag aldrig trott att jag skulle säga innan jag hittade det recept jag använder nu!) och kakskorpor med choklad, som jag bara bakar till jul. Receptet på knäckkakorna måste ju absolut testas!

Myrmor sa...

Saftiga saffransbullar med mandelmassa som är överringlade med vit choklad och saffransbiscotti är favoriter från nyare recept. Dock slår INGET "Bojans" pepparkakor, ett recept som gått i arv i vår släkt

Anonym sa...

Vilken underbar bok för en julnörd som jag. Stod i köket hela kvällen igår och bakade.
Hoppas på tur!

lenamork@live.se

Johanna sa...

Oh härliga Cecilia Vikbladh!
& suveräna ni som gjort en så inspirerande adventskalender :)
Saffransbullar med vit choklad & mandelmassa är smaskens!
Ha en toppendag/ Johanna