09 november, 2010

Paris.


Hemkommen och så glad. Paris. Vilken underbar stad. Stor och mycket. Under våra fyra dagar hann vi sniffa på atmosfären och skrapa på ytan. Men det räckte - jag är fast och längtar efter nästa tur.

Det som gjorde resan extra härligt var att jag och dottern fick ordentligt med tid till att rå om varandra. Vi var inriktade på att njuta, och det gjorde vi - god mat och lagom med shopping, promenader i härliga kvarter och pittoreska miljöer.

Underbara människor mötte vi också, alla så hjälpsamma och gulliga. Vi träffade bl a på en gammal rektor som blev vår egen guide för en kväll, helt otippat.

Inga loppisar, och det gjorde inget. Hade inte haft plats för några fynd ändå :)

Tips till förstagångsresenärer utlovas!

Kram, Minna :)



15 kommentarer:

Home and Lifestyle sa...

Paris is a wonderful city! I can imagine you enjoyed your trip!

Warm regards, Ingrid

colores sa...

I love Paris, beautiful pictures and the small plate at the brisot!!!! fantastic! Hope you had a lovely time there!

emilias gömmor... sa...

Åh så underbar resa ni måste ha haft! Jag har aldrig varit där, men hoppas på att det blir snart!!

Kram Mimmi

Annelie sa...

Oooh, la, la...
Ser så mysigt ut.
Låter underbart att bara vara som mor och dotter.


Annelie

Stina sa...

Wat is het daar mooi, heb je zeker wel genoten.

Gr Stina

Husprojekt Drömhus sa...

ååh vad härligt det låter, jag vill också till Paris :) bara längtar att få åka dit fast inget är än så länge planerat. Men loppisarna skulle jag inte klara mig utan :) Kram & ha en trevlig kväll!

Dona blogg sa...

Välkommen hem!
Och grattis till ditt nya roliga projekt :))))

Kram,kram

C. Tvillingmamma sa...

Mmm...Paris är fint. Fast jag måste säga att jag längtar att se franska landsbygden nästa gång jag besöker landet.

Dorthe sa...

Dejlige billeder fra Paris,sidder næsten nu og drømmer mig tilbage til Paris, fantastisk BY:-)
Kram Dorthe.

Maliva`s verden sa...

Velkommen hjem igjen, var der selv for en uke siden...og jeg vil allerde tilbake igjen;o)

H A N N A S - F O R M sa...

Å, förstår dig precis...jag blev alldeles förälskad i den staden...längtar och drömmer om att snart få åka tillbaka.

KRAM
Hanna

the shed sa...

Hej, så härligt med lite fransk stämning här på bloggen.
Kram Tina

OF SPRING AND SUMMER sa...

Hej Minna,
Älskar Paris, en av mina favorit städer. Har ockå varit där med min dotter och vi hade också en underbar tid tillsammans.
Grattis till den nya boken. Ser fram emot den.
Ha det så bra.
Kram Ingrid

Maaike sa...

Really great pictures of a lovely city ;-)

Ivana sa...

I love your blog but please write in English too!