30 november, 2010





Kära vänner! Dags för första luckan, klicka här. (Ho-hoo, vi är nog mest spända av alla :))

Idag vill vi tacka er kära vänner för att ni kommit hit, men också förlaget Semic och multitalangfulla författare Sania Hedengren och Susanna Zacke som står för dagens give away. Skynda er tillbaks när ni varit och titta för dragninen är redan imorgon (2 dec) kl 11.

update2.dec Tävlingen är avgjord, vinnaren blev Susanne (goldspring). Grattis!

Dunderkramar,
Minna & Marie



So dear friends, it's time to open the first window in Blomsterverkstad's Advent Calendar.


And today we want to thank, not only all of you who have come to visit oss, but also my publisher Semic and the multitalented authors Sania Hedengren and Susanna Zacke for today's give away. When you've visited the calender, hurry back with your comments, the drawing is tomorrow (Dec2nd) at 11 am.

Update 3 dec. The winner is Susanne (goldspring). Gongratulations!

Hugs, Minna & Marie

81 kommentarer:

Therese sa...

Verkligen underbar idé, ert "magasin" är ju fullproppad med inspirtion, de där söta julstrutarna i vitt å rött skulle jag gärna knåpa ihop och "Galen i garn" verkar vara en inspirerande bok! KRAM Therese - Sockenvägens Söta

Tessan sa...

Jättefin! Jag är med och tävlar!
tessan.scilla@hotmail.com

AnnCharlotte sa...

Så spännande det ska bli att titta in här varje dag....och hoppas på lite tur i lotteriet ;))

freja sa...

Va kul med en julkalender! Jag är gärna med och tävlar!:)
swe_freja @ hotmail.com

Mrs. b sa...

Så fint inspirerande magasin! Jag ser fram emot fortsättningen!

Helen sa...

Vilket fint magasin som ni har satt ihop, massor med inspiration.

Annica sa...

Men så fint och Sania och Susanne som tillhör mina favvoinredare...Jag är me=)Annica

Ljuva Drömmar sa...

Vilken rolig idé ni har fått och resultatet har blivit jättesnyggt! Ska bli så spännande att se vad ni visar alla dagarna.

Jag vill självklart vara med och tävla.

Hoppas du får en härlig 1 dec, kramar Maria!

Nordingården sa...

Minna, vilken inspiriationskälla du är, så fint allt var och vilka bilder! Så Zacke & Hedengren är inblandade också, jag gillar deras stil o styling i de rep de gör. Kul idé Minna, du är bäst! Mari.

Anonym sa...

Åh, det är ser lovande ut! Verkligen tilltalande design och fin inspiration. Bra jobbat!
Jag är gärna med :-)
Bästa hälsningar Erika, ehv00@hotmail.com

Anonym sa...

Nu vill jag vara ledig hela december och bara pyssla:-) Vilken härlig inspiration - och idag är det bara den 1:a! Jag är gärna med och tävlar. Hälsn, Carina
andersson.c@gmail.com

Ofelia sa...

Vilken roligt idé.. och va med inspiration jag fick:D

Ser fram emot imorgon redan<3
och att de också är en tävling är bara ett plus

Kram Josefine

Blomgrens sa...

Så fint. Jag ska med glädje titta in här varje dag. Jag är gärna med och tävlar.
/eva

Outi / White Country sa...

Lovely calendar! Looking forward to the following pages!

Bittan sa...

Härligt :-) vilket jobb , så mycket inspiration och fina bilder. Den virkade Kaffekoppen föll jag för direkt :-)
Såklart vill jag vara med.
Kram Bittan

Åsa sa...

vilken underbar kalender..inspiration från första dagen :)...jag är jätte gärna med och tävlar
kram Åsa

Susanne sa...

Hej!

Kul med julkalender,
och givetvis hoppas jag på tur!

gotland(at)speedmail.se

Ylva sa...

vill gärna vara med!
/Ylva

(fiint magasin!)

Anneli sa...

Vilket enormt arbete du/ni lagt ner.
Fantastiskt fint. Riktigt spännande att följa.

Åsa sa...

Åhh vad fin!
Jag vill gärna vara med i tävlingen!
Hälsningar
Åsa
(parling.asa@gmail.com)

colores sa...

This is more than great! Such a lovely surprise!!!! Kisses from colores

giovanna sa...

beautiful calendar!
giovanna

Åsa Holmqvist sa...

Hej Minna och Marie!
Vilken trevlig idé! Ska bli spännande att öppna luckorna och tävla!

Kram,
Åsa H

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Vilken rolig idé med ett julmagasin! Och väldigt snyggt också. :) Jag är gärna med och tävlar.
//Anna-Karin

Zinkhjärtat ♥ sa...

Jättekul idé med kalendern! Otroligt fint - ska bli kul att följa varje dag!
Är gärna med på utlottningen!
Annelie ♥

C. Tvillingmamma sa...

Oh så kul,och vilket fantastiskt jobb som lagts ner på detta. Ljuvliga idéer! Hoppas jag vinner ;)

Uttan sa...

Äntligen dax...jag har väntat ;) men det var det värt,vilken överraskning och tävling också.Så roligt det förgyller vardagen i December!

Kramar!

angelica sa...

allt var verkligen fint!

Anna sa...

Vad ni är proffsiga!!!
Vilken ispirationkick!
anna.karlaker@telia.com
Tack Minna!!!

Saskia sa...

Hej,
the first pages of your calendar look great and I'm really looking forward to the next ones.
Hejdå,
Saskia

Anonym sa...

Jag blir alltid lika inspirerad av dina bilder. Jag har följt dig ett tag och fashineras över att du lyckas göra stilebenbilder så levande! Kalendern är bara ytterligare ett exempel. Där har du dessutom lyckats med att få en massa små macrobilder att bli en intressant helhet. Du har verklgien öga för detaljer!

//Susanne
(goldspring@hotmail.com)

Jag kommer självklart följa julkalendern och är gärna med i tävling.

Eva F sa...

Jättefint, Minna!

Anonym sa...

Väntar redan på morgondagens "lucka" och mera inspirerande bilder! Deltar mer än gärna i tävlingen!

Åsa i Finland

Margareta, Holmsunds blommor sa...

Vackra bilder och inspirerande. Letar just nu efter virknålarna.

Monica sa...

Hej !!
Helt underbart är ju detta !!!
Ser redan hur roligt det kommer att bli !!
Mycket fina bilder och mycket fin och rolig inspiration !!
Boken verkar jättefin och jag är gärna med och tävlar !!
Kram,Monica

Charlotte sa...

Vilken toppenidé med kalender och julmagasin.... Vi kommer bli sååå bortskämda med inspiration och idéer... KUL!!!

Är gärna med i utlottningen så klart!

Kram Charlotte

Lotta sa...

Vilken kul kalender... och spännande. Deltar i utlottningen.
-Lotta-

Fairy sa...

Vilken otroligt söt inspirationstidning! Jag gillar! :)

gittan sa...

Jösses, dethär var ännu bättre än vad jag förväntat mig. Jag vill absolut vara med i utlottningen / gittan

Jeanettes hus sa...

Suc`cé redan efter 1:a luck öppningen!

Super! Ni är så duktiga!

Kramisar Jeanette

OF SPRING AND SUMMER sa...

Hej Minna och Marie,
Har varit nyfiken på julkalendern.
Det blev en oväntad överraskning att det var en e-magazine. Så roligt och inspirerande!
Är gärna med i utlottningen.
Varm kram Ingrid

Anonym sa...

Härlig idé! Jag är gärna med i utlottningen!
Mvh
Åsa
holgerssonasa@hotmail.com

Anonym sa...

Längtar så att besöka fysisk butik! Önskar känna doft och .... Är ofta inne hos er och kikar - såå fint! Vill gärna vara med och tävla! virrigaplantan@gmail.com
kram från virrigaplantan

Sara sa...

What a beauti x-mas calender, love it!!

Anonym sa...

Ser fram emot massa inspiration under december och självklart vill jag vara med och tävla :-)

marialun@comhem.se

Helen sa...

Verkligen jättefina bilder!!

Jag är hemskt gärna med och tävlar.

Kram!

vallrun sa...

Äntligen är det ♥JUL♥ på allvar och kalendern blir pricken över i med all härlig inspiration! Tack!
Julkram från Vallrun

Rosor och ruiner sa...

Jag är gärna med i utlottningen, har länkat hit. Ha det gott!

Hwita Villan sa...

Men vilka vackra bilder! Inte för att jag är förvånad egentligen... Kul tips också! Jag gilalde den virkade kaffekoppen, fast det känns som överkurs för mig... julgransmattan är mer i min smak :-).

Kram M

Ingvor Olsson sa...

Roligt med adventskalender. Tycker också att den virkade koppen är fin!

ingvor_olsson@hotmail.com

ireeli sa...

Många fina och roliga ideér. December är en härlig månad som alla ser fram emot
Jag är gärna med och tävlar.
irene_e@spray.se

kullervilla sa...

Mysigt… och redan första dagen så mycket inspiration .
Kommer tillbaka i morgon
Kramiz//kullervilla

Lily sa...

Härlig idé, mycket inspiration!
Jag är gärna med och tävlar :)

Kram Lily

Mia sa...

Oi oi, så fantastisk da, Minna! jeg er imponert over hva du får til. Herlig med julekalender. Og herlighet for en fantastisk bok. Den skulle jeg gjerne ha hatt, gitt!

Anonym sa...

Jättefint! Jag kommer att titta in här varje dag för att få inspiration! Jag vill också förstås gärna vara med och tävla.

Bästa hälsningar
Gudrun

gudrun.oberle@bigfoot.com

Marie//Tekla Maräng sa...

Härlig idé med inspiration.
Jag är gärna med och tävlar.

Skall bli spännande att följa kalendern.

Ha det gott:)

The Summer Porch sa...

What a nice opening to the start of a beautiful journey. The arrangement is stunning. looking forward to the rest.
Rosemary...

Scilla sa...

Vilken toppenide med ett julmagazin fullt av inspiration! Jag är med!

Trevlig kväll,
Stina

Dorrit sa...

Oh wow, nice inspiration!

Thanks,
Dorrit

Ninnis familjeliv sa...

Underbara foton och fantastisk inspiration! Jättfint! Ha en fortsatt trevlig kväll! kram Nina

Ulla sa...

Så fint! Jag är gärna med tävlan.

Anonym sa...

Din blogg är jättefin och kalendern också ! Deltar gärna i tävlingen. Lotta lotta.olson@telia.com

Lillnea sa...

Så inspirerande! Ser fram emot att titta in här varje dag :)

Anonym sa...

Jätte, jätte, jättefint! =)
Jag vill också vara med!
Jaana från Finland

bakmammorna sa...

vilka mysiga tips! jag tävlar gärna om boken.

gunilla|uniquelyme sa...

Så fint ni gjort! Ser fram emot fortsättningen. <3

Anonym sa...

Vilket underbart magasin! Så vackra och inspirerande foton där fanns! Me like alot :)
Är gärna med i dragningen

Maria
hatti_fnatti@hotmail.com

Monica sa...

Vilken fin kalender! Här vill jag absolut titta in varje dag. Vill gärna va med och tävla om boken!

Växthusmadam sa...

Tänk vad härligt med en adventskalender för oss som är "stora"!! Jag är med och tävlar förstås!
Hälsningar från Växthusmadam

Anonym sa...

Virkade muggen var bäst! Så söt!

Eftersom jag inte kan välja något identitetsalternativ, skriver jag namnet här:
Maria (marishkasenator@gmail.com)

Jeanette sa...

Jag är gärna med och tävlar.

Svenska Blomsterbloggar sa...

Antligen en adventskalender i min smak ;) Klart man vill vara med i utlottningen.

Kram Em

Susanne sa...

Vilken bra ide med en julkalender och en sån inspirerande blogg =)
/Susanne

Lotta Fröjd sa...

Jag är gärna med och tävlar
mainnaho@hotmail.com

Vintage Fairy Tales Rebecka sa...

Vilket arbete ni har lagt ner, WOW!
Många andra fina magasin att titta i också!

stadtgarten sa...

I really love the idea of your advent calendar and I enjoyed all the decorations you showed on the first day.
Thanks a lot for this inspiration!
Have a wonderful holiday season, Monika

Jenny sa...

Oj, vad fint! Spännande...
Kram Jenny

Anonym sa...

Åhh, jag känner hur det pirrar av inspiration i hela mig. Jag vill gärna vara med och tävla.
lenamork@live.se

AnnikaS sa...

Vilken härlig inspiration!
kram Annika

Anonym sa...

tar en lott och hoppas på tur!
kram Anna G

Gerda-Thyra sa...

Kul med julkalendern och klart att jag vill vara med och tävla!