12 oktober, 2010

Lyckliga jag! * Lucky me!

Foto Minna Mercke Schmidt


Vilken underbar söndag vi hade! Vi firade farfar Ulf och farfar Kate (som Elmer, 3 år kallar henne) hade trollat fram den smarrigaste pajbufféen med tillhörande salladerna. Sötaste människor, delikat mat, vackert ombonat hem, paradisliknande trädgård...hela alltet är en stor inspiration. Danska Kate har förvandlat huset och trädgården till pärlor utan dess like. Jag har gjort reportage både ut- och invändigt och lovar att berätta mer då de kommer ut.

Inte bara vackert, för det är nämligen här jag hämtar murgröna och silverpäron till allehanda pyssel :)

Lyckliga jag alltså - hoppas ni har liknande pärlor i eran närhet!

Skål till farfarna Kate & Ulf :)

Kram, Minna :)

We celebrated grandpa Ulf this Sunday. Grandpa Kate (as Elmer, 3 yrs calls her) had prepared a fantastic buffée. I love them, their house and their garden. Actually, I've taken photos for features from both in- and outside, I'll tell you more when the magazines are out on the street.
Lucky me to have them in my life - hope you also have people and places in your life that give you that special boost.
Hugs,
Minna :)


18 kommentarer:

anna k. sa...

Åh, den där maten ser heeeelt ljuvlig ut!

Charlotte sa...

Ser magiskt ut alltsammans... maten och stället... hos de båda farfararna... ;-)

Ha det gott!
/Charlotte

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Det finns så många sätt att vara rik på, du är sannerligen rik! :o)

colores sa...

LOvely pics, I adore the combination of whites and greens!!!!

Lone sa...

Dejligt med en dansk farfar Kate
:-)

Skatan sa...

Godmorgon Minna!

Låter som ett smultronställe i. Sådana skall man samla på om man kan...

Här är kallt och klart idag. Jag försöker beta mig igenom to-do-listan. Vissa dagar går det bestämt trögre än andra... ;)

En fundering. Någon gång har jag läst att man kan behandla lingonkransar med någon slags lag för att kunna ha dem inomhus utan att de släpper alla blad på en gång. Vet du någonting om detta? Jag filurar på att stå på en julmarknad och givet att det går att göra lingonriskransar som "står sig" tror jag det kan vara säljbart...

Sköt om dig!

Kram,

Annak

Monica sa...

Hej !!
Vilket ställe,vilken mat,vilka människor !!!
Helt underbara bilder...
Kram,Monica

Shabby Chic Interiors sa...

Your blog has been a wonderful discovery. On a cloudy day like this, you managed to bring a ray of sunshine. Congratulations to all the love you have for the flowers you can send in all your photos, it's all so magical! I would be honored to host some of your photos in my blog and your blog address to my readers, I'm sure they too fall in love instantly!

It 'been a pleasure, see you soon!
Sarah

Tulipa sa...

Lycka!

Blev så sugen på att ha en pajbuffe som matbjudning...

Ser fram emot reportagen, ser underbart ut!!!

Kram Mariette

hemtrevnad marie sa...

Haha, ja barn är härliga!!
Kul med reportagen, och vilken lycka att ha de båda farfarna i närheten!:)
kraam

makyloua sa...

magnifique , j'ai envie d'en voir plus
amicalement

Husprojekt Drömhus sa...

underbara bilder!! du har lyckats fånga "det" Wow. kram

myflower sa...

Dear Minna, I love,love,love your blog and your work!!
Ishould like buy your book, buy how can I do ?? I live in Italy!
Can you send books to Italy??
Let me know.
Kisses

Maurizia

Min vita lycka sa...

Din blogg med alla vackra bilder är en stor inspiration, och visst är man rik när man omges av en härlig familj. Trevlig fredag. Kram agnetha

The Summer Porch sa...

Very beautiful blog. It's such a joy to look at all the pictures and everything you've created. I love the outdoors it keeps us grounded! :)

la petite perle sa...

:)
din blogg är verkligen mys!
la petite perle

Nanna sa...

Minna... dina bilder är helt underbara! Vad har du för kamera?
Jag måste säga att du inspirerar mig så mycket och dina bilder ger mig helt underbart mycket energi i mitt kreativa tänkande! Tack!

Melina sa...

That beautiful images ,is a blog beautiful,kisses,mely