01 oktober, 2010

In my kitchen garden...after some styling...

Styling Marie Samnegård Foto Minna Mercke Schmidt

Så här fint har jag det hemma i min köksträdgård. Inte alltid, men efter att min högra hand Marie, har stylat till det.
Vi tog den här bilden för att vi vill att även ni upptäcker de fantastiskt fina kvalitets redskap från Sneeboer. De är inte de billigaste, men har däremot livstids garanti. Jag såg dem på en mässa o föll direkt. En kvinnospade, det gillar jag. Nu ska jag lämna tillbaka dem till butiken, men hoppas att jultomten har hört min önskan och slår in helst hela serien :)

Trevlig helg mina vänner!
Minna :)

p.s. idag ska dricka ett glas vin (efter en månads detox (light) kur utan kaffe eller alkohol ) för att fira att idag
  • har jag jobbat exakt två år på det här roliga företaget Blomsterverkstad
  • är min kära assistentens Maries första arbetsdag som anställd hos mig (skulle druckit vin med henne men hon är dunderförkyld o ligger nedbäddad, mannen får vikariera, han hör ju till firman också :))
This is how it looks in my kitchen garden. Not always, but after my assistent Marie has mady some styling :) We wanted to show you these fantastic garden tools I saw at Malmö's Garden Fair. They're from Sneeboer and have life long quarantee. Now I'll go and leave them back to the shop, but hope that Santa has heard me and brings me the whole series on Christmas eve.

Have a good weekend my friends!

I myself will have a glass of wine (after one months detox without coffee or alcohol) to celebrate that I've been working for this wonderful company Blomsterverkstad for to years today :)
And that Marie, my assistent, is a real employee here at Blomsterverkstad starting today.

31 kommentarer:

Linda sa...

Å som jeg skulle ønsket meg en slik vegg i min fremtidige kjøkkenhage:) Nydelig:) Og arbeidsredskaper er nydelig som dekor også, og så viser det at hagen lever når redskapene ligger litt rundt. Men det gjør jo ikke noe at de er så fine som her:)) Klem og god helg fra Linda

C. Tvillingmamma sa...

Oh va man vill ha...så fint. Grattis,hoppas vinet smakar! :)

Anna sa...

Så snyggt, ni är så duktiga. Skål på er båda.

kram Anna på tant HUlda

Randiga Tråden sa...

Just så där skulle jag vilja ha det. Snyggt.

nyckelpiga sa...

tomten har säkert hört om dina önskningar ;).
skål och trevlig helg till dig också

Lone sa...

SKÅL Minna:-) ... Vil bare fortælle dig at du er på min top 10 ynglings-blog-liste denne måned.
Ha' en fantastisk weekend.
Kh Lone

Nanna sa...

Så fint!! Jag köpte din bok idag! :D Den är helt underbar!!! Jag gjorde höstfint på balkongen igår (se bilder på bloggen) och nu tror jag att det ska bli ännu mer fint!!

Scilla sa...

Så vackert - man känner den friska luften genom bilden! Grattis till framgångarna!

Trevlig helg!
Stina

Norrfrids Eija sa...

Det finns trädgårdsredskap och så finns det TRÄDGÅRDSREDSKAP...var hittar man dessa skönheter?
Så vill jag också förvara mina redskap, så inspirerande bild!

♥ Fyra årstider sa...

Jätte, jättefint!
Kram Lotta

Tulipa sa...

Underbar bild!

Njut av det där glaset!!

Fortsatt lycka till med din Blomsterverkstad!

Kram Mariette

Emmy sa...

Ha, gereedschap van Sneeboer is altijd goed. Je hebt een leuke blog ik kijk al een tijdje mee en vind je foto's altijd weer leuk.
Groeten Emmy

Madame C sa...

Fantastisk styling! Tack för fint tips om trädgårdsredskap. Ska genast ta och titta in där:)
Ha det gott,
Charlotta

colores sa...

Great and practical!! as you always do!!!

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Stort GRATTIS till dig och din verkstad OCH till Marie som tycks ha hittat en drömanställning! :o)
SKÅL, Lydia

Maleviks Rosenträdgård sa...

V
A
D

H
Ä
R
L
I
G
T

D
E
T

L
Å
T
E
R

Å Tack för fina ord :)
Håkan

Nordingården sa...

Grattis till 2 år Minna!!! Du är fantastisk, jag bläddrade i din bok i går igen, mycket inspirerande! Och grattis till lyckiga Marie, änfast hon är sjuk, men vilken ära att få bli din assistent! 1 mån utan vin och kaffe, jösses, bra jobbat!!!

Underbar bild, en kvinnospade, ja det må jag säga, en sådan bör du få i julklapp tycker jag!! Mari.

le bord doré des nuages sa...

j'adore cette photo, so nice!!!!!!

"Een sneller kloppend hart ♥" sa...

Your gardenkitchen looks gorgeous!
Very cosy and colorfull!

Regards, Veronique

Tinka sa...

It looks really great!!
Regards
Tinka

Jeanettes hus sa...

Hej vännen,

Stora grattis kramen till Er båda!
Ni kompletterar varandra perfekt!
Maries styling och dina foto blir alltid super nice!

Tänka sig en spade för kvinnor,
ja en sån slipper jag. Jag säger slipper för jag är ju ingen i jorden påta kvinna.

Men visst kommer väl tomten att lyssna på dina önskningar, du som e så snäll o go.

Önskar Dig många lyckliga år med din BLOMSTERVERKSTAD.

Kramisar Jeanette

Marie - Med mina händer... sa...

Jag älskar den där bilden. Så vackert du fångat det.

Jag är världens lyckligaste, tänk att ditt första mail till mig ledde till det här. Det är verkligen mitt drömjobb. Och du är min drömchef!

Det brukar inte vara kul att vara sjuk, men numera är det ännu tråkigare när det infaller på en jobbdag.

sandra lee sa...

Your blog is so beautiful!!! Can I buy your book somehow? Happy Fall!

sonnenblume sa...

Wow, your blog is so cute !!! I love it !
Best Wishes from Germany !

Gröna Hem sa...

Ååååå vad fint! Redskapen är ju helt underbara, tror att de skulle passa bra att sälja i vår butik. Det är så kul att titta in till dig! Man blir verkligen inspirerad. Ha en bra helg!
Josefine

Karolina sa...

That looks sooooo beautiful!!
I love it!
Karolina

Charlotte sa...

Vilken underbar bild........ Å redskapen ser precis så där gedigna och vackra som jag vill att trädgårdsredskap ska vara.....

Kram Charlotte

Stylemaedchen/ Imke sa...

Congrats and cheers from Berlin. I love your blog!

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Nydelig bilde ...og takk for tipset om den fine hageredskapen.
God uke til deg.
Klem...Ellen

Tausenderlei Glück sa...

Åh vad vackra bilder igen visa oss. Jag älskar fågelhuset över allt. Tyvärr fartyg de inte till Tyskland. Jag skulle ha velat att beställa. Synd.
Ha en trevlig dag. Heike

Birds in the Garage sa...

Ooo! This looks practical! Very inspiring indeed!!