20 oktober, 2010

Att inreda ett kök * Decorating a kitchen



By Laetitia Rissetto & Minna Foto Minna Mercke Schmidt



Fyra oväntade element som jag skulle vilja ha i mitt drömkök. Kristallkrona med bestick, stooort vitrinskåp, soppskålslock som tavlor och en gammal parkbänk. De finns på riktigt och kan beundras i ett fransk slottshotell Chateau de Christin. Underbart ställe som jag besökte tillsammans med Laetitia. Alla rummen är inredda med olika teman - mitt favoritrum heter "The Herbalists Suite".

Hösthälsning,
Minna :)

Four unexpected elements for my dream kitchen; chrystal chandlier with cutlery, biiig glas case, tops of tureens instead of paintings on the wall. These are for real and can be seen in a fantastic French Hotel Chateau de Christin. I visited it together with Laetitia and just loved the place. All the rooms have differnet themes, my favorite is "The Herbalists Suite".

23 kommentarer:

Toves Sammensurium sa...

Wow !Now that´s what I call a kitchen!!*lol*
Herregud så lekkert.og så heldig du er som har ært der på besøk....måtte ha vært helt fantastisk!!!!!!
Så bra du hadde bilder derfra...dette var en nytelse!
Så må jeg jo få kommentere de ine bildene på forrige innlegget også...kjempekoslige:)))))
ha en flott dag...er her det ikke bare frost men første dagen med SNØ!!!!!!!!!!!!!!!
toveklem:)

Monica sa...

Hej !!!
Hur läckert var inte detta !!
Tack för en alltid lika mysig och inspirerande blogg !!
Kram,Monica

M/S Design sa...

Fina bilder!

Annica sa...

Men så kul med bestick kronan...Inspirerande som alltid=)Annica

purple area sa...

Åh så fint, gillar det där skåpet så snyggt!!

"Een sneller kloppend hart ♥" sa...

It is just amazing!! These picures make my heart jump!

Huggs, Veronique

Norrfrids Eija sa...

Säger detsamma, vilken inspiration, skulle inte tacka nej till något av dessa element!!!

Mitt hvite hus sa...

Vakkert... veldig sjarmerende lysekrone... herlig med det gamle bestikket...

klemmer 0)

{Marianna} sa...

This is a fantastic idea! Amazing. Hugs, Marianna:*

colores sa...

Love the chandelier for your kitchen !Great!

SIMONA sa...

hi..i have received today your wonderful book!!!!!i love it.. when you will another one?...why not with christmas decorsations????
ooohh thnakyou minna....
thankyou..
simona

C. Tvillingmamma sa...

Ja,så tufft!

84 kvm mitt i stan sa...

Locken är hur fina som helst! Tänk vad man kan skapa med vackra ting, det är bara att plocka fram fantasin och skapa. Jättefint! Marie

helle sa...

Jeg forstår så inderligt alle dine ønsker!

Håber de går i opfyldelse, klem Helle

Jeanettes hus sa...

Hej vännen,

Underbart!
Vilket magasin måste jag köpa denna gången för att ta del av ditt vackra reportage????
Jag håller ju stenkoll men detta har jag missat!

Så ljuvligt som det bara kan bli i France!

Kramisar Jeanette

Bohemian sa...

Oh what a unique and beautiful place... now I shall have to visit their site and see more! Thanks for sharing, the photos are inspirational.

Dawn... The Bohemian

Gúa sa...

WOW..!
Hej hjärtat,
ville bara skicka dig en kram!...och tacks för alla vackra bilder och ord!
Grattis till dina två år med Blomsterverkstad!

Du är så duktig Minna, och jag är så stolt över dig..:)
Fantastiska bilder idag, som alltid. Och ja, tack..jag vill också ha sånt kök!

Stor kram från andra sidan kullen..;)

M a d a m e M o r e l l sa...

MUMS vilket kök! Ja så vore fint att ha det. Tack för din fina inspirerande blogg.
Jessika

Nordingården sa...

Vilket ställe! Vilka bilder! Jag satt och beundrade dina bilder i en tidning i går också, med hyacinter och underbara turkosa färger, läckert! Mari.-

Dona blogg sa...

Lovely, vännen!

Njut helgen!
/Kram

Made in Persbo...Carina sa...

Jättevackert! Förstår att du vill ha det :)

Kram, carina

Hanna sa...

Hej! Spana gärna in min blogg http://wordsbyme.se
Där hittar du en rykande färsk TÄVLING, modekollage och annat skoj!
Välkommen!

Shabby Chic Interiors sa...

I might pass out if you enter a house like this, but how beautiful!

Sarah