27 september, 2010

Tacksam! * Gratefull!


Styling Marie Samnegård Foto Minna Mercke Schmidt

Hemma igen efter alldeles underbara dagar på Bokmässan. Så många härliga människor som jag pratat med. Mest om kransar, arrangemang och blomsterlyckan, men annat smått och gått också. Min fantastiska mässgranne t ex, konstnären och trädgårdsälskaren Ilva Vallström, sprudlade sådan livsglädje som jag önskar jag också har när jag är pensionär.

Det var nästan överväldigande att se att folk verkligen blev inspirerade av mina alster och skulle göra likadana hemma. Både Bonniers, Bokias och mina exemplar på boken tog slut! Hurraa, vi är många blomsterpysselfantaster! Jag är så glad - för det är ju mission, sprida glädjen med att pyssla med blommor!

Och sedan var det underbart att komma hem till min älskade familj!

Kort sagt - jag är så tacksam! Tack alla ni kära vänner där ute för att ni orkar följa med och uppmuntra mig på min väg!

Blomstrande kramar till er alla!
Minna :)

Home again after the fair. I had fantastic four days talking to people, mostly about making wreaths, arrangements and the joy that it brings. It was so good to see that so many got inspiration and wanted to get started with their decorations right away. That is my mission - to spread the joy of making floral decorations. I sold every single book :)

And afterwards, coming home to my loving family... I'm so grateful for everything I have in my life! Thank you my dear friends out there following and engouraging me on my path!

Flowerhugs to you all!
Minna :)

17 kommentarer:

KarenSue sa...

I do brag about you on my blog!
You are so much inspiration to me.
Enjoy being home and relaxing.
Hugs,
KarenSue

KarenSue sa...

I do brag about you on my blog!
You are so much inspiration to me.
Enjoy being home and relaxing.
Hugs,
KarenSue

Sussi sa...

Grattis Minna, det är dig väl unnat!
Du är ju så duktigt och inspirerande.
Kram
Sussi

LissenTo sa...

Ett stort GRATTIS

Vilken fin krans du har gjort.
Ha en skön tisdag.//Lissen

colores sa...

Lovely wreath!Soon I will look for something similar for my appartment!!!have a nice day

Sonia sa...

Vedendo le foto penso proprio che te lo meriti tutto questo successo!!
A presto Sonia.

Lone sa...

Kære Minna.
Du er et fantastisk bevis på, at når man selv uddeler en masse inspiration og glæde, får man det hele retur. 1000 tak til dig.
Kh Lone

Anonym sa...

Hej
Jag skulle garna vilja maila dig, men hittade ingen mailadress har pa bloggen.
Sa hor garna av dig till mig pa

blogg-ar@hotmail.com

Mvh
Em

Anna-P sa...

Jag önskar att jag kunnat vara på mässan, men som tur är får jag ta del av allt fint du gör här på bloggen. Tack för dina inspirerande bilder. Ha en underbar vecka. mvh/ Anna-Paulina

Bohemian sa...

I'm so happy you had such good success in the selling of your books. The wreath is so beautiful in your photograph that I can see how it is an inspiration to others to make their own. The color of the building it is propped up against is beautiful too and really compliments the colors of the wreath.

Dawn... The Bohemian

GardenGirl sa...

Please come visit my site...I believe we are kindred spirits ;)

Love it all,
deb

bicocacolors sa...

how much i loooove this picture, the color is really beautiful!!!

Lene sa...

Hej Minna.

Jeg elsker at følge din blog :-)

Får så meget inspiration og glæde.

Kan man købe din bog her i Danmark? Vil virkelig gerne have fat på den!
Kram lene

Nanna sa...

Oh en sån bok jag precis letat efter! Ska köpa en det första jag gör imorgon :D :D :D :D

Anna sa...

Åhhh så fin!!!!

//Anna

THEA sa...

Hallo Minna,

You berrywreath looks very very nice.

I really enjoy your blog!

Love from Thea from Holland

ilva sa...

Allra bästa Minna!
Läser din fina bok du gav mig.
Såg i Åretrunt din artikel!
Dina snöbär står sig fortf i en vas på bordet.
Hoppas din krissla tog sig...blommar för dig till våren.
Kram
ilva i Bua(har just plåtat min oktoberträdgård.)ville sända ett foto!?