26 juli, 2010

Växthus vackert * Grand beauty in the Green House

Foto Minna Mercke Schmidt

Jag är så glad för vårt växthus - även om det varit för varmt att vistas där på dagarna, är kvällarna ännu underbarare. Jag är sambo med en chiliodlare och på hans del är det rena jungel med stora höga plantor. Jag däremot måste ha prylar och pysselyta... En vacker dubbel Flitiga Lisa lyser upp min hörna, kruka från Jenny Strandh. I en praktisk (och snygg!) låda från Hemma hos Emla samlar jag mina pysselsaker.

Sommarglädje!
Minna :)

21 kommentarer:

Maleviks Rosenträdgård sa...

HÄRLIGA BILDER :)
Visst är det fint med växthus
Ha det gott
Håkan

Henrietta sa...

Your blogpictures from your garden are so underbara wonderfull that it hearts my soul (I mean really hearts),it's like a dream.
Hälsningar from Finland
Henrietta
(sorry my swedish is REALLY bad)

Randiga Tråden sa...

Vad mysigt att ha ett växthus, vilka underbara blomster.

Man tänker sitt: /Tove sa...

Fina detaljbilder. Men har du inga översiktsbilder där man kan se hur växthuset ser ut i sin helhet? Vi håller på med växthusbygge här hemma och då är det extra kul att kika på andras och se hur de har löst olika saker.

Skönt Hemma sa...

Jättefina bilder!

Lieselotte sa...

I do like your pictures a lot, and the atmoshere they represent ios romantic and relaxing, just are the way I like gardens and flowers to be. Thanks for going through all the trouble of taking these lovely pictures and uploading them !

Vildrosen sa...

Fina bilder och en söt flitig Lisa.

Min plats i solen sa...

Hej Minna!

Vilka fina bilder från ert växthus! :) Här drömmer vi fortfarande om ett växthus och har stora planer på att bygga ett eget inom en snar framtid. Ett hus i glas fyllt med kärlek och grönska. :)

Ha en fin dag!
Kram Lotta

Lilla Blanka sa...

Hej goa Minna!

Underbara bilder, åhh jag bara njuter..!

Kraaam sötis!
Mia

Jeanettes hus sa...

Jag som haft lyckan att se ditt växthus förstår att du njuter när du sitter där på kvällarna.
Det e så fiiiiint!!!!

Dina bilder e också så fina som alltid.

Tänker på Dig gumman!
Kramisar Jeanette

Michelle sa...

Please, write in English too - much more people can enjoy your posts then :)

Frida- trendenser.se sa...

Åh vad fint! Gillar krukan väldigt mycket.

bicocacolors sa...

i looooove blomsterverkstad style!!

Ida sa...

I speak and write English poorly - but still, your pictures are simply beautiful. I will definitely stop by again with you. Big compliment for your blog
Best regards
Ida

Livsnjutaren sa...

jaaa vill också se hela växthuset;) ska planera och rita mitt alldeles egna växthus i vinter.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är härligt med ett växthus som kan användas för att förlänga sommaren. Ett växthus står på min önskelista. Helst ett som är frostfritt på vintern för vinterförvaring av blommor, men det är ju en önskedröm.

Din Flitiga Lisa är jättefin. Trodde först det var en Saint Paula när jag såg blommorna, jag har en SP som har dubbla blommor i exakt samma färg.

Ha en fin kommande vecka!
Kram,
Regina

Lilja sa...

I am so in love with your shots...

♥ Hannele sa...

jag vill också ha växthus

daniela rota nodari sa...

Hi Minna,
your blog is Wonderful!!!
From today I am your follower!!!

Kisses <<3
Daniela DREAM SHABBY CHIC Milano

Tausenderlei Glück sa...

Minna, so eine schöne zarte Pflanze in großer Szene gesetzt. Ich liebe deine Bilder und bin jedesmal richtig doll inspiriert.

Ich freue mich auf weitere Bilder von dir Heike.

villasukka sa...

Syyskesäterveiset sinne. Ihana blogi sinulla.