21 juni, 2010

Gourmetodling på balkongen * Gourmet on the Balcony

Mat & odlingar: Anna Karolina Foto: Minna Mercke Schmidt

Allt är möjligt! Hur du förvandlar din trista balkong till en gourmetodling hittar du tips till i senaste Allt i Hemmet. Jag hälsade på hos Anna Karolina förra sommaren (läs mer om besöket här ) - och fick bevittna hur stora delar av hennes odlingar på balkongen användes i en uberdelikat tre rätters menu. Det vattnas i munnen fortfarande. Recepten finns med i tidningen.

Anna Karolina bloggar här och delar vidare sina tips och erfarenheter.
Fröer till alla gourmetplantor finns till försäljning här.

Annars får jag hälsa alla en härlig midsommarvecka och ställa mig i leden för Daniel-fans. Hans tal till Victoria var bara så fin!

Kärlek!
Minna :)

30 kommentarer:

Annelie sa...

Mycket vackra och inspirerande foton. Känner att jag vill skapa något speciellt till midsommarafton efter att ha sett dessa bilder. Speciellt nu som kryddorna växer så det knakar.

Dags att kolla in länkarna.

Härlig midsommarvecka tillbaks.

Annelie

Helt Enkelt sa...

underbara inspirerande bilder...
tänk om mina fingar bara var en liten smula grönare...

tack för fina fina ord hos mig.

må gott.

//anna-malin

Nordingården sa...

Minna du är fantastisk! Och det verkar denne Anna Karolina vara också, vilka bilder, så inbjudande och läckra, jag ska kika in till hennes blogg. Ha en skön midsommar, själv bloggar jag varje dag framöver: )

Sommarhälsningar från Nordingården

Maleviks Rosenträdgård sa...

Nice bilder :)
Ha en bra dag
Håkan

Fru sommerfugl sa...

Så herlig!! Nå gleder jeg meg til varmen kommer hitover slik at jeg kan nyte noen deilige måltider ute i det frie. Ha en vidunderlig sommer.
Klem

Mirjami sa...

Just beautiful! Niin kauniita kuvia!

*Ulrike* sa...

All of it looks fantastic, and definitely the food looks yummy! Shows what you can do with little space.
Ulrike

Kakkukellari / Miia sa...

Kattaukset kyllä inspiroi tekemään ittelle juhannukseksi kauniit kattaukset myös.

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

underbara bilder!

Jeanettes hus sa...

Hallo darling friend,

Har nu uppdaterat mig och tittat på de nya ljuvliga bilderna du bjuder oss på.
Mästarinna är vad du är.

Nu närmar det sig!!!!!!!
Hör av mig med mejl!

Kramisar Jeanette

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Herlige bilder....her er det bare å sette seg ned å nyte.
klem...Ellen

Vitt hus med svarta knutar sa...

Underbart inspirerande bilder!! Det finns inget bättre än att plocka egenodlade kryddor och örter, de smakar så gott, helt annat än de som man köper i snabbköpet.

Önskar även dig en skön midsommarvecka!
Kram,
Regina

Le petit mas de Marie sa...

De très jolies photos !
Bravo.

Bonne soirée.
Marie Jo

ornella sa...

foto che hanno il sapore dell'estate...basilico ,melone ed erbe aromatiche.BENVENUTA ESTATE

Vérone sa...

Hummmm
;-)
Vérone

Something White sa...

Some of your pictures were in the new issue of the German magazine Living & More! :)

Gaia sa...

Such beautiful pics! Unfortunately I can't read what you are writing about but I enjoy to visit you!

Trottinglady - Cajsas Rum sa...

Idag har jag suttit och bläddrat i din bok i min stuga vid älven bland tallarna och njutit. Nu är jag inne på din sida och njuter.
Tack för tipsen nu ska jag in och titta på det du skriver om.
En glad midsommar önskar jag från norra Sverige!
Carin

bikim sa...

don't you just love summer Minna?!
gorgeous photos!
Rosa

Änglarnas hus sa...

Underbara sommarbilder!!

Ha en riktigt fin midsommarhelg!!

Kramis Sanne!

bicocacolors sa...

it looks delicious ....hummm!!!

Poppins sa...

En härlig balkong! Roligt att utnyttja den som köksland.
Önskar dig en trevlig midsommar!

Lilla Blanka sa...

Hej goa Minna!

Lika underbara bilder som alltid!

Fastade här i din blogg (som vanligt, hihi) och tittade på ena inlägget efter det andra.. kan titta hur många gånger som helst =)

Kram och ha en fin midsommarhelg!
Mia

giveto sa...

j'adore vos photos .
bonne soirée
véro

Lilla huset på prärien sa...

Åh Minna vad underbart det ser ut! Jag måste genast gå in och kika lite på hennes blogg. Blir hemskt sugen här framför datorn nu...

Kram Jenny

linnea-maria sa...

Åh vad spännande. Tack för tipset. Jag älskar att odla sånt man kan äta, vackert och nyttigt i ett och så är det billigare än det man köper i affären. Kram /Therese

Ainosofia sa...

V A C K E R T :)

Shannon Fricke sa...

beautiful blog.

Candylei sa...

Lovely.

Carolyn sa...

It is very beautiful in your greenhouse-your blog is all lovely!

Carolyn