16 maj, 2010

Trädgådshelg * Weekend in the garden


Foto: Minna Mercke Schmidt

Pust -och stön. Kroppen värker och knoppen är helt yr. Jag har inte fått så här mycket motion och frisk luft på länge. Tre arbetsdagar med familjen ute i trädgården - vilken lycka! Har lagt gångar i köksträdgården, kört ut en halv kubik kompostjord (andra halva kubiken väntar...), planterat massa hortensior, klematis, nävor... Och imorgon hoppas jag äntligen kunna så i bänkarna. Det ryktas om att värmen skulle äntligen vara på väg mot skåne, och vad underbart det hade varit att få dricka en kopp kaffe ute :)

Med hopp om sol till er alla!
Minna ;)

Phuuu, have been working in our garden for three days now. Fantastic- and exhausting, I'm sooo tired and my poor back aches. But that's ok, I've gotten so much good garden energy that aches dont matter :) Hope that sun will shine on you, we're finally supposed to get some sun next week.

24 kommentarer:

Tiger sa...

Vilka snygga trädgårdsgångar! Såna borde man ha...

Trädgårdshälsningar
Elisabet

Marie - Med mina händer... sa...

Wow! Vad ni jobbat på! Härliga gångar - superfina. Ska bli en fröjd att gå och kika där i morgon!

Hopp om sol!

Marie

Sofies Haus sa...

Your garden is magic:-)same with your oictures...I love it!!Hughs Anja

Bonjade sa...

Also love working in the garden...
Hope there will be some sun here to next week.....
Fine evening

Randiga Tråden sa...

Så snyggt.

Tigris Predikantan sa...

Börjar bli sugen på en gång av stenar eller tegel...!
:)

Maleviks Rosenträdgård sa...

Snygga gångar....vanligt murtegel??
Håkan

NataljaOblonskaja sa...

Vilka fina gångar, har haft liknande men de börjar "sjunka" ner i jorden och andra har frusit sönder.
Jättefint är det.
Ha det bra!
Camilla

Den passionerade trädgårdsturisten, sa...

Jättesnyggt med gången.
Glöm inte kaffet i stolen i hörnet i trädgården, ta pauser.

Och lycka till med vårbruket. /Ann

Thorins Trädgård sa...

Hallå Minna, supersnygga gångar! Mina grannar har precis rivit ner en mur med tegelstenar på grund av att stenarna var blandade med både utomhus- och inomhussten. Nu har jag plockat en hel del och använder dem som kant till mina sommarrabatter i mitt senaste projekt :D

Superfina foton!

Marit

Millas hem sa...

Jaa! Jag håller med! Ser verkligen fram emot lite värme och sol! Fika utomhus är ju så himla mysigt!=)

Underbara bilder!

Kram Camilla

Emil und die großen Schwestern sa...

Beautiful Garden!!!!!
Éva

KarenSue sa...

That's a good pain! I love spending time in my yard. It doesn't look as good as yours but I like it. You do encourage me so much!

summersundays-jw sa...

I also worked in mine this weekend between the rain showers. You've given me some more ideas that I'll try this week. Thanks, Jan

rosenskära sa...

Hej Minna!
Vilka gångar du/ni har! Men allra mest förtjust blir jag i dina kantstöd, de små "stängslen"! Sådana måste jag nog ha i mina rabatter. Är det pileslanor?

Precis som du är jag rejält trött på den sk vårvärmen, nio-tio grader är lite kallt i maj. Jag tycker vi skåningar skulle få någon slags kompensation för värmeförlust från norra Sverige;)


Lena

Mirjami sa...

Hej Minna,

Just wanted to tell that your blog is so inspiring! I could just spend my day going through your beautiful projects. Thank you for sharing your creativity!

Mirjami, a Finn from Australia

Med fingrarna i (j)orden sa...

Så fint det blev. Har själv inte hunnit vara ute tillräckligt ännu, men potatisen är i alla fall i jorden!
Hälsn Eva

Madame C sa...

Underbart ljuvliga bilder du bjuder på! Nu är forment till en rabarberklocka på gång. Återkommer med bilder när en prototyp är klar.
Ha det gott,
Charlotta

Passionedeco...perchè le case hanno un'anima sa...

A very very good job!Congrats!
I've been working on the garden this week end and it has been totally revitalizing.
Francesca

Mary Ann sa...

hi minna! beautifully captured photos. you make simple things look so special. you have a great week! verbena cottage

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Sååå snyggt med gången i trädgårdslandet och med det gamla fönstret över drivbänken. Visst är det härligt när man fått gjort en massa i landet, ikväll hoppas jag få satt gul- & rödlök, något försenat men det funkar nog ändå.
Har köpt din bok, den är ljuvligt inspirerande och okomplicerad.
Ha en finfin dag,
lydia

*Ulrike* sa...

I have been very busy too, both inside and out, but I'd rather be outside in the garden! I have several broken clay pots, and saw how you had "planted" yours! What a wonderful idea!! I hate to throw away the clay ones so that will make a decorative item in the dirt.

♥Min Eden♥ sa...

Vilken inspirationskälla du är!!! Tack för att du delar med dig...helt underbart!

Lyck-Anna sa...

Den ser underbar ut - er framväxande trädgård!