25 maj, 2010

Tävlingsdags! * Give away!





Så gott folk, då var det dags för er liten tävling igen :)
.
Jag och eminenta Pernilla från Dona var och hälsade på hos fröknarna på Butik Lanthandeln och nu måste jag bara be er att göra samma sak. Åtminstone på nätet om ni har långt till Lund. De säljer nämligen de fiiinaste renoverade möblerna. Underbara gamla ting i härliga glada färger.

Tyvärr så lyckades jag inte övertala dem att lotta ut ovanstående skönheter, men nedanstående små skönheter kommer att lottas ut fredagen den 4 juni.

Underbara små flaskor från Butik Lanthandeln (höjd 12, 10 och 8cm).

Dessa kan bli dina - besök Butik Lanthandelns nätbutik och välj din favoritmöbel. Skriv det i kommentarfältet här nedan och systrarna söta (flaskorna alltså) kan vara på väg till dig snart.

Lycka till!
Minna :)

A new lovely shop in Lund!!! Most of you have a bit too long way to travel - visit their online shop instead and dream away among beautiful old furniture. Unfortunately you can't win one of them, but something as lovely, only bit smaller - the small cute bottles! Visit Butik Lanthandel and choose your favorite piece of furniture. Write it down in comments here below and the bottles can be yours!
Good Luck!

40 kommentarer:

ANNIKA sa...

Jag väljer den varmgrå skänken som förstås redan är såld...
Är med och tävlar om de fina vinsterna..och hoppas..
gustafsson.57@hotmail.com

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
jag vill absolut vara med och tävla om de underbara flaskorna. Jag föll för den varmgrå skänken, så ljuvlig... Härlig butik med mycket fint!

Hälsningar Monica

Maleviks Rosenträdgård sa...

Vad ska man ha dom till?? :)
Håkan

bakom berget sa...

Jag väljer ju den vita skänken med stänk av puder. Såå fin!
Jag vill ju absolut vara med och tävla om dessa rara parfymflaskor.
Underbara!
Kram från Åsa.

Lena Celine sa...

Hei. Jeg vil gjerne være med. Jeg likte best den grå sekretæren.

Klemmer fra lena

Ľubaša sa...

Hi, I love old furniture so I have decided to enter your giveaway although I am from Slovakia. My fav item is Gammalt skrivbord. thanks
Lubica
lubaska dot k at gmail dot com

Fru Ekeby sa...

Hejsan svejsan!
Klart jag vill vara med och vinna en liten vacker flaska!
Jag gillar mest den gamla trädgårds soffan. Vit och lite lagomt nött av tidens tand. I den skulle jag sitta skönt och vila mej i min trädgård mellan allt rensande och grävande.
Hoppas på tur!

Anonym sa...

Jag tycker bäst om den varmgrå skänken!

Vill gärna delta i tävlingen om den lilla fina flaskan med en lott!

Ha en fin kväll!

Mvh Renate
wretefelt@hotmail.com

Kari sa...

Jeg vil gjerne være med i trekningen om de vakre flaskene. Favoritten tror jeg må være "Ljuvligt gammalt skåp i turkis".

Kari :-)

Lina sa...

Jag vill gärna vara med och tävla om de söta flaskorna. Och möblerna, nu kom verkligen en vill ha känsla!

/Lina lina@settern.se

Älskade pion sa...

Åhhhh,vilka fina flaskor med "tassels" på (Maria Montesami) ;)Jag skulle vilja ha den härligt patinerade trädgårdssoffan,härlig.Vill gärna vara med i denna fina tävling,länkar också. Kram Ulrika

Anonym sa...

Åh, inte svårt- det ljusgrå bordet med svarvade ben! Ljuvligt! Med de turkosa skålarna på o flaskorna med tofsar så har vi en underbar plats i hemmet! Kanske skulle ta mig en tur :) Härligt med så fin utlottning!
Kram Anna aborefur@hotmail.com

Madame C sa...

Oj, vilka fina möbler. Svårt att välja... men det får nog bli trädgårdssoffan. Självklart hoppas jag på tur, för de där små sötnosarna till flaskor skulle passa perfekt i min samling;)
Ha det gott
Charlotta
Cesars trädgård

Hugo sa...

"gamalt avlastningsbord på hjul" - Hur charmigt som helst och snyggt både i köket och matsalen. Vill haaaa!

//Sofia

Anonym sa...

Hej

föll direkt för det lilla turkos sidobordet, det skulle va så fint i mitt vardagsrum, får nog ta en tur till Lund nån dag.... Men flaskorna är oxå väldigt söta, vill vinna! zofie_80@hotamil.com

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag vill gärna vara med och tävla om de vackra flaskorna. Hos Butik Lanthandel fastnade jag för Mellangrå sekretär med patina.

Önskar dig en riktigt fin dag!
Kram,
Regina

Ps. Jag lägger en länk till tävlingen på min blogg även om du inte nämnt det:-)

helle - pirettehuset.dk sa...

Jeg er helt vild med det turkise skab, ja vild med det meste faktisk!

Og de små flasker er bare de sødeste!!!

Linker til konkurrencen, såklart även det ikke behøves!

Helle

Åsa sa...

Jag fastnade för den underbara vita karmstolen för barn.

Vill gärna vinna de fina flaskorna.

/Åsa

Cissie sa...

Hej Jag tyckte det lilla vita skåpet med en liten hylla är super fint hade passat bra bredvid en fin träsäng =)Cissie

Jamie sa...

I only speak English but I think the Sommarfin liten soffa is wonderful. The little bench with the linen cushion. Lovely. Jamie V in MT USA
http://rem-nants.blogspot.com
amzanioli@yahoo.com

lugnet sa...

Wow! Vilken underbar blogg jag hittat till!! Härliga bilder!! Tävlingen vill jag gärna vara med på! Den vita salladsskålen med silverkant från Rif Design är en av favoriterna! Nu ska jag läsa vidare hos dig!
Kram//Ulrica

makyloua sa...

hello, je decouvre ton blog et en meme temps cette boutique, que de choses magnifiques, je repasserai voir a bientot

Sara sa...

Oj vad mycket fint! jag skulle välja det underbart ljus turkosa skåpet!!!

Sara

Maliva`s verden sa...

Hei....så søte flasker som hadde passet perfekt til min samling. Jeg vil veldig gjerne være med i trekningen;o) God helg! Klem fra Maliva

Charlotta Ward sa...

OMG there are too many things in that shop that I want. THANK you for giving us the link - I am definitely keeping for when I move to Sweden next year.

I especially love the 'shabby chairs', most of the old iron beds,the kelim pillows, the old kitchen sofas and SO MANY more things. Oh how I want to go there now and just splurge!!

I am also keeping my fingers crossed to win the cute little bottles for my mother in Eskilstuna.


Good luck everyone.

x Charlotta

Dicksonska våningen sa...

Hej!
Jag fastnade för en trädgårdssoffa i vit sliten färg. Den var tyvärr redan såld... Men en sådan i trädgården hade varit kanonfint!
Jag är gärna med i tävlingen!

Kram Annika

Jeanette sa...

Hejsan! Jag ä med i tävling och mitt slutgiltiga val blev detta:
http://www.butiklanthandeln.se/se/art/sommarfin-liten-soffa.php
Helt underbar liten soffa perfekt för två =)

Med vänlig hälsning Jeanette (jeanette_swardh@hotmail.com)

Annica sa...

Hej!
Är givet med och tävlar. Min absoluta favvo är rottingstolen=)Den skulle jag kunna göra mycket för att få hem till mig.Länkar såklart. Annica

ap_lemos sa...

I love the medicinskåp SÅLT. Thank you for the giveaway!
ap_lemos at yahoo dot com

Rebecka sa...

jag vill vara med och tävla såklart.Vit skänk med stänk av puderrosa är min favoritmöbel.
MVH// Rebecka

Dorthe sa...

Hejsa
Jeg vil gerne være med i trekningen om de vakre flaskene. Mit valg af favoritmöbe er "Tädgårdssoffa"
Rigtig god uge til dig og dine kære.
Knuzz Dorthe

Anonym sa...

What a great give-away, it's beautifull !

Mireille (The Netherlands)

Spirande grönt - sa...

Vilka söta små flaskor!

Blev förälskad i den gamla järnsängen, visserligen (och helt förståeligt) var den såld. Men helt klart en favorit:)

Rebecca

Romantiska Hem sa...

ÅH jag vill verklígen vara med!!!! KRAM Petra

Vita huset 28 sa...

Hej åh alla möbler skulle kunna få komma hem till mig men en sommarfin liten soffa, som dess värre var såld redan skulle jag gäran köpa.
Hoppas på tur nu :)
Kram Camilla

Anonym sa...

Den randiga fotöljen är en favorit som jag skulle vilja ha! Underbar.
Är gärna med i utlottningen av de söta flaskorna!
Britt
britt.jonesig,,,,,,,,,,,2telia.com

Anonym sa...

Jag bara älskar den vita trädgårdssoffan för 3500kr som givetvis redan var såld. Har en bekant som har en hel sån möbel i trädgården. Vill också!!
Kram Lena i Sala
lenamork@live.se

Lori sa...

The white sideboard/cupboard with pink powder finish is a beautiful piece. Love it.

Lilla huset på prärien sa...

Ja jag håller med ovan talare - vad mycket vackert det fanns i den butiken! Favoriten var ett av de fina turkosa skåpen. De gillade jag skarpt :)

Kram Jenny

Black sa...

Oh, the bottles are so lovely!

The whole shop is full with amazing furniture, but I guess my favorite would be the Mellangrå sekretär med patina. I love the colour and the shabbiness level. And the many cute little drawers are perfect for all my little things to be placed just right.