15 april, 2010

Det vackraste skåpet * The most beautiful little cabinet


Foto: Minna Mercke Schmidt
Måste bara visa det vackraste lilla skåpet jag införskaffade ett par veckor sedan. Först var det på prov, eventuell fotorekvisita ni vet... men...jag kan bara inte lämna det tillbaks till Klinta Kryddor och Grönt där den kommer ifrån. Nu står den alltså i köket mitt och gör mig glad varendaste gång jag passerar. Flugskåp heter den tror jag, och det behövs sannerligen här hos oss på sommaren. Ekoäggen kommer också från Klinta, bra pris o garanterat närproducerat.
Nu ska jag ut och må bra i rabatterna. Salladen har börjat gro i varmbänken och tomaterna skolades om idag. Ren lycka att ha en köksträdgård! (och ca 2000m2 vanlig trädgård, projekten tar inte slut kan jag lova).
.
Tjingeling!
Minna :)
.
I just have to show you the most beautiful little cabinet I've seen for awhile. I borrowed it from Klinta for a photoshoot, but just can't leave back. It belongs to my kitchen!

37 kommentarer:

Hulda sa...

Virkelig nydelig skap! Så flotte bilder du viser av det. Virkelig lekkert. :) Hulda, Husfruas Memoarer.

Tigris Predikantan sa...

Fick du köpa den? Den är fin!
:)

Fundera grönt sa...

Superfint! Hoppas att du hämtat dig efter mässan :)
Nanna

godastunder-tokigaidéer sa...

Jättefint, står perfekt på sn plats hos dig. Förstår varför du inte kunde lämna tillbaka det.

HA det gott
Kram Anna

Mia sa...

Så roligt att hitta hit! Hade inte en aning om att du fanns här alldeles i krokarna. Tänk vad ett lokaltidningsblad kan vara bra :-). Själv bor jag i Slogstorp och har en trädgårdsblogg http://mollebo.tradgardsblogg.se/ där jag först fick nos på din fina bok. Förstår dig med skåpet, det var verkligen fint! passar ju utmärkt nu när bönderna sätter igång med gödslingen...

Ha det gott!
Mia

Änglarnas hus sa...

Wow!..vilken häftig färg!! ..förstår att du inte lämnar tillbaka den ;)!!

Kramis Sanne!

Joans Country Living sa...

Hej Minna

Så smukt et skab! Forstår, at du er glad for det ;o)

Ha en rigtig fin weekend!

Hilsen og kram her fra Danmark ;o)
Joan

Emmas utsikt sa...

Ojojoj så fin! Grattis!

Torprosen sa...

Härligt skåp såklart , men jag blev även "kär" i dina fina flaskor, kom de från samma ställe?
kram Torprosen

Knitty, Vintage and Rosy sa...

I agree, too beautiful.

Lisa

erica sa...

Hejsan!

Jag hoppas att du inte tar det här som reklam, för det är inte meningen. Grejen är den att jag, en tvåbarnsmamma har blivit
utvald som kandidat i en modelltävling "modell för en dag" och det är väl enda chansen för mig att få uppleva något sådant- nånsin, hihi.
MEN det går inte utan din hjälp. Jag måste nämligen få flest röster också....

Snälla rösta på mig ERICA, nr 6 och hjälp mig vinna! http://www.paulamyo.com/info/modelltavling/

I min blogg finns en pågående tävling där alla som röstar på mig kan vinna ett valfritt namn/budskapssmycke! Bara skriv en liten kommentar så är du med=)

Om du hjälper mig så lovar jag att jag blir fantastiskt glad! Snälla=)

KRAM/ Erica

My garden poetry sa...

Så ljuvlig färg på skåpet!
Ha en fin dag
kram Malin

C. Tvillingmamma sa...

Ljuvliga bilder! Jätte vackert,förstår att du blir glad,njut!

bolin of sweden sa...

Ett besök på din blogg gör mig så glad!! Tack för härlig inspiration!
Hälsar Helena

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Fint litet skåp och en härlig färg på skåpet.
Kram Anette

Linda på lindasblommorodesign.blogg.se sa...

Härligt att läsa om att salladen har börjat gro. Här uppe har mina bänkar precis töat fram;)

Skönt att kunna besöka din blogg och drömma sig bort lite.

Vårhälsningar Linda

Annelie sa...

Ja ibland blir man oväntat kär i vissa saker och kan inte släppa taget. Problemet är ibland när man inte kan finna en lämplig plats för dessa objekt, men du har ju funnit en perfekt plats. Jättefint!

all kinds of everything sa...

Beautiful cabinet,love the colour!
Suzann

James sa...

I thought you might like it is because I regularly post related articles accompanied by great photos.I would like to do link exchange with ya blog .... if you thinks its suits for your blog let me know by email ...

Extraordinary Thing


If you like my site I wondered whether you might consider linking to it from your blogroll, I would of course be willing to return the favor.

My Blog is :Extraordinary Thing
This was my Url : (http://extraordinary-thing.blogspot.com )

hanna-happenings sa...

Hej Minna
Vilket himla fint skåp och vilken fin blogg! Du tittade förbi min kolonilott i söndags i Lund.
Jag mejlar dig.
Ha det så gott,
Hanna

lille Hus ღ sa...

I am enthusiastically, wonderful pictures. we have thus a small one. he is so great.

have a nice weekend!

greet from Germany, Annie

♥Min Eden♥ sa...

Jag gillar verkligen ditt skåp..jag kan gott förstå att du inte kan avstå från det...

Vitt hus med svarta knutar sa...

Oj vad mycket fint du har visat sen jag sist var på besök. Jag är också nöjd med mässan, men jag var bara där en dag, kan tänka mig att det blir mycket med tre dagar.

Ditt flugskåp är såå fint. Jag önskar mig ett sådant. Vi bor också på landet och har grannens får och hästar nära huset. Så det finns faktiskt ett praktiskt behov av ett sådant skåp.

Önskar dig en riktigt trevlig helg!
Kram,
Regina

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Jättefint flugskåp, ett sånt skulle nog kunna passa bra här också...lite överallt! :o)
Varmbänk ja...jag har inte kört igång min än...får nog bli dagens projekt!
Ha en finfin helg,
Lydia

Vaktmästarn sa...

Åh så fint skåp! Verkligen sött! Trevlig helg, kram Outi

Blasé sa...

So Purdy!

yes sa...

Hej!
Vill du inspirera andra eller letar du själv inspiration? Titta in på www.inredningsfeed.se
kram ylva

Hus och Rum Shop sa...

Hej Minna,

Har precis varit inne på Adlibris och beställt din bok. Det ska bli så kul att få den nu lagom till våren! Oj vad jag längtar.
Tack för all inspiration du ger genom din blogg. Ett riktigt lädjeämne i vardagen.

Hälsn Annica

Jenny sa...

Vilket fiiint skåp!!
Kram Jenny

bolin of sweden sa...

Hej! Idag har jag lagt in en beställning på adlibris på din bok!! Jag är så nyfiken och längtar tills den dunsar ner i postlådan! Tack för en härlig blogg! Helena (bolinofsweden)

Lilith sa...

Vilket mysigt litet skåp, kan förstå att du ville behålla det! Härligt när man kan komma igång med trädgårdsprojekten igen efter den långa och kalla vintern!

Lilla Blanka sa...

Hej Minna och tusen tack för i lördags!!!

Det var en jättelyckad relasefest, och jag hade så roligt! Så rolig att träffa dig, du var minst lika go i verkligheten som du verkar på bloggen *kram*

Underbart flugskåp, kan förstå att du inte vill skiljas från det!

Jättevackra bilder, som alltid! =)

Kram
Mia

Mimmuli sa...

Färgen är jätte tjusig=)Vavkra bilder, fin blogg=)

Gúa sa...

Hej söta!

Tyvärr så har jag ingen aning..:) Men...jag ville tacka tusen gånger för en underbar stund i lördags!
Det var så fint Minna och gott och alldeles, alldeles ljuvligt!
Jag är så stolt av dig!

Det bästa till dig, alltid!
Och så stooora kraaaamen...

*Ulrike* sa...

Such a cute little cabinet! I got one similar from my aunt not to long ago, and seeing that color on yours is just gorgeous!

Maca sa...

Hermoso gabinete. luce muy bonito en tu cocina.
besos

Leigha sa...

Yes, yes, yes. I love the vibrancy.