28 april, 2010

Storstädning * Cleaning up



Foto: Minna Mercke Schmidt

Vilka underbara trälådor eller hur? Har sagt det förr- och säger det igen. Besök din lokala skrothandlare!!! Dessa fyndade jag nämligen hos min favorit i måndags. Och det i sin tur satte igång en storstädning i Blomsterverkstan - där det rådde total kaos. Dessa fina lådor skulle ju få plats... Nu kan inte jag ta äran - utan det är Marie, de l'assitent magnifique, som gjorde hästjobbet. Hamster-jag hade nog inte klarat av att slänga hälften av vad hon sorterade bort. Mest handlade städning om att allt skulle hitta till sina platser igen.. terrakotta där, zink och järn där... Och nu är det nästan färdigorganiserat - drottningen av ordning Chez Larsson skulle vara stolt över oss.

Wild wednesday to you all!

Minna :)

My Blomsterverkstad has been a mess for quite awhile now. Thanks to these wonderful wooden boxes I resqued from my local scrap dealer - and needed room - and my assistent Marie there is hope again. All things have their own places and it's nice anf neat again. Even organizing queen Chez Larsson would be proud of us.

21 kommentarer:

Jennifer sa...

I don't know if you stopped by yesterday and saw my post on moss but it was something I thought you'd enjoy because of your love for nature... organize - ALWAYS... it never ends - I love the boxes! Jennifer jennsthreegraces

Annelie sa...

Så härligt att städa och få ordning. För mig är det som om man rensar huvudet samtidigt.
Undrar vad skrothandlare är på engelska, hur jag ska söka här i USA. Är det en junk yard jag ska bege mig till?
Tittade in hos Chez Larson, vilket fint tips till många fler tips.
Ha en fin dag.

godastunder-tokigaidéer sa...

Härliga lådor, ska nog hem och leta i miina gömmor då jag tror att det finns några i förrådet.
Kanske något att ha i växthuset med lerkrukor och annat.
Tack för tipset. Jag har köpt din fina bok vilken underbar läsning, har gjort ett inlägg på min blogg idag om den.
Vet inte om du har sett att det även har startats en ny samlings blogg för trädgårdstokiga? svenskatradgardsbloggar.bloggspot.com om du kan tänka dig att göra ett inlägg är du jätte välkommen och självklart länkas det till din blogg. Hör gärna av dig.


Ha det gott
Anna

Vår sekelskiftes-dröm sa...

De där trälåderna skulle jag vilja ha.
Kram Anette

Emmas utsikt sa...

Bra jobbat! Önskar jag kunde få min käre med på nåt sånt. Det är mest hans grejer so ligger och skräpar. Tycker jag... hehe...

Lazy, crazy Wednesday to you!
Emma

Valloittava valkoinen sa...

Oi miten ihania nuo puulaatikot!olis kivoja itselläkin!

Kuniita kuvia muutenkin!
Anu

Dalarnas tidningar/Nordingården sa...

Åh såna vackra gamla lådor du fyndat och allt annat gammalt fint "junk", då får allt att framställas såå vackert!!! Mari.

Charlotte sa...

Storstädning bland 'attiraljer' behövs konstant. Fullt är det ju redan från början. Så jag vet inte om det egentligen handlar om hur man strukturerar om grejerna bara. För det mesta används ju lite titt som tätt (det där med att slänga är svårt...).

Trälådorna ser jättefina ut. Håller med om att de bästa köpen görs på loppisar och liknande. Går aldrig att få samma känsla i nya saker.

Ha' det gott!
/Charlotte

hanna-happenings sa...

oj, fina lådor!
Hoppas kolonistyrelsen svarar.
Jag har lovat bort stugreportage. Men Du är välkommen att plåta blommor och titta förbi om Du är i krokarna.

My garden poetry sa...

Yes! Så fina
kramar Malin

Marie - Med mina händer... sa...

Hi hi, söta du! Jag kommer vara ytterst besviken på dig om du gjort det klart medan jag varit hemma med vab. Idag kavlar jag upp ärmarna och tar ett sista ryck. :-)

Home No.1 sa...

Det är skönt att städa man blir flera kilo lättare=) Kram Annica.

abirdinhand63 sa...

I am so happy to reconnect to your lovely site. I added your link to my blog so my friends can see your beautiful work as well. It is a dream of mine to visit someday! Until then, I will continue enjoying your site.

Many thanks,
Carol of A Bird in Hand, Florida, USA

vosges paris sa...

those boxes look very cute! I do not know Chez Larsson but it looks like fun to visit that site although I am actually very good in cleaning up the house ;)
have a great weekend
desiree

Trottinglady - Cajsas Rum sa...

Härligt med storstädning och tänk vad man kan älska dessa trälådor!
Hög trivselfaktor i bilderna!
Fortsatt trevlig valborgs!
Carin i snöslask i norr

Vaktmästarn sa...

Underbara trälådor! Har tyvärr inte sett några såna på loppisarna i mina hemtrakter. Tror att de har strykande åtgång, så fort de kommer in...

Kram Outi

sinnlighet sa...

Wooooooow vilken ljuvling till blog Du har!!

Agneta

♥Min Eden♥ sa...

Åh, va snygga lådor!!!

Annika Christensen sa...

Detta känner jag igen... städa i röran och mannen säger släng släng..
Jag sparar och sparar.
Ha en skön söndag
annika

Pia sa...

Hej!
Vilken blogg du har?!!!
Bok? Vad heter boken du kommit ut med???
Det där med rabarberklocka har jag då aldrig hört, ej heller att man skall ha den i mörker. Vad händer med den då? Du skrev att smaken blir bättre på nåt sätt?!

Nu skall jag fortsätta läsa på din blogg...!!!

Kram/Pia

H A N N A S - F O R M sa...

Underbart vacker städning Minna!!!

Ha det härligt i våren!

KRAM
Hanna