20 april, 2010

Letar efter rabarber klocka! - Wanted Rhubarb Forcer

Foto: Selections.com

Hej vänner! Bara en snabbisfråga - vet ni var jag kan köpa en rabarber klocka i terrakotta här i Sverige? Helst i Skåne såklart :) - behöver en rätt akut. Vet inte om det heter så ens, men ni ser på bilden vad jag menar. Rabarbern blir extra god när man gömmer den under en sån här klocka. En vanlig hink funkar också, men en äkta "rhubarb forcer" är så vacker...
Tacksam för alla tips!
Minna :)
p.s I helgen firade jag boken min med festligheter hela dagen. Först stort med kransbindning och buffée på Hurva Gästis, sedan tjejmiddag här hemma. Tusen tack för alla gratulationer, presenter och söta ord till alla er bloggvänner och alla som var med i lördags! Bilder kommer!
Looking for a rhubarb forcer urgently! Want to buy one - grateful if you know a shop that sells them here in southern Sweden.

17 kommentarer:

Körsbärsgården sa...

Grattis till boken, Minna och till all publicitet den får! Vilken glädje att framställa en så fin bok och att skicka ut den till återförsäljarna, se den på bloggar och i tidningar och inte minst att fira boken med en hel dags festligheter. Jag gläds med Dig! :)

Kan dess värre inte hjälpa till med tips på rabarberklockan. Jag brukar vända mörka hinkar upp-och-ner över våra rabarbrar och för att göra det lite snyggare klä in hinkarna med juteväv. Det är absolut inte lika snyggt som en klocka, men det fungerar bra!

Lycka till med sökandet efter rabarberklockan, med boken och med kommande projekt!

Vänlig vårhälsning från Karin

Tigris Predikantan sa...

Skulle gärna hjälpa dig men ... vet att de finns men har aldrig sett någon!
:)

bakom berget sa...

Va roligt med din bok! Rabarberklocka...jag visste inte ens att det fanns såna! Vad blir det för skillnad på rabarbern?
Blir den vitare eller...
Man kanske kan beställa en, hos en keramiker.
Ditt skåp, i förra inlägget..Helt underbart!
Ha det gott. Åsa.

godastunder-tokigaidéer sa...

Visste tyvärr inte att det fanns något sånt. Grattis till din fina bok jag var och köpte de i Lördags. Vilken härlig inspirations bok, jag älskar den.

Håller du kurser som vem som får gå på? Jag bor i Lunda trakten så jag vet väldigt väl var Hurva Gästis ligger, åker dit varje år på deras fina julbord.

Ha det gott
Kram anna

Skatan sa...

Har aldrig hört talas om en sådan där rackare. Men vacker var den!

simplicity sa...

Tack för att jag fick komma på din stora dag. En fantastiskt vacker bok!! Är så glad att jag fick köpt med mig den hem. All lycka!

Kram Jannice

Torprosen sa...

Vet ej var ,men tror att jag har sett dem i någon tidning, katten också att jag inte minns vilken.. vänd upp och ner på en stor terrakottakruka är ett litet tips,ganska vackert ...eller hur?Men har man sett något man vill ha hjälper inga "nästan"
Lycka till i letandet och grattis till alla framgångar..Kram Torprosen

Madame C sa...

Har icke en aning! Men LOVA att berätta om du hittar. Vill gärna ha, jag också. Har använt hink med stor framgång, men ack så fult, fult, fult.
Ha det gott,
Charlotta

Sussi sa...

Tillykke med bogen. Spændt på om du får svar med rabarber-klokken, den er flot og vi er nok nogen stykker der kunne have lyst at eje sådan en :-)

Ewa sa...

Hej!
Jag använder en högsmal terracotta urna över mina rabarber. Foten är lite trasig, så jag kom på att använda den till rabarberna istället;). Handelsträdgårdarna/plantskolorna brukar ha ett stort utbud av urnor o dyl i olika material. Kanske du kan hitta något bra där.
mvh Ewa

summersundays-jw sa...

I've never heard of a rhubarb forcer before but love the way it looks. Here in southern Missouri we just count on Mother Nature. Mine is almost ready to pick & I was getting ready to post a wonderful cake recipe. Good luck! Jan

Gunn sa...

Gratulerer med boken!
Hmm...Visste ikke at det fantes rabarber klocka eller at rabarberan blir bedre av å stå under en sånn, skal den stå lenge under lenge tildekka?

Gunilla|uniquelyme sa...

Lova att berätta i bloggen om du hittar! Jag testar med en hink i år och vacker är den inte.

Fundera grönt sa...

Fråga på fejan också, om du inte redan gjort det!
Nanna

*Ulrike* sa...

I have never seen one before, but then I don't grow rhubarb even though I love it!

Madame C sa...

Hej igen!
Kom precis på att jag ska fråga min kompis som är keramiker, om hon kan tillverka. Intresserad?
Ha det gott, Charlotta

Anna B sa...

Hej! Jag har en rabarberklocka som är beställd från England genom Trädgårdsmästarn i Dalby http://www.tradgardsmastarn.se/. Spana in den här http://skafferiet.taffel.se/2010/05/06/plattkalas-med-rabarberkompott/ och kolla med Per om han fortfarande har någon.

Mvh
Anna Billing, Skånska skafferiet