12 april, 2010

Home sweet home

Jag älskar mitt hem och humlan här älskar sitt. Han har bosatt sig i min julrosplantering och surrar glatt runt.

Det var sannerligen en upplevelse att vara på trädgårdsmässan i Stockholm. Stooort, mycket och i massor. Av allt. Nya kontakter, inspiration, nyheter, upplevelser. En omvälvande upplevelse för en lantlolla som jag blivit.
Förr i tiden när jag jobbade på ett skivbolag & med reklam var det hektiska livet vardagsmat :) - men inte längre. Det är knappt att jag hämtat mig än.
Träffade massor med härliga nya människor och resan var på alla sätt lyckad (förutom föredragen som fick bli helt improviserade pga mina tekniska icka-kunskaper, pinsamt!). Ändå var jag gladast för att få komma hem till familjen och lantlugnet. Att solen skiner och det är varmt gör det ännu härligare att strosa runt här på gården. Hit hör jag till helt enkelt!

Solkram,
Minna :)

After a three day visit to a garden fair in Stockholm I have to admit that I've become a country air loving girl. My visit was succesfull in all ways (lots of new contacts, inspiration and experiences. My speeches weren't that smashing though, I had to improvise since me & computers didn't understand each other... ) - but I love beeing back home on the country. Crowds, noice, traffic... not my cup of tea :)

Hugs from ex-city girl

19 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Det måste kännas skönt ... "här hör jag hemma"! *ler*
:)

Uuden Kuun Emilia sa...

Voi olen kerran päässyt noille messuille, ja tänäkin vuonna lähtö oli haaveissani. Mutta enpä vain päässyt paikalle.

Maalaisilmasta todella nauttii jo parinkin kaupunkipäivän jälkeen!

Nordingården sa...

Du gör dig nog lika bra i stan skulel jag tro, även om du innerst i själen trivs bäst på landet, så är nämligen jag också, du, vilken ljuvlig bok du har, jag var bara tvungen att nämna den i in blogg i dag, ljuvliga tips och bilder!!! Soliga hälsn fr Nordingården

Marie - Sofias syster! sa...

Hej du! Var på mässan men missade ditt föredrag :-( Håller verkligen med om att det är stoort. Surfar runt på bloggar nu som visar en massa som jag missat! Men men, jag fick med mig en hel del intryck och inspiration!
Din bok verkar så bra, vill skaffa den!
/Marie

Trädgårdsmakare Hillevissan sa...

Hej Minna!

Där är du ju...

Jag kände igen ditt namn när vi träffades hos AoT's fest på torsdagen... Jag hade för mig att du var fotograf, därför att jag inte riktigt kopplats ihop dig helt med denna blogg annat än som just fotograf...

Ha en go vecka!

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Det var väl en härlig summering av ett besök på trädgårdsmässan, borta bra men hemma bäst! :o)
Ha en finfin vecka,
Lydia

Randi sa...

Vilken skönhet - jag har samma blomma idag också! Visst kan man inte få nog av dessa skönheter.
Förstår precis hur du känner dig efter mässan...du återhämtar dig snabbt ute bland julrosor och surrande bin!
Kram Randi

The Secret Garden sa...

Förstår hur du känner dig..men oftast blir det ju bäst när allt sker lite spontant. Mer äkta känsla och närvaro, än om allt klaffar som planerat. Det är det lite oförutsedda som ger de mest långvariga positiva intrycken.

Ha det gott!

Liina sa...

Blogisi pursuaa kauniita kuvia! Täällä vierailen mielelläni!

lottens vita och gröna sa...

ohhh du ska bara vara stolt minna, vilken underbar bok du har gjort, helt fantastisk!!!

vilken härlig mässa, sååååååååå ledsen att du åkt hem där, men vi träffs en annan gång,
det är jag alldeles säker på!!!

må väl, varmkram lotten

♥ Hannele på Hisingen sa...

Strosa runt i sina ägor är härligt.

Styling by Coty Farquhar sa...

Well done Minna my friend,

Yes, it is always nice to be back at home in the country. I'm so glad you had a great three days promoting your book, ... and oh I would have loved to have been there with you, I'm sure you were fabulous up on stage and everyone just adored you. You just have such a lovely natural way.

All great in Australia!!!
xxxxxxxxxx Coty

My garden poetry sa...

Minna, jag förstår dig precis. Skönast att vara hemma på landet. Kul att få sin dos av storstad ibland(vi bor 3 mil utanför Göteborg) Men längtar alltid hem.
Ha en fin dag!
kramar Malin

C. Tvillingmamma sa...

Ja har bott i de två av de största städer i Sverige...och trots att jag alltid kommer se mig som en storstadstjej,så har jag aldrig mått bättre än jag gör nu...i ett stort hus,ute på landet...

Märkligt att man ibland inte alls trodde sig vara den man egentligen är :)

kullervilla sa...

Det är så det skall vara …att allt känns skönt när man landar i sitt vanliga liv igen, med sig tar man inspiration och gläds åt det vanliga…
Kramiz//kullervilla

Joans Country Living sa...

Hej Minna

Herligt at höre lidt om din "udflugt" til storbyen :o) Genkender det: Har selv väret storbymennneske, men efter jeg flyttede på landet i 2001, har jeg fundet ud af, at jeg blev stresset af al den larm, der er i byen, både for öret og öjet ;o) Nu besöger jeg af og til en storby i max. 5 dage - så er det hjem på landet igen ;o)

Ha' en fin eftermiddag!
Stor hilsen Joan

Gypsy Purple sa...

It`s always great to be back home!!

Annika Christensen sa...

Känner detsamma. Passar bäst hemma i den lugna trädgårdsmiljön.
Det var nog ingen fara med det hela du är ju inte ensam om det och då kan det bara bli bättre.
Så är det gjort liksom.
Det händer nog oss alla då och då.
Ha det gott ivårsolen.
Skall tjuv titta i Amelia.
annika

5star sa...

You can buy almost all types of flowers and floral items, namely, spring flowers, wreaths, sprays and sheaves, flower baskets and a range of similar gift items straight from home just by logging into http://www.squidoo.com/fleurdelisflorist.