21 april, 2010

e-magDECO


Styling Laetitia Rissetto Foto Minna Mercke Schmidt


Nu kommer det tips till alla fransk-vintage-fantaster. Ni bara måste bekanta er med e-magDECO. En web-tidning med artiklar och de vackraste bilderna på äkta franska hem och smultronställen. Redaktör är min goda vän Laetitia som jag besökte i Provence ett år sedan.

Njut,
Minna :)

If you love French vintage - e-magDeco is your online magazine. Filled with beautiful French homes and must places to visit. Editor in my good friend Laetitia who I visited last year in her beautiful home & bed & breakfast in Provence. To read and subscribe (FREE) , click on the e-magDECO image above - and enjoy!

9 kommentarer:

Sussi sa...

Har också hittat Laetitia på nätet....vilka bilder! Förstår att ni hade mycket att ge varandra, borde nästan gett utslag på geigermätaren när ni spann loss tillsammans!

Kram
Sussi

guild-rez sa...

A great and unique collection of very interesting items.
Wonderful to decorate with and without flowers;)
Happy Earth Day!!
Kram Gisela

Skatan sa...

Tack för tipset! Den där lär jag gilla skarpt :)

Ha en fin dag.

Anna

godastunder-tokigaidéer sa...

Provance är väl ljuvligt, önskar ibland att jag var bosatt där, hade varit underbart..

Ha det gott
Kram Anna

Charlotta Ward sa...

Oh how wonderful - thanks for the heads up. Will definitely check out!

Hoppas allt ar bra dar hemma!

Kram
x Charlotta

Landlige Hjem sa...

Tack snälla för att du delar med dig!ஜ Det här var ju det jag behövde i kväll, gud vad härligt!!
Tackar sååå jättemycket!ஜ
En fin kväll önskas fra mig
Anki

Mamma Mia.. sa...

Det är ju en helt fantastisk sida du tipsar om!!! Tyvärr kan jag inte ett ord franska men blir SÅ nyfiken på vad detta är? Är det olika människors hem hon gjort reportage om eller är det en butik eller vad?!
Fantastiska bilder och fantastiska ideér att bli inspirerad av!!
Tack kära du!!

Madame C sa...

Vilket supertips, Minna! Tusen tack. Bodde i Provence några år på åttiotalet och blir helt nostalgisk:) Ha en skön helg,
Charlotta.
P.S. Rabarberklocke-prototypen är på gång:)

Solgården Cafe, Butik sa...

Hej!

Vilken underbar upplysning att få reda på denna underbara e-magazine!! Blev helt tagen av alla vackra bilder, härlig läsning (tur att översättning finns :0)
Tänkte höra om det är ok att jag lånar bilden av dig så jag kan tipsa om det i min blogg oxå.
Hör av dig om det är ok, annars tar jag bort den från min blogg :)

Ha en fortsatt trevlig helg, nu ska jag ut i sloen och påta på.

Kram Kram/Sofia