05 april, 2010

Colourful Hyacinths


Så ja, nu var påsken snart förbi - hoppas ni haft det extraskönt! Haft härligt, men ack så grått - måste pigga upp tillvaron med en maffig färgglad hyacint. Vill också slå ett slag för denna finfina VÅR- inte bara julblomma.
Hejs svejs,
Minna :)
Hope you have enjoyed your Easter. I certainly hae, but it's been so very grey and dull weather that I want to brighten up the day with a colourful bouquet of hyacints. Hyacint is mostly known as Christmas flower here in Sweden - but since it's a spring flower, I want to encourage people to use is for decorations in the springtime as well. Just see the fantastic colours!

30 kommentarer:

Nordingården sa...

Så vackert att det gör ont!!! Vilken bild, och bilderna nedan också, du har en säregen förmåga att få allt att bli sååå snyggt!!! Soliga annandagshälsningar till dig Minna! Mari.

Änglarnas hus sa...

Ja det var en riktig färgvitaminkick som verkligen behövdes här idag!!
Kramis Sanne!!

Veronique sa...

I love hyacints and certainly not just because of the colors...they smell so very wonderful...the whole place smells great when I have them here at my home!
Wonderful picture! Hope the sun will come soon!

Warm regards, Veronique

Hamptontoes sa...

I love Hyacinths...one of the first flowers of spring...they make me smile and the aroma is amazing!

lola sa...

Los colores son muy bonitos y alegres para la primavera.
Besos y feliz semana a todos.

C. Tvillingmamma sa...

Färg behövs,grådassiga dagar gör sig ännu påminda även här..

Janne sa...

Vakkert:)

Sarah sa...

Of course we love hyacinths here at HFTS. Thank you for sharing this lovely arrangement.

Linruz sa...

En riktig energi kick!!!
Kram Lina

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Ljuvligt, en sån färgkick! :o)
Ha en finfin måndagskväll,
Lydia

Skatan sa...

Minna.

Jag instämmer i hurraropen som har presenterats tidigare...som alltid så säkert utfört!

Nu skall här avnjutas en sista påskmiddag innan vi vänder bilen söderöver igen och hemmet. Skönt skall det bli! Borta bra men hemma bäst...

Önskar en skön kväll.

Anna

Mammasblommor sa...

Så fina färger!! Det piggar upp när det är grått ute!
Ha det bra / Margot

Hulda sa...

Et nydelig bilde som priser våren! Så vakkert du har arrangert. :) Nå har jeg bestilt boken din! Gleder meg til den kommer. :)

Annelie sa...

O ja, hyacinten tycker jag också helt klart ska hyllas som en vårblomma också.
Vackert!

haspet sa...

Jättefint! Har också börjat uppskatta Hyacinten även på våren. Vilka superfina bilder på påskpyntet i ditt förra inlägg. Hoppas du haft en fin påskhelg.// Peter

Vaktmästarn sa...

Det är inte hyacinterna i sig, det är dina bilder som gör upplevelsen så skön.

Kram Outi

Cilla sa...

Visst är det härligt att det nu går att köpa hyacinter även på våren. För mig har den alltid hört påsken till. Verkar som den varit "glömd" ett tag.

Cilla♥

Helena sa...

Helena sa...

En underbar blomma även på våren. Glöm inte att gräva ner dom i jorden efter ni njutit av dem inomhus...så får ni njuta av dem i trädgården nästa vår.

Kram Helena.

Marie - Med mina händer... sa...

Vackert! Helt underbara färger.

ANETTESHUS.COM sa...

Sååå vakkert!!!

Nyt den siste påskedagen!

Klem klem
Anette:)

Verbena Cottage sa...

beautiful blog. love your garden ideas! maryann

Tigris Predikantan sa...

Vi har så mkt påskpynt så det glädjer oss ett tag till! *ler*
:)

Gunn sa...

Flott vårlig bilde!! En kjempe fin vårlig bukett.

Rosana sa...

Jag älskade din blogg och bilder! för vacker! baby tog några bilder att lägga på min blogg, bor i länder så långt från varandra att det inte finns något ont, bryr du dig? in min blogg och byta till ditt språk har gogle översättare.
Jag brasilianska Jag älskar inredning, landskap, inredning, särskilt allt som är gammalt, gubbe! smakar bra! kyssar och besöka mig på min blogg:
http://www.cantinhovovomaria.blogspot.com

Rosana sa...

Mitt namn är Rosana Visotaky älskade dina bilder!
kyssar och besöka mig på min blogg:
http://www.cantinhovovomaria.blogspot.com

Catherine sa...

Very beautiful colors indeed!

godastunder-tokigaidéer sa...

Kan bara säga gud så vackert....


HA det bäst
Kram anna

Joans Country Living sa...

Hej Minna

Så fine blomster og herlige farver. Dejlig vårstemning ;o)

Hjertehilsner

Joan

Amalias Hem sa...

Tack för den härliga bilden! Samt för hela din blogg! Kollar den regelbundet men har sällan tid att skriva ens några rader...
Kan tänka mig att även din bok är lika läcker!

Ha en skön vår!
önskar Terhi från den åboländska skärgården

Ullis sa...

Tack för boken, Minna! Paketet kom på posten igår. Ikväll blir det tid för mej att få sitta ner och läsa boken.

Ha det så bra!