25 mars, 2010

Påskpyssel * DIY projects for Easter

Vandrande ägg. En rolig idé till påskbordet. Styling: Gerda/Idémakeriet Foto: Minna Mercke Schmidt

Om ni inte har införskaffat Allt i Hemmets nya 101 idéer än, nu är det hög tid. Där finns massor av roliga och plagierbara tips för oss våriga hemmapysslare. Bl annat påskinspiration á la Gerda från Idémakeriet - se de söta vandrande äggen ovan.
.
Mitt all time favorite påskarrangemang combo hittar ni här.
Soliga kramar,
Minna :)
Gerda from Idémakeriet is the creator behing these cute eggshell decorations. This and many more decorations can be seen in the new issue of Swedish mag 101 idéer.
My all time favorite easter decoration can you see here.
Sunny hugs,
Minna :)

29 kommentarer:

Sjarmerende-Gjenbruk sa...

Nydelige egg! GOD PÅSKE!!
Klem fra Hanna

ANETTESHUS.COM sa...

Sååå vakkert! Takk for tips!

Ha en underbar dag!

Klem klem
Anette:)

Nordingården sa...

Jamen detta var ju bara för läckert ioch dekorativt, så snyggt, nu ska jag kolla in din stora favorit!! Mari.

Fru Ekeby sa...

Hejsan svejsan!
Vilken rolig grej att göra! Äggskal har man ju mängder av! Gulligt!
Ha det bra!

Spirande grönt - sa...

Så söta! Och härlig färgskala.

Rebecca

godastunder-tokigaidéer sa...

Kan bara säga vackert, fint .....
Vilka ideér du har. Härligt.

Du har inga tips till en tjej som ska göra/måla ett häftigt påskägg? Vi påbörjade förra året att ha en tävling till påsk vem som gör det finast ägget, men mina iéér är 0000

HA det gott
Kram Anna

Coco sa...

Jadore ces petites fleurs dans les oeufs ,c'est absolument délicieux.Merci pour toutes ces jolies mise en scène...

krys kirkpatrick sa...

I love this idea. It would be great with hot cross buns!

Mara sa...

Dear Minna! That flowers inside the eggs are just lovely! I love all the ideas you share with us! Thank you so much, I alway enjoy visiting your blog!
Hugs!

Margareta, Holmsunds blommor sa...

Vilka härliga ägg. Såna måste jag verkligen knåpa ihop till påsk.

fröken knopp sa...

Så läckert!! Hm..kikade i affären efter den idag..men den hade inte dykt upp..kanske imon..:)

Varma Kramar Elin

Tigris Predikantan sa...

Annorlunda ... och fint!
:)

schweizergarten.blogspot.com sa...

Das sieht wundervoll aus!
LG CArmen

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hahaha, vilken REINKARNATION....det gamla beprövade kommer altså fortfarande fram bakom tapeterna???
Dessa söta ägg fyllda fanns redan när jag var barn får 45 år sedan, härligt att se att man kan säja det nu år 2010 igen som NYHET, hahahaha

idémakeriet sa...

Hej gulltjejen,

Hur har du det bakom boken?
Du njuter självklart fortfarnde.
Bra med lite reklam till för vårt fina jobb som vi gjorde tillsammans.
Jag hoppas vi kan ses snart och att du kan ta lite bilder här.
Jag ska göra några snödroppar till dig vännen.
Ha det gott och njut av vårsolen.
Kramar Gerda

Cajsas Faster sa...

Vilken fin blogg!
Massor med tips och idéer...ska leta efter tidningen imorgon, trevlig helg// Marie

♥ Fyra årstider sa...

Väntar mes spänning av din bok ska komma i brevlådan.
Kram Lotta

*Ulrike* sa...

Now that's something that I can do with the egg shells from the 7+eggs a day I've been getting! That is too cute!

Torprosen sa...

Hej där! Fick Allt i hemmet i går, där var du med. Nu ser jag reklamen på Aftonbladet att du är med i bilagan där med... njut av framgången, den är du värd. Det är alltid så inspirerande att kika in hos dig! Kram Torprosen

Lokki sa...

Så vakre tips!
Helt skjønt med de små oppsatsene i de tomme eggeskallene, dette var nydelig!
Ønsker deg en strålende helg!
Klem Lokki

l'atelier di Pilaf sa...

Delicious..that's wonderful idea!
Angela

Cilla sa...

Vilken kul idé. Jag tror mina barn gillar detta.

Cilla♥

vita zara sa...

Hejsan
Oj så vacker bok du verkar ha gett ut, och så mycket fint jag hittat här hos dig.
Ha en fin dag.
Zara

red ticking sa...

love love love your blog... every day i see it xx

Jeanettes hus sa...

Hej vännen,

Jättestort tack till alla dina fina tips.
Håller med att vaktel ägg är så dekorativt i de flesta arrangemang.
Men ägg överhuvud taget är så gångbart som dekoration i alla sammanhang, även då påsken inte är här.

Ha en skön vecka
Kramisar Jenette

Marie sa...

Fick min inredningstidning i förra veckan och hittade ett reportage om dig där, kul att läsa om dig i tidningen eftersom jag följer din blogg! Tack för all inspiration!

Designe sa...

Så himla sött! Jag såg bilder från dig hos Dona blogg oxå! Verkligen jättefint!:)

Charlotta Ward sa...

Sa otroligt gulligt!

Nu vannen har jag nominerat dig och din fina blogg till en liten 'award'. Vore jatte kul om du tittade in hos mig och hamtade upp den.

Stor Pask kram till dig!

xCharlotta

Ullis gröna och sköna sa...

Vilken rolig idé! Den kanske jag ska prova till påsk!