18 februari, 2010

Vintermiddag * Winter dinner



Styling: Marie Samnegård Foto: Minna Mercke Schmidt




Det verkar som om vi får njuta av vintervädret ett tag till. Alltså - återstår att gilla läget och duka ute. Det är fantastiskt mysigt och spännande att sitta och äta ute, tända en värmande eld och låta mörkret falla... (de bilderna får ni senare :))



Ha det bäst!



Minna :)



It looks like we are stuck with the snowy weather - so let's make out the mbest of it and enjoy it. Gather your family and enjoy your dinner outside wrapped in warm blankets and by a fire. Here some inspiration for making the table.

35 kommentarer:

Spirande grönt sa...

Härliga bilder! Som vanligt:)
Ser fram emot skymningsbilderna också.

Rebecca

Anne Marie sa...

I love it Minna!

sanne sa...

Ja, du har rätt Minna. Det är bara att gilla läget men jag säger bara suck för den förb......... snön. Nu vräker det ner i Helsingborg igen, jag vill ha vååår!!!
Men så blir jag glad igen när jag ser dina fina bilder :)
Kram
Sanne/Kung Karusell

Tigris Predikantan sa...

Fin blogg och helt i min smak!
Inte säger jag nej till att delta i tävlingen av biljetterna men blir inte ledsen om jag inte vinner då jag hittat din blogg!
Hälsningar

Tulipa sa...

Jag som är sååå trött på vintern fick onekligen nya "vinterkrafter" nu!!!

Makalöst vackert!

Kram Mariette

Josefine sa...

Vilken vacker dukning, gillar de rostiga ljuslyktorna.

Just nu snöar det för fullt i Malmö så vinter stannar nog kvar ett tag till ja!

Jeanettes hus sa...

Hej min älskade Minna,

Så underbara bilder och styling du och Marie gjort.
Lite uppmuntran i dessa mörka tider.
Just nu vräker väl snön ner både hos dig och mig. Skall försöka gilla läget, men det är svårt.
Tur att jag vårat till det lite inne.

Längtar efter att se skymningsbilderna samt till att få köpa din bok.

Massor av kramisar Jeanette

Hem & Hav sa...

Vilka underbara bilder! Man längtar till trädgårdsfest, men det lär väl dröja...snöstorm ute här idag :-) Tack för titten, supermysig blogg du har!/Katarina /Hem & Hav

Kristin sa...

Så nydelig blogg!
Håper det er ok at jeg linker til deg!?

Kristin

Plupps krypin sa...

Härliga bilder och inspirerande ide det att duka ute. Kanske kan bli av i helgen.
Kram Yvonne

Lokki sa...

Kjære så vakkert!!
Vinterlig skjønnhet, helt nydelig!
Ønsker deg en strålende kveld!
Klem Lokki

Laeriss sa...

Un doux parfum de printemps avec ces jolies jacinthes ! Bises ma douce ;-)

ciasbutik sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ciasbutik sa...

Helt fantastiska bilder!

Ha en bra dag,

Cia

Vero sa...

Good evening...I see wonderful pictures on your lovely blog.
I don't think I would be happy to have dinner outside at this moment :) ...but I love the arrangement very much!

Regards, Veronique

Nordingården sa...

Ahhh, vilka foton, vilken styling! Allt som du tar dig till och är inblnadad i är bara så vackert, fantastikt!

Tack för rara ord Minna!

Trevlig helg blogvännen!

Made in Persbo...Carina sa...

Urläckra bilder! ...och härligt stylat. Vem skulle inte vilja sitta där, varmt inlindad i filtar och njuta :)

Kram, Carina

H A N N A S - F O R M sa...

V A C K E R !

KRAM
Hanna

*Ulrike* sa...

Now that is winter fun!
Ulrike

Marie - Med mina händer... sa...

Det var magiskt! Fast du får också ta åt dig av äran, stylingen delade vi på.

Kram!

Marianne@Songbird sa...

Lovely! Love the decorating with the greens of the cabbages.

Sonia sa...

I love the lantern down the middle of the table and the cabbages look so pretty...hmmm I might have to use this idea some time for a sprig table! Your post are always so pretty!

Miss Bloomers/Sonia USA

Ljuva Lantliv sa...

Helt underbara bilder. Kram Anna

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hej, snubblade in på din härliga blogg, fastnade direkt på Savoykålen. Oj vad jag älskar matlagning och allt det goda i vardagslivet!!!
Hit återkommer jag gärna.
Varma hälsningar i vinterkalla dagar, Petra B.

Fyra årstider ♥ Fotoblogg sa...

Makalöst vackert! Älskar dina bilder.
Kram Lotta

Janne sa...

Utolig lekkert;)

erica sa...

jättefint! Jag tänkte lägga ut lite bilder på mitt fina vårarrangemang kanske imorgon..
Hoppas du får en toppenvecka!
Kram Erica

Fundera grönt sa...

Kål är så vackert...

Kallholmen sa...

Riktigt vackert!
Men här har det varit runt 20 grader länge nu,så det får bli till att äta inne i alla fall ett tag till.
Kram Malin

lareggiadeigatti sa...

beautiful inspirational pictures...

I just had a look and suddenly fell in love with your blog... I will follow:)

Maliva`s verden sa...

Takk for vakre og inspirerende vinter bilder, men duft av vår:o) Klem fra Maliva

Hélène Glehen sa...

A very good idea and very inspiring. Have a nice weekend.

The Shiny Pebble sa...

Hi Mina. GORGEOUS work. I am adding a link to your blog, because this is too beautiful not to share. Health!

nathalie sa...

waouhhh your pictures are amazing...very romantic your blog...i just discover it...im nath from chinerdslefroid.canalblog.com


have a nice we

Blomsterverkstad sa...

tusen tusen tack alla ni söta! Hade velat bjuda er på en riktig middag allihop! Kram, Minna :)