05 januari, 2010

Greetings from Sydney





1. Bondi Beach. Igår var det soligt för första gången sen vi anlände i torsdags. Tonåringarna var glada!!!
2. Stränderna tar inte slut i den här underbara staden. Vattnet är lite över 20 grader och turkosblått. Ååååh säger jag bara. Vågornaär dock lite för stora i min icke-surfarsmak
3. Min systers fantastiskt vackra o stämningsfulla uteplats under en gammal ek. I bakgrunden syns en stenugn som hennes man byggt - världens godaste pizzor serveras här :)
4. Staden Sydney är (i mina ögon efter sex dagars vistelse) en kombination av New York, New Orleans, Medelhavet och London - toppad med härliga vänliga människor.
5. Oförglömlig nyårsfyrverkeri.
6. Tänk er solmogna frukter, grönsaker, matinfluenser från hela världen, god vin, härlig sällskap och varma kvällar - det har vi på menun här :)

Nu ska vi ta bussen o fortsätta att utforska staden, först med en historialektion i ett museum och sedan säkert lite shopping.
Allt gott, Minna :)

38 kommentarer:

A-P sa...

åååå..lite avundsjuk man blir!!!!
Det ser ut som ren njutning att vara där! Ha en fortsatt underbar vistelse. / A-P från Kalix

C. Tvillingmamma sa...

Oh så härligt,vilken upplevelse! :)

Linruz sa...

Det ser helt fantastiskt ut!
ha en härlig vistelse.
Kram Lina

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Åååå så härligt, kylan håller sitt grepp om Sweden - - 17 grader i Stockholm, brrrr

Så njut varenda dag!!

Hälsningar Monica

Drivtommer-Hus sa...

Herrlich,da wäre ich jetzt auch sehr gerne:-))
Lieben Gruß Kiki

bakom berget sa...

Vilken drömresa! Njut! I Sverige är det kallt. Riktigt kallt..
Åsa.

Skatan sa...

Men så läckert att fira julledigheten där borta! Jag har haft turen att bevista Australien en gång på konferens. Dessvärre var jag där för kort tid och hann inte med så mycket kringresande. Kanske får jag fler tillfällen i livet...

Fortsätt att njuta av din resa!

Kram,

Anna

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Så vackert och stämningsfullt, man får ofta vad man förtjänar! :o)
Ha det fortsatt härligt,
Lydia

SussiLi sa...

Vad härligt att få vara där när vi har så kallt i Sverige...igår var det -24 grader i Örebro.

Makens pappa med familj bor i Sydney och han vägrar att komma till Sverige så det enda sättet att träffa honom är att åka dit...synd att det är så lång resa bara för en flygrädd krake som jag...:)

Må så gott och kraamar i massor från AnneLi...SussiLi...

Jeanettes hus sa...

Ack vännen,

Så glad och varm jag blir i mitt hjärta när jag ser att Ni har det så härligt down under.

Lite avis blir jag med tanke på att jag ju skulle varit där om livet velat så.
Min syrra är där som du vet....

Men denna härliga stad ligger ju kvar så ett besök står på önskelistan.

Så roligt att du skall träffa en lika duktig fotograf och stylist och byta erfarenheter.

Du kommer säkert hem med en massa läckra bilder som jag hoppas du får sålt så vi får se lite nytt i tidningarna.

Vilket kvarter din syster bor i.... inte undra på att ni trivs.
Läge för att emigrera??????

Skulle nog jag kunna göra om jag bara fick Piggisen med mig

Så underbart fin din bok blev!!!!
Grattis till den!
Är så glad att ditt stora steg att hoppa på denna svåra bana har givit dig ett så lyckat resultat!
Du är bara bäst

Kramisar Jeanette

ANETTESHUS.COM sa...

Å, det ser her herlig ut!!! Ha en fortsatt fin ferie! Kos dere!

Klem
Anette:)

Kotivalo sa...

Ojjoj how beautiful! We have so much snow in Finland now that I can´t imagine place like that = ) Trevlig resa!!

no47-mia sa...

Såå HÄRLIGT!!!
Så perfekt att ha sin syster boendes där..

Ha det så gott!!

Kram Mia

Jaana sa...

You are so lucky to spend time in Sydney, one of my favorite cities, Bondi beach is awesome... Enjoy every moment... really lovely photos.

Sussi sa...

Dejligt ser det ud, oh - ikke at behøve vinterfrakke og kæmpestøvler - bare det var mig. Ha' en dejlig ferie.

Lilla huset på prärien sa...

Herregud vad underbart! Jag skriver upp Bondi Beach och Sydney på min lista att besöka. Snart hoppas jag...

Ha det gött!

Kram Jenny

Elisa Day sa...

Vilka härliga bilder! Australien är en dröm jag inte uppfyllt ännu. Vi har närmare -28 nu så jag jag fortsätter att drömma

Hill upon Hill sa...

Welcome.
Can you go to Jervis Bay, there are beautiful beaches there.

Eva sa...

Hej Minna! God fortsättning på året!

Här kommer hälsningar från redaktören i Sundbyberg... det är inte långt kvar... din bok känns som ett härligt löfte om vår!
Njut av dagarna på andra sidan jorden och tänk inte på snön och minusgraderna här hemma - dem får du prova på tids nog! Massa kramar från Eva

Janne sa...

Det så virelig fantastisk ut;)

Nyyyt ferien.

Lilith sa...

Åh så härligt det ser ut där nere! Där skulle man gärna vara nu, när termometern visar en bra bit under -20 här hos oss... Vilka fantastiska stränder! Och din systers uteplats är så fin och mysig, där skulle man säkert kunna sitta hur länge som helst och bara njuta! Sydney ser ut att vara en fin stad, skulle gärna åka dit någon gång... Fast jag vet inte om jag skulle stå ut att sitta i ett flygplan så länge...
Ha det så bra där borta och njut av varje sekund! :) Får önska gott nytt år också!

Helena - ROOM and SERVE sa...

Åh så undebart!

meandmyhome sa...

Du det där ser ju inte helt fel ut.... ;)
Njut!! Kram Sofia

Hannele på Hisingen sa...

Häftigt.

bikim sa...

JUST WONDERFUL TIME AND PLACE! ENJOY IT!
ROSA

s sa...

http://nimrodofobi.blogspot.com
http://nimrodofobi.blogspot.com
http://nimrodofobi.blogspot.com
http://nimrodofobi.blogspot.com
http://nimrodofobi.blogspot.com
http://nimrodofobi.blogspot.com
http://nimrodofobi.blogspot.com
http://nimrodofobi.blogspot.com
http://nimrodofobi.blogspot.com
http://nimrodofobi.blogspot.com

Lisa sa...

Minna,
Coty tells me how much she thoroughly enjoyed her visit with you! Not to intrude, but I wish so much that I coould have been there too! I would have thought I was in a dream to be in Australia having lunch with one of my favotite Aussie's and my favorite Swede too! I think sometime we should all meet at her sister's place by the shore!
What a wondeful trip.
Continue safe travels... Lisa

MelsRosePlace sa...

Hello and welcome to Australia from an Australian. I just read about your lovely lunch on Coty's blog. I intend to follow your lovely blog now and keep up with you, great photos, Mel xxx

cat sa...

I find your blog very pleasant and il like the same things than you.

Good holidays.

Cat

A-P sa...

Du har en award att hämta hos mig om du vill.

GlitterGlimps sa...

Lovely blog!
Warm Winter Wishes,
Saskia

Anonym sa...

Besök gärna dessa sidorna...
http://www.partyhotel.inc.se/
http://mammatillamelia.blogg.se/

Lillsnörpa sa...

Vilka HÄRLIGA bilder!

Val sa...

waouh!you're so lucky to visit that place,enjoy it!
val

*Ulrike* sa...

It looks like you had a wonderful time!!

Charlotta Ward sa...

Sa roligt att du tycker om Sydney och att ni hade sa trevligt.
Jag bor har sedan 11 ar tillbaks - alskar staden och livet har.
Haller dock med om vagorna..

Kram
xCharlotta

Henrik sa...

Ser otroligt mysigt ut!

陽春麵Star sa...

cool!very creative!AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,成人圖片區,性愛自拍,美女寫真,自拍