20 december, 2009

På äventyr * On an adventure


1. Krans med halmstomme täckt med mossa och dekorerat med rödlök, spansk mossa, eukalyptus, vit vaxblomma och små kvistar av enris. 2. Kran med halmstomme täckt med vitmossa, grönmossa, enbärskvistar, eukalyptuskvistar,buxbom och cypresskvistar av ngt slag (de gråa) 3. Oasis utgör stommen i en liten julgran som du kan täcka över med mossor av olika slag. 4. Här en grönmossgran - vira runt spoltråd runt mossan så att den stannar där den ska. Stick in en pinne i granen och granen i en kruka med oasis i . Täck runt foten med mossa.5. Dagens sötaste assistent på Ulriksdal. 6. Krans med halmstomme täckt med gran och dekorerat med mistel, vitlök, kottar och en bit jutväv och natursnöre.
.
Det var ju inte meningen att det skulle bli en så här lång paus - varje dag har jag tänkt att nu ska jag blogga och berätta... men hux flux har det gått tio dagar och inget har jag hunnit att rapportera. Ovanpå jobb, julförberedelser, födelsedagar, resfeber och barnsjukdomar har jag varit på äventyr. I den stora härliga staden Stockholm. Där jag...
  • Powershoppat (med mager resultat - jag suger på att hitta kläder när jag verkligen behöver),
  • mått som en prinsessa på Centralbadet, ett måste för själen
  • träffat mina nya vänner på Semic förlaget som berättade att förhandsförsäljningen av min bok "Blomstrande idéer" går lysande, jippiiii!
  • bott coolt på Nordic Light,
  • blomsterpysslat (bilderna ovan, förberedde kvällens tv-besök) och upplevt det härliga stället Slottsträdgården Ulriksdal - oj säger jag bara. Fick en personlig rundvisning (tack AnnaKarin) och längtar redan till nästa besök (missa inte deras blogg ). Tack för den godaste lunchen och all hjälp och lån av vackra saker!
  • Sedan besökte jag tjejerna på TV4s Förkväll och blomsterpysslade lite till. Hur det gick kan ni se här.

Och nu är alla här hemma äntligen friska och vi har njutit av en härlig vinterdag med snöstorm och det hela här på landet :) Med förhoppning om fortsatt vinter och glada trygga dagar..

eder Minna :)

I visited TV4 here in Sweden and showed some ideas for Christmas decorating. Check it out here.

9 kommentarer:

Tulipa sa...

Hej Minna!
Du var såå bra på TV!!! Jag såg det inte "live", men turligt nog så kunde man ju kolla in det på datorn sen! Inte det minsta nervös verkade du heller...

Vad roligt att det går bra för din kommande bok! Jag har inga problem med att förställa mig den som sagolikt vacker...en sån måste ha...

Jag är ju såld på din blogg så boken blir väl inget undantag!

Önskar dig en härlig jul på landet!

Kram Mariette

Desde mi ventana sa...

I am charmed with your blog Karin. It's full of beautiful ideas for the house.
Thank you very much for showing them.

Happy days of Christmas with your family.

DMV

Natasha sa...

It sounds like you have been very busy! I hope that you find time to relax on Christmas day.

Merry Christmas.

Best wishes, Natasha.

Veiga sa...

I am charmed with your blog -
I invite you to view my:

http://www.devaneiosdevida.blogspot.com/In it you

will know a l small country, very old but with good

people, good food and beautiful landscapes:

Portugal. I write and I speak a little English,

Spanish, French, Italian and Portuguese-This one

interesting for language learning, but you can

make comments in English
Greetings

Janne sa...

Så herlig:)

ulrika sa...

Vad mysigt det ser ut, och kransarna blir fina.
God Jul Ulrika

Kite Designer sa...

Hej Minna :-) Jag vill bara tacka för den fantastiskt fina bloggen, den är verkligen är stor inspirationskälla. Din bok väntar jag på! God Jul och Gott Nytt År till Dig och Din familj! Bozena

gry sa...

Hej.:-) så mange vakre bilder det var å se hos deg..) en fortsatt trivelig jul.:-) gry

amy sa...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,a片,AV女優,聊天室,情色