04 december, 2009

Minska julstressen


Foto: Minna Mercke Schmidt Styling: vilken styling, vardagsstök menar ni?

Hejs svejs! Nu verkar stressen öka runtom i stugorna. Juligt ska det vara - och städat o fint. Ville bara göra ett försök att minska stressen o visa hur jag lurar folk. Har inte städat, och inte plockat undan heller - ställt bara ett par enkla hållbara blommor (hyacinter och tazetter säljs i nästan varendaste butik just nu, mossa skrapade jag från logens tak) på borden, tänt ljus, hängt en färdigköpt krans (Panduro, 49,-) som är dekorerat med ett färdigköpt hjärta (Netto 10,-). Äntligen har jag också hämtat adventskalendern från källaren och hängt upp den (trots alla hål som mössen tuggat i den). Att slå in paket sket jag i också - köpte färdiga påsar (Netto, 24st för ca 20,-).
.
Genast lite juligare. Och nu kan jag andas friare igen. Mysig andra advent till er!
Minna :)

18 kommentarer:

Vårt liv i norr sa...

Vilken härlig spis!

Du fotar alltid så bra! =)

trevlig 2:a advent

kram

Skatan sa...

Minna!

Ett sådant befriande inlägg! Det gillade jag skarpt :)

Varma hälsningar,

Glad donna ;)

mylovelygrandma sa...

Hejsan!
Vilka härliga bilder!
Jag försökte maila dig men på din hemsida får man inte fram en mailadress när man trycker på "mail to minna" och här inne hittar jag ingen. Kanske går det inte kontakta dig? Hur som helst! Ha en trevlig helg!
Kram
Josefin

fröken knopp sa...

oj ja..tack för det inlägget!! precis va ja behövde...mm..

Dina bilder är i alla fall ljuvliga!!!

varma kramar o trevlig helg!!

kramar elin

Nordingården sa...

Du är en härlig och generös person men styling el ej, ditt kök är en dröm, gud så mysigt!!! Men tack för fina "genvägar" till julen, att sitta och slå in 24 små paket, el kanske 72 st om man har tre barn tycker jag verkar vara att gräva sin egen grav: ) bra tips fr en kvinna med god smak! Trevlig helg i stugan!

Kullan Pullan sa...

Mitt bidrag till antijulstressen är att inte ha nån 24-kalender men barnen får uppfylla en adventönskning istället som infalles alltid som t. ex. en bad-dag, pannkakor eller en myysdag lite utöver det vanliga.
Kraaaaam Paula
Ha det gott

Rita sa...

hi Minna,
it's always with immense pleasure tht I visit your blog. it's so full of inspiration, especially this time of the year. Thank you for sharing your talents and inspiration.
Love your pics. they are adorable
with warm wishes
Rita

Smycka dig sa...

Hej vilka underbara bilder och öppenspisen ser ut att värma gott.

Dina bilder inspirerar väldigt och ger mersmak vad gäller dukning med blommor..
ha det så bra andra advent
kram Lotta

Lilla huset på prärien sa...

Skönt att höra att det finns andra som fuskar lite där det går :) Jättesmart med den där stora kalendern! Sådan skulle jag vilja ha... får väl sätta mig ned och sy någonting. Vi har ju tre barn så de har varsin strumpa som det är nu istället. Det funkar helt ok.

Önskar dig det samma!

Kram Jenny

Fru sommerfugl sa...

For en nydelig blogg. Legger deg til i bloggrullen min, og gleder meg til nye innlegg. Inspirerende!

erica sa...

WOW vad snyggt! vilken god smak du har! En riktig talang=)
Idag har jag bloggat om vårt julmat från ifjol lite moderna rätter och massa fina färger! Mat är min passion, men även inredning och dekoration. Är lite smygstolt över juldukningen som jag bloggade om häromdagen=) hihi.
Mest ville jag lämna ett litet avtryck och önska god kväll!

Kramar från mig

http://Erica.myshowroom.se

Gúa sa...

Det vackraste vardagsstök jag nånsin sett! Underbart vackra befriande bilder Minna. DU är bäst!

Stor varm adventskram kommer...HÄR!

Må väl...

DANY sa...

very lovely

Carina sa...

Vad härligt att höra i dessa stressade tider...
Man fokuserar ofta på fel saker...allt som måste göras...
Tack för ett härligt befriande inlägg!
Kramen.

Skogsfrun... sa...

åh vilken hemtrevligt och jättemysigt kök!

Lori - here's a hand to hold sa...

Nice 'Bilder'. You have the best advent calendar I have seen. 'Danke' for sharing.

♥ Fyra årstider sa...

Tazetter är så vackra, men jag tycker de luktar så illa. Nu vill man ha julmys.
Kram Lotta

kristinco sa...

Oh comme j'adore ce petit calendrier de l'avent avec son tissu à petits carreaux !!!