Blomstrande Nytt År


Istället för att fråga "hur mår du?" brukar jag fråga "hur många poäng mår du?". Skalan går från ett - "allt är pest" till fem - "jag kunde inte vara lyckligare". "En tvåa", säger mig mycket mer än "tack bra".
.
Samma frågar jag mig själv vid årets slut när det är dags att summera. Om inte poängen räcker till fem funderar jag på vad hade behövts för att få full pott. Och då vet jag var jag ska lägga lite extra krut på nästa år. Pröva du också!
.
Jag tänkte avsluta året med att visa omslaget på min kommande bok (en poänghöjare :)). Den är nog på väg till tryckeriet - ska bli spännande att se färdiga resultatet. Ni kan läsa mer omfattande presentation här på förlagets hemsida.
.
Tack alla för ett underbart år - önskar er ett kommande år med många lyckostunder, a-ha-upplevelser och skratt!
.
Kram, Minna :) (som åker till sin syster i Sydney imorgon. Underbart att äntligen få ta del av hennes australiensiska vardag. Ska även träffa fantastiska stylisten & fotografen Coty Farquhar - hur spännande som helst. Ska försöka rapportera från down under, men är det tyst så vet ni varför...)
**************************************************************************
.
Instead of asking people "how are you" I rather ask "how many points are you?" The scale goes fron lowsy one to fantastic five. "I'm two" tells me a whole lot more than "I'm ok".
When is time to wrap up the past year I ask myself the same - and if I'm not on the top I try to figure out why I didn't get five points - and ta-daa I know how what I need to focus on next year.
.
On the picture you see the cover of my book thats on it's way to the printing house.
.
Wishing you a New Year filled with happy moments, a-haa-experiences and lots of laughter!
.
Hugs, Minna
.
(that is flying to her sister in Sydney tomorrow. Finally I get to see how she has it over there. I'm also going to meet the multitalented stylist and photographer Coty Farquhar - so excited. I'll try to post from there but if not at least you know why).