28 december, 2009

Blomstrande Nytt År


Istället för att fråga "hur mår du?" brukar jag fråga "hur många poäng mår du?". Skalan går från ett - "allt är pest" till fem - "jag kunde inte vara lyckligare". "En tvåa", säger mig mycket mer än "tack bra".
.
Samma frågar jag mig själv vid årets slut när det är dags att summera. Om inte poängen räcker till fem funderar jag på vad hade behövts för att få full pott. Och då vet jag var jag ska lägga lite extra krut på nästa år. Pröva du också!
.
Jag tänkte avsluta året med att visa omslaget på min kommande bok (en poänghöjare :)). Den är nog på väg till tryckeriet - ska bli spännande att se färdiga resultatet. Ni kan läsa mer omfattande presentation här på förlagets hemsida.
.
Tack alla för ett underbart år - önskar er ett kommande år med många lyckostunder, a-ha-upplevelser och skratt!
.
Kram, Minna :) (som åker till sin syster i Sydney imorgon. Underbart att äntligen få ta del av hennes australiensiska vardag. Ska även träffa fantastiska stylisten & fotografen Coty Farquhar - hur spännande som helst. Ska försöka rapportera från down under, men är det tyst så vet ni varför...)
**************************************************************************
.
Instead of asking people "how are you" I rather ask "how many points are you?" The scale goes fron lowsy one to fantastic five. "I'm two" tells me a whole lot more than "I'm ok".
When is time to wrap up the past year I ask myself the same - and if I'm not on the top I try to figure out why I didn't get five points - and ta-daa I know how what I need to focus on next year.
.
On the picture you see the cover of my book thats on it's way to the printing house.
.
Wishing you a New Year filled with happy moments, a-haa-experiences and lots of laughter!
.
Hugs, Minna
.
(that is flying to her sister in Sydney tomorrow. Finally I get to see how she has it over there. I'm also going to meet the multitalented stylist and photographer Coty Farquhar - so excited. I'll try to post from there but if not at least you know why).

46 kommentarer:

C. Tvillingmamma sa...

Så rätt tänkt,jag avskyr frågan,hur mår du? Är man ärlig och säger skit så blir folk närstan förnärmade,jaha va svarar man på de liksom? Så svaret blir ju "alltid de e bra",och de är sällan om nånsin sanningen,antingen är ju livet kul,roligt underbart ,häpnadsväckande eller annat...

Poäng systemet gillar jag klart bättre! bra tanke!


Jätte kul med bok på väg! Grattis till ditt hårda arbete som gett resultat,underbart att skapa och få produkt i handen. NJUT verkligen av det!

Styling a`la Anna sa...

Stort grattis till en din bok, som med all säkerhet kommer att vara underbar!! :-) Snygg presentation i förkväll också. Ha en trevlig resa till din syster! Hälsa Coty från mig! ;-)

Annika Christensen sa...

Grattis Minna till den.
Den kommer att gå som smör i solsken.
Annika

bakom berget sa...

Vilken bra ide med det poängsystemet.Ett bra sätt att göra en sammanställning av sitt liv detta år och förbättra det till kommande. Tack för tipset!
Vad roligt med den nya boken. Den ska jag hålla ögonen öppna efter. Ha många sköna dagar hos din syster i Australien.
Åsa. Ps.Du skänker så mycket inspiration! Ds.

Anonym sa...

Ah, it's nice to actually read something you write. ;-) I'm Dutch, and normally, I just look at the pics (and love them! They're so inspiring).

Wishing you a happy new year!

lottens vita och gröna sa...

hej minna, goooo fortsättning och en go resa önskar jag dig, så spännande att träffa coty!!! den där skalan använer jag i mitt jobb som terapeut nästan varje dag...om du skulle säga en femma, vad har hänt då typ...foka på möjligheter isf hinder! men du nu till vårens höjdpunkt, jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa en bok av dig minna, den kommer bli en succé!!!
lycka till nu med allt, varmjulkram lotten

Ljuva Lantliv sa...

Grattis till boken! Den kommer jag att köpa så fort det går. Önskar dig en riktigt härlig resa. Kram Anna

Skatan sa...

Men så roligt! Grattis och mycket bra jobbat :) Att se sitt manus i form av en tryckt bok i sin hand är sanslöst läckert! Plötsligt blir det så oerhört proffsigt och man undrar vem som har gjort den...

Varmt grattis!

Ja, jag skall summera och fundera över det du föreslår. En bra idé med tanke på att jag går tillbaka till jobbet vilket inte känns särskilt tillfredsställande just nu. Jag har aldrig haft sådan jobbångest eller så många jobbrelaterade funderingar som just nu...

Sköt om dig och på återhörande!

Anna Julgris

Lilith sa...

Önskar dig en riktig fempoängare till nytt år! :)
Låter jättespännande med din bok, den ser jag fram emot!
Ha det så bra i mellandagarna!

Sjarmerende VINTER sa...

Denne boken skal jeg kjøpe. GRATULERER!
Jeg ønsker deg et godt nytt år!
Jeg har det 8 i dag....:)
Klem fra Hanna

Anonym sa...

Oj vad kul med boken! Jag kommer att köpa den bums när den kommer! Hälsar Eva Från Småland

Kleines und Feines sa...

Hello,
what a wonderful book, can i order this ? I have a little Shop in Germany with blooms and shabby chic,
and i want to by this book, is this possible.
Best wishes
Christina

amy sa...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,a片,AV女優,聊天室,情色

Nordingården sa...

Världens bästa Minna, och det kommer bli världens bästa bok, och vackraste!!

Ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskas från Nordingården

rosenskära sa...

Ah, du åker down-under lagom till nyår, vad härligt, högsommarvärme mitt i tråkigaste Skånevintern!

Den boken kommer att bli vältummad hemma hos mig - kan man be att få den signerad tro, då har vi ju en anledning att ses?!

Gott Slut och Gott Nytt!
Lena

Nordingården sa...

Äsch, glömde ju, själsligt, egentligen en femma! Men min arbetssituation just nu gör att jag känner en tvåa, för att jag aldrig får vara hemma, längtar jämt hem ju....poängsystemet är ju perfekt!

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Äntligen en bok från dig, jag kommer att hänga på bokhandelslåset dagen då boken släpps! :o)
Då önskar jag dig en riktig rejäl femma på resan och hoppas du får möjlighet att rapportera lite därifrån.
Varmkram, Lydia

Åsa sa...

Åh, så underbart !!! den boken måste jag absolut ha ! längtar !!!!
Ha det så mysigt hos din syster.
Gott nytt år på dig !

Kramar i massor.
Åsa

Kleine-creative-Welt sa...

thanks for your beautiful pictures -
all the best for 2010 - stay healthy -
greetings - Ruth

Roslagsdrömmar sa...

Vad roligt att du ger ut en bok i vår!! Längtar tills den kommer till bokhandeln : ) Lånade bilden från inlägget och tipsade om boken i min blogg. Hoppas det är ok? : )
God fortsättning!
Kram
Maria

Solveig sa...

Det var en spennede vri på et veldig mye brukt spørsmål. Skal jammen ta det med meg:o)
Vil bare få takke deg for alle de nydelige og inspirerende bildene du har vist her på bloggen din. Det er alltid like flott å stikke innom på "besøk"her:o)
Lykke til med utgivelse av bok. Den kjøper jeg om den kommer min vei:o)))
Ha en flott nyttårshelg og et godt 2010!!
Klem fra Solveig

liven sa...

Gratulerer med boken!!En kjempefin forside!!
Den ser spennende ut :o)

Lurer på om den vil kunne kjøpes i norske bokforlag ????
Ha et godt nyttår!!!

Helena sa...

Hej Minna!

Ååå, vad jag längta efter din bok, älskar böcker med blommor och blad.....God fortsättning, och Gott Nytt År.

Helena.

Sussi sa...

Tillykke med bogen, og god rejse - og ikke mindst, Godt Nytår.

Made in Persbo...Carina sa...

Å vad spännande med din bok!
Ser fram emot att få se den sen.

Hoppas du får det fint i Australien och ett riktigt gott 2010.
Kram, Carina

Skogsfrun... sa...

åh vad roligt! Den ska jag köpa!

mvh pernilla

Anonym sa...

Åh, vet precis vad jag skall köpa till mig själv som "poänghöjare"!
Ser med spänning fram emot boken.
Gott slut och Gott nytt år till dig!
/Sofia

Tusenfröjd sa...

Gratulerar till din nya bok! Den kommer jag garanterat att köpa.
Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
Liv

Galleri Hönshuset sa...

oj så kul med en bok =) Spännande..

Önskar dig ett gott slut och ett gott nytt och tackar för att du delar med dig av dina fina foton. =) Alltid en fröjd för ögat och själen att kika in hit.

Kram Pirre

Mors værelse sa...

Hei. Så spennende med egen bok..den må jeg nok kjøpe når den utkommer...:)

Ønsker deg et riktig GODT NYTT ÅR..!!!

Hilsen Mariann

kati sa...

Voi saakohan tuota kirjaa suomeksi?
Onnea vuodelle 2010 ja kiitos kauniista blogistasi ja monista inspiraation lähteistä!

Janne sa...

Jeg har oppdaget bloggen din nylig, men er styns det er så mye flott inspirasjon her;) Jeg skal kikke innom deg i 2010 det gleder meg veldig til;)

Godt nytt år.

K-Janne

*Ulrike* sa...

So many pretty photos! I hope you have a fun time with your sister, but in the meantime I wish you and yours a Happy and Healthy New Year!
Ulrike

nikusia sa...

HAPPY NEW YEAR ♥

florence sa...

HAPPY NEW YEAR TO YOU !

no47-mia sa...

Så spännande!
Gott nytt 2010!

Kram Mia

rose campagne sa...

Happy 2010 !

lindqvistsfyrarum sa...

Hej!
Jag har följt din blogg ett tag och nu startat en egen. Har lagt till dig på min blogglista. Hoppas att det är okej?
lindqvistsfyrarum.blogspot.com
Rebecca

Laeriss sa...

Félicitations Minna pour ce joli livre qui j'en suis certaine renferme de jolies créations florales ! Je te souhaite une merveilleuse année 2010 à toi et à ta petite famille. Je t'embrasse ma douce.

EN INREDOHOLIC sa...

Passar på att önska dig och din familj en god fortsättning på det nya året och tackar för fina inspirerande bilder under 2009.

Kramar Jannice

Dona blogg sa...

Kloka tankar! Tror du kan bli livsstills coach också ;)

Spår dig ett blomstrande år - med full pott!!!

Njut av livet down under :)

KRAMAR
P

Vintage House sa...

Det var riktigt längesedan jag var inne här vad underbart kul med en egen bok. Har själv börjat blogga igen kram sandra

Fridas gård sa...

Så spännande med din bok och resa till Australien. Får nog kontakta förlaget så skall vi nog kunna sälja en del böcker åt dig..;)!
Gott nytt år!
kram Therese

Tee of Dragonfly Cottage sa...

Gleder meg MASSE til denne boke... må se om jeg ikke kan få fatt på den her hjemme i Norge :)

anna k. sa...

God fortsättning Minna! Hoppas du har det varmt och gott i högsommaren "down under"!

Kram ak

jette sa...

For første gang har jeg linket til en give-away på min blog. Så må vi se, om det virker. :-) Skulle det glippe, så må jeg jo se, om det kan lade sig gøre at skaffe den på anden måde!