24 november, 2009

Tant Hakojärvens apelsinskalsdekorationer



Dekorationer: Tant Hakojärvi Foto: Minna Mercke Schmidt

Tänk så det kan bli :)
Jag är finska, det har ni flesta säkert fått med er vid det här laget. Fram tills jag var 16 år bodde vi grannar med familjen Hakojärvi. Trevliga, men barnen var yngre än jag så umgicks aldrig särskilt mycket mer dem. Förra sommaren gick vi runt på en kolonilott och där huserade tant Hakojärvi - som vi började prata med... som bjöd oss hem till sig för att titta på allt pyssel hon håller på med. Så mycket fint och fyndigt hon hade gjort - tänk att jag haft all den kreativiteten bakom väggen - tur att jag upptäckte till slut. Här är dekorationer av apelsin- och mandarinskal, så enkelt och så fint! Passar perfekt till julen! Tack Tant Hakojärvi!

Pysselglädje,
Minna :)

30 kommentarer:

IET sa...

Otroligt läckert! Vad kul att du visade!
hej, hej

. sa...

Wonderful! I never saw something like that.
Alfazema

Joan@anythinggoeshere sa...

Talking about playing with your food. They are just incredible.

guild-rez sa...

Really nice and creative decorations.
I visited the Swedish Christmas Fair in Toronto and posted some pictures on my blog.
Kram Gisela

Fru Ekeby sa...

Hejsan svejsan!
Vilket kul pyzzel! Måste testa direkt! Fäster man ihop med tråd eller?
Om man ställer värmeljus i mandarin skal doftar det friskt när man eldar!
Tack för tipset! Hälsningar från fru Ekeby!

♥Min Eden♥ sa...

Terve!
Jasså du är också finska, det visste jag faktiskt inte. Jag bor i Finland, men är finlandsvensk.

Otroligt fina appelsin-dekorationer, första gången jag sett detta :)

Ha det bra

Dona blogg sa...

Fint!
Själv nöjer jag mig med att torka apelsinskivor. Ligger skivor på tork på flera element just nu :)

P

All Seasons sa...

Oooh this is very nice !!!!

I will try it for the Xmas, it smells very good....

Hug
♥ Patricia

Vintage Fairy Tales Rebecka sa...

Vilket sympatiskt pyssel,
gillat tant Hakojärvi!
Kram
Rebecka

Vicki's Bit-o-earth sa...

What a great idea!!! (: Vicki

Vit poesi sa...

Så läckert!!!
Underbart
kram Malin

Willa Rosa sa...

Kiitos ihanasta blogistasi! Olen kauan ihastellut tekemisiäsi, mutta vasta nyt, kun sain oman blogin aloiteltua, rohkaistuin kommentoimaan. Mukavaa joulunodotusta!

Mylla sa...

Så enkelt – och så snyggt. Jag knycker genast idén. Hälsa tant Hakojärvi och tacka!

vosges paris sa...

WAUW Rhis looks really great.

Coty Farquhar sa...

Hi Minna,

These look fantastic, I don't think I have seen this before.

Your inspiring me!!!!

Looking forward to seeing you when you arrive in Australia. Please let me know when your free.

xxxx Coty

Reko Stil / Emma sa...

Wii, så söta dekorationer!! Helt fantastiska och så "enkelt" (med det menar jag inte att det är enkelt att göra dem, men enkelt och naturligt...ja, du fattar).

Sköt om dig!

Lilith sa...

Vilka läckra dekorationer! Tanten är verkligen duktig på det där, det ser man! :)

Växthusmadam sa...

Vilket jättetrevligt tips! Tack för det!
Växthusmadam

Mags Romantiska Smycken sa...

WOW, lägger in dej som favorit BUMS, vilka bilder, man blir betagen.
Ska nu fortsätta botanisera på din blogg.
Ha det gott.
/Maggan

C. Tvillingmamma sa...

Gud så häftigt...och ekonomiskt :)

Tusen tack för roligt tips!

Gypsy Purple sa...

Now this is sooooo amazing!!!!

Julia - "Vintage with Laces" sa...

What a great idea! These are so sweet!

Gypsy Purple sa...

Please see my blog for a mention and a link....xx Gypsy

2,9-Marie sa...

Jag tackar också tant (H...) som via dig gjort att även jag fått se detta vackra och "finurliga" pynt! Ha en mysig första advent! Marie

Nordingården sa...

Men, det är ju inte klokt, såna vackra rosor av mandarinskal, vilken kvinna! Mari.

Meriseimorion sa...

A fantastic idea. With such normal natural things you create something special and wonderful.
Kerstin

sinnlighet sa...

Åhhhh vilken ljuvling till blogg!! Måste lämna ett fotavtryck!!

Like like like!

Draffin Bears sa...

What a beautiful blog and I love what you have done with the creative decorations.

Happy weekend
Carolyn

christelle sa...

Ces petites fleurs en peau d'orange sont ravissantes ! c'est une très belle idée !

amy sa...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,a片,AV女優,聊天室,情色