23 november, 2009

Same same but different...


Foto: Minna Mercke Schmidt
Efter att ha hållit på med blommor några år nu så borde jag veta hur kruxigt det kan vara att förnya sig... Men efter helgens Julutställning hos ingvar Strandh så kan jag inte annat än att konstatera att same same but different. Vackert, men utan "åååååh"-upplevelser. Nu är det inte Ingvars utställning, men elevernas -men ändå så tyckte jag att det hela andades repris. Utan någon röd tråd.
Det är svårt att ta bilder där, de vackra lokalerna är mysigt mörka och fyllda av besökare. Ovan de bästa jag lyckades ta. Allra sist det bästa enligt min smak - söta fyndiga kärlekstolar under en mistel.
.
Någon av er som var där - vad tyckte ni?
Hilsen, Minna :)

17 kommentarer:

My White Cottage sa...

Hej Minna!

Jag var där!!! Så synd att vi inte sprang på varandra! Det var första gången jag var där så jag var grymt imponerad - tyckte det var sagolikt vackert!!! Men som sagt, jag har ju inte varit där förrut så jag hade inget att jämföra med...

Må så gott!
Varma kramar Jenny

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Det var några år sedan jag var där och då blev jag mycket positivt överraskad. Hann tyvärr inte dit år, men att dömma av dina foton hade jag nog njutit av att gå där i år också.
Det kan nog vara lagom att gå dit med någor års mellanrum, så hinner man glömma och blir glatt överraskad och upplever det som nyheter! :o)
Tack för visningen,
Lydia

Millas hem sa...

Otroligt vackra bilder och musik här! Stolarna är ju outstanding!!

Kram Camilla

Skatan sa...

Hej Minna!

Kul att få se lite av utställningen via dina bilder! Att fota i murr är en ständig utmaning. Dina bilder är ändå fina, tycker jag. Intressant det du säger att det inte andas nytänkande riktigt...många av de arrangemang man tar del av i alla inredningstidningar känns just så.

Kanske dags för dig kreativa kvinna att ta ännu mer plats ;)

Önskar en snyfylld vecka och ett slut på det sabla regnandet...

Anna

Skatan sa...

Snöfylld skulle det ju vara...

Lo sa...

Underbara bilder! Tänk att få skapa sådant::: )
/Lo

annakarenina sa...

Var inte där, men tycker bilderna är fina. Är kanske lite tradiotionell men måste allt alltid vara nyskapande för att vara spännande?
Som lekman kan jag tycka att det för "vågade" blir mer som Haute couture. Vackert att beskåda men inget att ta efter.

Camilla

no47-mia sa...

Jag håller med! Fantastiska stolar!
Kan förstå att där var mycket vackert..

Kram Mia

Helena sa...

Hej Minna!

Har aldrig varit där, fina bilder du har tagit, det där med jul får man aldrig för mycket av. Laddar själv för våran julskyltning, på Gröna Bönor i Landskrona. Var själv på julmarknaden på Kassakroken i Landskrona, försäljningen gick bra, hann med en liten tripp till Sofieros julmarknad, fick många vackra tips.

Hälsningar Helena.

Evi sa...

Beautiful!! Lovely photos.

Reko Stil / Emma sa...

Jag tyckte det var jättefint jag :) Men så är jag också en novis på blomfronten och gör halv-taffliga arrangemang här hemma, med inspiration från bloggar bl a din :)
Jag är glad om jag håller blommorna vid liv längre än några dagar jag... ;)

Lilla huset på prärien sa...

Underbara bilder!

Önskar verkligen att jag kunde lite mer om blommor, det finns ju så mycket härligt man kan göra!

Kram J

blomsterboden i skanör marie sa...

Va inte där fast jag bor relativt nära. håller med dig att det ser nästan likadant ut år efter år, inget nytt, tyvärr för dom har ju verkligen möjligheterna att hitta på nåt nytt.

kramkram marie

Lisemoren sa...

Ja de stolene på det siste bildet var bare nydelige. Jeg har aldri sett noe lignende.

Klem fra Lisemoren

chris sa...

I just love your angel wings...all the rest is gorgeous but that is some inspiration!

Laeriss sa...

Les chaises avec les ailes d'ange !!! Que du bonheur... c'est superbe ;-) Je t'embrasse ma douce !

amy sa...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,a片,AV女優,聊天室,情色