09 november, 2009

Getting in to the mood...


1.Hyacintlökar som ska drivas upp. 2. Blomsterlökar är som små smycken.
3. Tazetter på väg upp. De ligger på singelbädd, vatten upp till rötterna. Mossa överst som dekoration.
4. Grönkål till jul(earrangemenang) Foto: Minna Mercke Schmidt


Jag hade ljugit om jag hade påstått att jag är på julehumör. Det är jag inte. Men nu har hösten passerat bäst före datumet här och julejobben har tagit vid. Minimal julkänsla beror kanske också på att vi blir så få till jul och direkt efter åker jag med tonåringarna till min syster i Sydney! Hon har bott där snart sju år och detta blir min premiärbesök - äntligen!!!

Lökar är det bästa kring juletid. Lika vackra i alla stadier. I år har jag projekt "dra upp hyacinter". Hade varit kul att höra era bästa tips; var är enklast, gör aldrig, snabbast, detta har jag lärt mig... osv

Hej hopp - snart är det jul!
Minna :)

p.s. Vill du komma i julestämning - besök Jeanettes Julemarknad den 28.11!

22 kommentarer:

Skatan sa...

Hej Minna!

Som alltid bjuder du på vackra arrangemang och stämningsfulla bilder. Här blir man aldrig besviken :)

Här finns heller inga juklänslor. Fast för mig spelar det kanske mindre roll eftersom jag inte jobbar med säsongsbetonade uppdrag. Jag kan lugnt luta tillbaka och invänta känslan...Hoppas din infinner sig så jobben inte känns så motiga!

Sydney låter härligt. Har flygit till Australien en gång när lillan var ganska liten. Jag minns att jag inte kunde tänka på att hon var på andra sidan jordklotet...då blev det för jobbigt! Ett oerhört häftigt land och ett trevligt folk. Du lär få en fin semester!

Nu sätter jag punkt. Det blir romanvarning på det här inlägget...

Kram,

Anna

Nordingården sa...

Jag har sagt det förr men kan inte säga det tillräckligt måga ggr, dina bilder är rent magiska!!! Du får allt att se så vackert ut!!!

Julkänslan kommer nog, även om ni blir få till jul, det kan var ganska mysigt det med! Va spännade med Sydneyresa sedan då, då blir det till att packa ned sommarkläderna: ) Mari.

Anonym sa...

Hej, kollar in da och da.... ar sjalv inte bloggare dock.
Min julstammning kom idag nar jag drack en kopp gingerbread latte med min dotter pa starbucks.
Maste bara saga att jag alskar att titta pa dina bilder och de inspirerar mig alltid.
Kram Linda

Sanna sa...

Superfina bilder och vackra arrangemang, som alltid. :-) Måste fråga; hittade en gammal bild på en krans du gjort, som du har taklökar på. Hur fäster du taklökarna på kransen? Duschar du kransen och taklökarna för att de ska hålla?

summersundays-jw sa...

Beautiful photos. The best decorations are fresh flowers. Think I'll go out today & buy some bulbs. Jan

dalen 191 sa...

Helt underbara bilder....

Anne Marie sa...

Minna!! those are beautiful pictures! and so inspiring!

here's what I know about bulbs:
I found the more bulbs you plant, the better the 'show'.......
or...
a single bloom is just as delightful

all or nothing!!

maría cecilia sa...

Good morning Minna, your pictures and beautiful arrangements you shot always give me a good reason to visit your blog, so wonderful!!
Muchos cariños
María Cecilia
p.s. drop by if you have the time

Lilla Medine sa...

Upeita ja tunnelmallisia valokuvia! Lämmin kiitos reseptistä!

Dona blogg sa...

Hej du!
Stämningen finns i dina bilder, Minna. Ljuvligt!
Älskar också lökväxter. Det räcker gott med det när det kommer till jul. Otrolig resa ni ska ut på, du och tonåringarna :)

Kraam

ღ Fyra årstider sa...

Himmel vad vackert du alltid gör. Du är såååå duktig.
Kram Lotta

aveledeizi sa...

So beautiful!:)
Absolutely Looove your blog!

Lilith sa...

Vilka vackra bilder! När du håller på med såna där fina arrangemang får du säkert lite julstämning du också så småningom!
Blir säkert jättekul att besöka din syster i Sydney! Och tänk att få komma till värmen också, vad skönt det skulle vara...

Våning och Villa sa...

Vackert, verkligen. Det enkla är så otroligt fint. Du är duktig!

Styling by Coty Farquhar, Australia sa...

Hi Minna,

I have something for you and one other on my blog today.

Hope your well,I can't wait to see your book, talk soon.

xx Coty

Therese sa...

Hej Minna, man kan inte annat än att njuta av dian bilder, ajg är en av dem som ofta tittar in för inspiration - just dessa bilder fasnar jag ordentligt för. Får jag visa dem även i min blogg? Jag länkar naturligtvis till dig som källa/fotograf/blogg.
Du visar verkligen att det enkla är det vackra - helt enligt mitt måtto!

Kram
Therese - Sockenvägens Söta

Fabulously french sa...

Love your photos, they are all tres belle.

Leeann x

sanne sa...

Hej Minna!
jag försöker maila dig på länken i kontaktinfo. men det fungerar inte. Vill du skicka din mailadress till mig på sanne@kungkarusell.se
Sanne

bakom berget sa...

Vilka fina bilder du visar! Man blir alldeles varm i kroppen av att se på dom.
Hos oss är vi alltid väldigt få personer på julen, men det är rätt mysigt de åxå.Va härligt med din resa till Sidney.Ha det så bra. Åsa

Eleonora sa...

Hej Minna,
Trillade in hit till dig genom Lisas Torp och har med stort nöje läst din fina blogg. En stor eloge till dig för allt det fina du gör och visar här. Jag tittar gärna in igen. Allt gott önskar jag dig!

珊珊李 sa...

教育,國語辭典,大學,大學,教育局,高中,高中,體育,體育台,教育網,高雄縣,字典,大學,教育局,教育,台中,大學,教育大學,辦公室,體育,育嬰津貼,教育,教育局,教育,育達商職,科學,育樂,教育,廣播電台,台中市,屏東,教育大學,教育部,新竹,育嬰假,教育網,月眉,性教育,育英,育英護專,推廣教育,幼兒教育,喜滿客,天堂,喜來登,夢時代,影城,壽喜燒,京華城,喜帖,喜餅,壽喜燒,喜鴻假期,西喜,專家,牧羊犬,夢時代,喜鴻,春喜,喜多,灰太狼,天喜,專家,壽喜燒,繁殖,燒肉店,喜歡,喜歡你,喜宴,喜美

amy sa...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,a片,AV女優,聊天室,情色