Svar

I mitt förra inlägg efterlyste jag frågor som ni gått och grunnat på. Här kommer svaren:
Äpplekart krans
Anita från Hjerterommet undrar hur jag gjorde kransen i bilden till vänster. Såhär går det till:
Plocka ett gäng äpplekart, trä dem på grovt ståltråd, forma till ett hjärta, snurra ihop ändbitarna längst ned, göm dem eventuellt genom att böja dem inåt eller låt ändbitarna vara så länga att du kan stoppa hela härligheten i kruka (med jord eller oasis) Se bild till höger.
Jeanette Hus undrar hur man gör ett hjärta av halm (som man sedan täcker över med mossa). Har tyvärr ingen bild men såhär ungefär: Gör först en korv av halm, linda en bit med ca 7 cd med ståltråd, lägg en korv av halm vid sidan och linda ihop de två korvarna med ett par varv ståltråd och jobba dig uppåt så att du får fram hjärtats två "öron". Därefter linda neråt, fyll på med halm vid behov. Usch, undrar om ni fattar ngt. Försöker att visa en bild senare.

Hannas Form och Lilla huset på prärien undrar om min utbildning. Grundskola och gymnasium i Finland, sedan fil kand från Lunds Universitet, media och kommunikation som mitt huvudämne.
Foto: autodidakt (självlärd som det så fint heter)
Blommor: Ingvar Stradhs prova på florist utbildning(1 vecka), Medborgarskolans kvällskurs "Pyssla med blommor" med duktiga Anita Nyberg som lärare.

Hanna undrar också hur jag får till ramarna som i bilden här. Jag har Photoshop Elements och där under create /artwork finns det en menu där ett av alternativen heter "Frames". Sen är det bara att välja :)
Jenny undrar vidare om jag använder Photoshop och svaret är nej. Tyvärr. Men vill. Och ska.
Helena vill veta om jag ska ha kurser. Åter nej. Tyvärr. Tiden räcker bara inte till just nu.
Ja, det tror jag var allt. Fråga gärna mera. Här kan du läsa lite kuriosa saker, bl några av mina tidigare jobb.
.
Höstkram,
Minna :)