29 oktober, 2009

My magical world


Foto: Minna Mercke Schmidt

Denna paradis finns en kilometer från vår gård. Varje gång jag tar mig tid att komma till Rövarkulans naturreservat undrar jag varför jag inte gör det oftare. Två sekunder där - och jag är flyttad till Sagan om Ringen -världen.

Är ni förresten intresserade av fransk inredning, check out Heart In Provence Laetitias (och hennes mans Philippes) nya e-magazin Deco. Så fin!

Höstglädje,
Minna :)

This paradise is only one kilometer away from our farm. Everytime I take time and go to this place I wonder why I don't do it more often. When there, it takes two seconds -and I'm in the world of "Lord of the Ring".

By the way, if you're interested in French interior decorating, check out the new e-magazine by Laetitia (and her husband Philippe) from Heart in Provence. Just fantastic!

Autumn joy!
Minna :)

Höstglädje!

31 kommentarer:

Stella Pesci sa...

Beautiful...looks like a fairyland!
Stella

Blickwinkel sa...

Very nice autumn pictures!
Hugs
Esther

Skatan sa...

Ja du, man har mycket fint nära till...bara man tar sig tid att stanna upp och höja blicken! Det gjorde du i dag - härliga bilder!

Sov gott...

Anna

Polar Bear Creations sa...

That was my first thought when I saw the pictures.
Lord of the Rings!!!
I'm a HUGE fan!!!

How lucky are you to live near such a beautiful place!!!!

Sue

Daiva Kielė sa...

very nice :)

rosenskära sa...

Åh Minna, Minna - den sista bilden - jag blir alldeles tagen! Vilken stämning och vilket ljus! Rövarkulan har jag aldrig hört talas om, låter spännande!

Kramar
Lena

Elisa Day sa...

Vackra bilder! Blir så fascinerad. Här är det i princip och ni har höst.

Anonym sa...

Hej! vilken fin blogg! jag har hittat en fantastisk hemsida med massor av vackra ting och tyger till hemmet! shoppade som en galning där igår! www.fjarestadtyger.se

bikim sa...

Gorgeous amazing photos!!! Love them all! I know her blog and now her magazine and it's soo pretty and inspiring!
Take care,
Rosa

texasdaisey sa...

Oh your autumn pictures are gorgeous! What a great job.
Debbie

Vårt liv i norr sa...

Det är verkligen en sagoskog ni har runt knuten!

Ha en trevlig helg!

My White Cottage sa...

Åh Minna, finns bara ett ord: MAGISKT!!! Vilka underbara bilder....Vilken underbar plats...

Stor kram till dig!
Jenny

Fundera grönt sa...

Underbart vackert! Har också skog in på knuten, men det är inte ofta man tar sig dit... Tack för påminnelsen!
Ha det fint!
Nanna

miniacollection sa...

It's beautiful. It reminds me of "la forêt de Brocéliande" (Brocéliande woods) in Brittany. In these woods there are plenty of legends.

sytt å sånt sa...

otroligt vackert! bilderna skapar ett inre lugn....

Anne Marie sa...

Minna! I had no idea this was near your home.......what a blessing to be transformed through the seasons so close to your own home.....

wonderful pictures.

Made in Persbo...Carina sa...

Åh, nu blev jag nostalgisk...ser precis ut som vid Skäralidravinen på Söderåsen.
Vilken lycka att bo nära en så vacker skog som du gör!

Jag skulle SÅÅÅ gärna vilja bo vid en sådan skog. Vi har bok här med men inte på det viset...och bäcken...ja, hur fint kan det bli? Det är så vackert så det gör ont!

Tack för att du delar med dig Minna!

Kraaam, Carina

Nordingården sa...

Ljuvliga höstfoton och tack för fint tips på butik i Skåne!

Trevlig helg hälsar jag från Nordingården.

guild-rez sa...

I know how you feel, I have my own
`enchanted forest` with a beautiful lake just a few minutes away from our house.
guildwood.blogspot.com
A place I love to go every day!!
Great pictures!!
Kram Gisela

Nina sa...

so beutiful pictures so lovely.Wishes from Germany

Laeriss sa...

Tes photos sont magiques ! Que du bonheur... Philippe les a adoré car c'est un fan de "Lord of the ring" ! Merci pour ce joli clin d'oeil, je suis contente que ce nouveau magazine te plaise ! Bises et bon week-end ;-)

Lilla huset på prärien sa...

Ja det är härligt ute i naturen! Det finns så mycket vackert och inspirerande där. Själv tittar jag ju på "Barda" varje fredag med sonen och känner hur jag förflyttas dit :)

Hoppas allt är bra!

Kram Jenny

krys kirkpatrick sa...

Lovely, Your posts are always a delight to the senses. I love your photos. Fall is so beautiful...it makes you want to create and enjoy the changes all around.

Oscar et Lila sa...

Your magical world is just so fantastic !Beautiful pictures and lovely blog !
Have a nice week-end.
Patricia.

Tusenfröjd sa...

Ja du, det är verkligen magiskt med hösten i en skog som den. Ljuvligt! Min årstid är nog hösten, den är så kravlös liksom. Jättefina bilder!
Ha en bra vecka!
Liv

Fridas gård sa...

Hej Minna,
Så vackert det är i Rövarkulan, verkligen njutbart!
kram Therese

Gypsy Purple sa...

Absolutely fabulous!!!!

Jeanettes hus sa...

Inte utan man en dag som denna önskar att man gick i den trollska miljö du fångat så vackert på bild.

Naturen har så mycket att ge till oss som vi så ofta glömmer bort.

Underbara magiska bilder som vanligt!

Kramisar i höstregnet
Jeanette

lesfifoles sa...

Beautiful pictures, full of beauty!

A bientôt. Anne

Braheskogen sa...

Ja du Minna, trollska Rövarekulan är verkligen så vackert. Så här års är det lika vackert som på våren i mina ögon. Fast kanske inte i dagens snöslask.

Sån tur att jag har nästan lika nära som du, gångavstånd. Fast jag bor verkligen granne med en annan nästan lika härlig skog, Braheskogen. Underbart att kunna ta hundpromenader dagligen i härlig skog tycker jag.

ha det bra
Åsa

christelle sa...

Magnifique foret qui invite aux balades et aux rèves aussi ! L'automne est vraiment jolie !