02 oktober, 2009

Frågestund * Question time

Picked peaches yesterday. They're quite sour, but will try to make some marmalade.Foto: Minna Mercke Schmidt
.
Tack ni kära för alla lyckoönskningar med den kommande boken, ni är så söta! Ska absolut hålla er informerade när det är dags. Boken kommer att säljas i bokhandeln och via olika bokklubbar, inte helt hemma i alla detaljer tyvärr. Men som sagt - jag fyller på allt eftersom.
Nu till nåt helt annat. Jag känner mig hemsk och har dåligt samvete för alla de frågor som inte har blivit besvarade under årens lopp här på bloggen. Idag ska jag försöka rätta till det hela och lovar att svara på varendaste fråga ni ställer mig. Så ta nu chansen och stilla din nyfikenhet :)
Eder, Minna :)
.
Thank you all my sweet friends around the world for your support with the book!!! I'll keep you informed.. The book is in Swedish, but I'll show you some pic anyhow when it's finally out.
Now to something totally different. I feel terrible for not have answered to all questions you've asked me during my blogging years. I want to make it up to you and today I'll answer to you every question. So lets hear them :)
Yours truly,
Minna :)

22 kommentarer:

Laeriss sa...

Cela donne envie de croquer dedans ! Des bises de Provence ma belle ;-)

Anita fra hjerterommet sa...

I et tidligere innlegg har du laget hjertekrans av eplekart.. kan du forklare fremgangsmåten? Hva bruker du til å feste eplene med og hvordan får du kransen til å vare lengst mulig.

På forhånd takk!!

dalen 191 sa...

Under..underbara bilder!!!
Boken lär bli som en sagobok för oss livsnjutare ;-)

Jeanettes hus sa...

Hej vännen,

Är såååå glad för din skull att Du äntligen fått göra din egen bok.

Du är ju bara bäst!
Dina bilder är sååååå fina.
Sen är du ju en hejare på att skriva text också.

Ser fram emot att den i min hand.

En fråga: Hur var det nu man gjorde med halmen för att göra dina fina mosshjärtan?????

Hoppas att Du får en skön helg.
Tänker på dig.

Kramisar Jeanette

Helen sa...

Ljuvliga höstbilder!

Och jag kommer absolut att köpa din bok när den kommer ut i butik!

Ha en härlig helg!

Kram!

Körsbärsgården sa...

Hej Minna!

Jag ser fram emot att kunna bläddra i Din bok och njuta av alla bilder som jag redan vet att kommer vara fantastiska. Bilderna i dagen inlägg är inget undantag: det är en fröjd att titta på dem!

Önskar Dig en skön helg och all lycka med färdigställandet av boken och andra projekt Du håller på med och planerar för.

Vänliga kvällshälsningar från Karin.

Nordingården sa...

Hej Minna, nej men åh va kul för dig, och alla vi andra med, en bok, självklart!! Det kommer bli den vackraste boken på länge, jag vet ärligt talat inte om ngn som stylar OCH även fotar så vackert som du!!!! Vilka persikobilder, man kan inte tro det är sant att det går att få till ngt så ohyggligt vackert..... Trevlig helg! Mari.

Anna sa...

the fruits looks jammie!!!

SussiLi sa...

hej1

Så kul med en bok, den måste man ju ha. Ska bli så spännande att se när den kommer ut.

Mysig helg, Anneli...SussiLi...

Janean sa...

beautiful, beautiful photos!

Lilith sa...

Boken kommer garanterat att bli underbart vacker med dina fina bilder! Längtar tills jag har den i min hand, man får helt säkert njuta av varje sida! :)

The Redhead Riter sa...

Awesome!

Tusenfröjd sa...

Gratulerar till bok! Det ska bli spännande att läsa/titta i den. Vad kommer den att handla om? Du tar ju så vackra bilder så jag gissar på något om trädgård...
Ha det bäst!
Liv

Christelle sa...

Comme toujours , c'est absolument magnifique ! Tes photos sont sublimes et merci de nous les offrir si généreusement !

H A N N A S - F O R M sa...

Å, så glad för din skull, Minna....blir inte förvånad då jag alltid sett att du har det där speciella...gud, så spännande...stort GRATTIS!!!!Frågor...hm...vad har du för utbildning kanske vore kul att få höra...och återigen den där ramen, jag har ju oxå bara adobe men vet inte alls var jag hittar den?

Varmaste kramen från mig till dig!
Hanna

Lilla huset på prärien sa...

Åh jag undrar också vad du har för utbildning? Vilken sorts kamera använder du? Och retuscherar du dina bilder i PS?

Underbara bilder på persikorna - de ser bara goda ut här på min dator... inte alls sura :)

Kram Jenny

Beas barnslikheter sa...

Boken kommer bli en svensk storsäljare som toppar facklitteraturtoppen...sanna mina ord.

Helena sa...

Hej igen!

Lite nyfiken om du har fortfarande kurser i binderi m.m.

Hälsningar Helena.

Rita sa...

Hi Minna,
yours was one actually one the first blogs I added to my fav blogs list.
I simply adore it. each and every pic you post sheds true beauty. They aren't just photos but natural poetry.
Unfortunately I do not have a garden otherwise mine would definitely draw inspiration from yours.
Thank you for sharing such a beauty.
If you are in the mood for visiting my blog @ http://ritashabbychicrose.blogspot.com/
I will be honored.
Blessings
Rita

kullervilla sa...

grattis till boken, skall bli spännade att se och bläddra i den, få njuta av dina vackra bilder.
Kramiz//kullervilla

kristinco sa...

L'Automne est une valeur sûre en matière de couleurs !

Antonia sa...

This is my first visit to your blog. It's very beautiful. I'm just a starter and I only can dream of a blog like yours!
Have a nice week, a greet from Holland