22 september, 2009

Köksträdgård * Kitchen garden



Foto: Minna Mercke Schmidt



I mitt tidigare inlägg befann vi oss i köksträdgården - här lite fler bilder därifrån. Vår köksträdgård har varit sommarens absoluta höjdpunkt för mig. Så underbart! Mycket jobb, men ah så mycket glädje. Och så gott! Vi har mumsat i oss de godaste bönorna, potatis, tomater, rödbetor... listan är lång. Har gjort ett reportage om det hela tillsammans med Allers Trädgård. Hela historien med massa matnyttga tips kan läsas till våren, meddelar vilket nummer så fort jag vet.
.

Skön tisdag till er alla!
Minna :)
.
More pics from my kitchen garden I posted earlier - the place to be this summer. We have had so much fun growing up potatoes, beans, peas, tomatoes... a whole bunch of delicious things. Made a story of it together with a Swedish garden magazine Allers Trädgård. I'll show you more when the magazine is out next spring.

22 kommentarer:

Hulda sa...

Så vakre bilder fra kjøkkenhagen! Likte så godt den gryte i emalje med eplene i. Herlige høstfoto!

Nordingården sa...

Mot Allers Trädgård!!!

Så vackra bilder Minna, så fina att det gör ont i kropp och själ!! Päronen, gummistövlarna och den korgen med en rödvit handduk, kul, samma sätt satte jag en handduk över korgen i går när jag fotade i butiken! Sockerärtorna var ju för läckra, du är bara så duktig! Mari,.

Anna sa...

beautiful photo's
bon appetit!

SIMONA sa...

i laike the red boots...nice
kisses
simona

KarenSue sa...

I enjoy your blog so much. It inspires me to go outside and just look around at my what I have.

Tulipa sa...

Ser fram emot det då!!!
Vackra foton att sucka över...
Du är bara bäst!
Kram Mariette

Dovilė sa...

lovely:)

Made in Persbo...Carina sa...

Dregel! Du är verkligen en mästerfotograf Minna! Så ljuvliga bilder både i detta inlägg och de föregående.

Varma kramar
Carina

dalen 191 sa...

Ljuvliga bilder....det är just bilder som dessa man ska ha på näthinnan under vintern för att orka! :-)

Zuzu sa...

Beautiful! Thank you for sharing!
:)
Zuzu

Dona blogg sa...

Mmmmm så ljuvliga bilder - igen :)
Och många roliga projekt vet jag ju ...

Ses snart! KRAM KRAM

Lilith sa...

Tänk så fina grönsaker kan vara, särskilt om de kommer från eget land! Ska bli kul att läsa om dig i Allers Trädgård i vår! :)
Tyvärr hade vi inget grönsaksland i år, det fick ge vika för vårt bastubygge som hamnade precis där vi hade grönsakslandet... Men nästa år, när vi fått ordning på gårdsplanen och trädgården igen efter byggkaoset, då ska det bli ett nytt grönsaksland!

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Håller med dig, köksträdgården är faktiskt en av de trevligaste ställena i trädgården...den ger så mycket tillbaka!
Du önskas själv en härlig tisdag,
Lydia

AnnaPaula sa...

Beautifull..lovely and warm!!
Compliments

Fundera grönt sa...

Åh så fint! Köksträdgårdar is the shit! :)
Nanna

Nicolette sa...

Amazing! You should really consider making a garden design. We can even share some ideas. Just drop me a line at Furniture and Design Ideas.

Nicolette
http://www.furnitureanddesignideas.com/

H A N N A S - F O R M sa...

Så vackra bilder du tar, Minna....tycker att du utvecklas hela tiden...underbart att se!

Vad spännadne med Allers...visste inte att den fanns kvar..men nu måste jag ju gå och kika!

Får jag fråga dig om den svarta ramen du har på ett par bilder längre ner på bloggen...hur göööör man???

KRAM
Hanna

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad jag skulle vilja ha en sådan där köksträdgård! Men är det inte otroligt mycket jobb?! Hur hinner du med det... jag som knappt hinner klippa min gräsmatta...

Kram Jenny

Solåkra sa...

Hej hej
Har inte kommenterat hos dig på lääänge, men nu är det på tiden. Du tar helt fantastiska bilder och gör helt fantastiska kransar. Hemmet i frankrike verkar ljuuuvligt. jag följer alla dina blogginlägg via bloglovin.

Kinna sa...

Vilka fina bilder. Stod själv nyss och gladde mig åt egenodlad mangold - fast jag odlar mitt i Stockholms city. Och det blir inga mängder.

ღ Fyra årstider sa...

Underbara bilder. Du är så duktig.
Kram Lotta

Izzy Herriette/Ginger Renken sa...

Where can a person purchase those boots? Love them!