20 juli, 2009

Äppelkart säsong * Season for small green apples

Foto: Minna Mercke Schmidt

Hej mina kära blomstervänner :) Ville bara påminna er att ta vara på de sötaste av söta - små äppelkart som ligger huller om buller på gräsmattan. Samla dem i en korg, glasvas eller gör en krans som jag. Håller ca en veckas tid och ger massor av glädje!

Sommarkram, Minna :)

Hello my dear flowerfriends :) Just wanted to remind you to take care of the cute small green apples on your lawn. Gather them in a basket, in a glass vase or make a wreath as i did. They keep fresh apprx a week and brings a lots of joy!

Summerhugs, Minna :)

33 kommentarer:

Marte sa...

Nydelig og inspirerende!

B E L D E C O R sa...

simly and beautiful....
Have a great week
Bine

Tulipa sa...

Jag har gått och sneglat på de där och tänkt att jag måste göra något, men ännu har jag inte kommit till skott!

Så vacker bild!
Som poesi!

Kram Mariette

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Søt liten krans av små epler...det skal jeg prøve på også, takk for inspirasjonen. Som alltid har du en så nydelig blogg.
Klem...Ellen

Börjelundskan sa...

Halloj!

Vilken söt liten krans du har gjort, jättebra idee´att ta vara på dom söta karten.

Har varit inne på din blogg titt som tätt, och du inspirerar verkligen mig med dina underbara bilder.

Ha en skön vecka. Kraam Cin

Anonym sa...

Det har du ju rätt i...det kryllar av äppelkart i gångarna...får se om jag kan få till en krans.
Ha det fortsatt härligt i sommarvärmen,
Lydia

Piia sa...

I really like that!

nicolette sa...

Amazing. Very eloquent garden, especially with the little green apples as the centre piece.

Nicolette
http://www.furnitureanddesignideas.com/

Helen sa...

Så fint at du minner oss på å bruke eplekarten. Jeg har også hundrevis av dem i hagen. Så fint å kunne bruke ting som ellers bare kastes.

Ragnhild sa...

Hei! For en herlig blogg! Første gang jeg er innom, men jeg kommer mer enn gjerne igjen :D

Lilla huset på prärien sa...

Mmm... alldeles underbar! Jag gjorde en förra året inspirarad av dig och jag blev jättenöjd. Det är himla fint med kransar av äpplen tycker jag! Eller ja, i stort sett alla kransar tycker jag om... det är så "piffigt" :)

Kram Jenny

Catherine sa...

Fantastic idea!! It's gorgeous~like you're capture! Loving that blue n white tea cup too!:)
Have a beautiful week!!
Cat

Hemmafruns hörna sa...

Jäpp, det ska jag göra idag! Tack för inspiration i ord och bilder!

Coty Farquhar sa...

Hi Minna,

Sorry I haven't dropped in for a while, hope your well and happy and enjoying your summer.

Sending lots of love and hugs.
xxxx Coty

idémakeriet sa...

Hej vännen,
Allt bra där ute i naturen?
Njuter du lika mycket som jag av dessa härliga dagar?
Vilken söt lite äppelhjärta du gjorde. Väldigt enkelt men hur fint som helst.
Njut av de värmande solstrålar.
Stor kram Gerda

Skatan sa...

Hej!

Allt väl :) Jag håller numera alltid utkik efter reportage av dig när någon ny inredningstidning dimper ned...känns alltid så kul och fräscht när du är i farten!

Kram,

ANna

Kära Stina sa...

Å vilken bra idé att ta tillvara på karten! Det hade jag annars inte tänkt på.. Så fint hjärta! Hälsn Kerstin

Kay sa...

I'm going to do this right now!! Lovely..

•lotta på solrum|fnurr• sa...

vilken fin blogg du har! hit kommer jag gärna tillbaka!

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Smart idé, jag har faktiskt inte tänkt på att de små överflödiga "nästan-äpplena" kan användas till något.

Badhusviken sa...

Det var ju verkligen en superbra ide.
Fint blev det också.
Kram Susanne

Alicia sa...

Minna you are an artist extraordinaire!!!

Lynda sa...

I love it! Darling idea. Now I just wish I had an apple tree! Maybe I could make a tiny heart wreath with rose hips.Your pictures continue to be beautiful.

Åsa sa...

Så vackert och sååå inspirerande !
tack för det vännen.
Ha det så gott.
Kram Åsa

Dona blogg sa...

Hej vännen!
Vill bara skicka en kram till dig!
/Pernilla

Saara sa...

Vilken trevligt ideé, söt krans! :)

Tess på Tilda och Mamma sa...

Tack för tipset, underbar blogg du bjuder på hittade hit av en slump. Kommer tillbaka.
Kram Tess

TuijaR. sa...

hei!
Ihana kranssi! Vähänkin voi olla kaunista eikä rikkaruohot ole aina rikkaruohoja.
Minäkin tein jotain pikkuomenoista. :)
http://ruusujajarikkaruohoja.blogspot.com/2009/07/taas-olen-tuunaillut.html

Mold Gambrills, MD sa...

So pretty!

<3 Lindsay

Jeanettes hus sa...

Hej vännen,

Tack för sms
Är kvar i Schweitz

Kommer hem torsdag.
Kan ej skicka sms därav svar via hotellets dator.

Som vanligt ett fint tips pà en vacker dekoration.

Bröllopet var kanon, men nagot annorlunda.....
Sköt om dig till vi ses
Kramisar Jeanette

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Vacker och fin idé:)
ha det gott
/S

cigaleetmimosa sa...

Quel blog extraordinaire, j'aime beaucoup ♥ - une admiratrice !

ninifee sa...

So I did with little pears. But what a mess - I got a hundred of little flies. Oh I suddenly put the pears out in the compost.

ninifee