01 juni, 2009

Allium

Foto: Minna Mercke Schmidt

Världen är bara så liten! Hör nu här.. två säsonger har jag beundrat trädgården som jag kör förbi nästan dagligen - speciellt på våren när tulpanerna och allium blommar. Förra veckan fick jag äntligen tummarna loss och gick o knackade på - och det visade sig att det var en gammal kompis som bodde där med sin familj! Frun i huset, Anette, är den talangfulla kvinnan bakom denna härliga rabatt... hon läser till trädgårdsdesigner... och har definitivt öga för färg o form!!!

Jag har fjuttiga fem allium och inga fina tulpaner, men kanske redan till nästa år :))) Är definitivt inspirerad!

Kram, Minna :)

8 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Men gud så härligt!!! Jag har lite allium jag också men de är lite utspridda... måste skaffa mig lite fler. Det ser så härligt ut på bilden.

Vad kul att du kände tjejen som bodde där! Tänk så liten världen är :)

Kram Jenny

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Oh så kul med sådana sammanträffanden! Och hälsa gärna henne att hon nu inspirerat fler! :o)

rosenskära sa...

Du kanske bara har fem allium, men du har ett sjusärdeles sinne för att fånga allt du har på bild och göra storverk av ingenting!

Det är det minsann inte många som kan skryta med! Och visst är det roligt att få överraskningar, som den här!

Kram/Lena

Bonnie sa...

Lovely lovely this blooming photo.
Nice day

Jillsan sa...

härlig bild, jag gillar också allium, men mina från ifjol ville sig inte riktigt, har bara komiit en, men det finns en massa "smått" så jag hoppas på mer nästa år.
vad lustigt och trevligt att det var en gammal vän som både där, kul!
Ha det gott!

Tusenfröjd sa...

Visst är de sååå fina! Det ska vara många i rabatten, de gör sig bäst då!
Du tar verkligen fina bilder!
Ha det så gott!
Liv

Rosenvit sa...

Ja, världen är liten. Vilken tur att du knackade på till slut.
Allium är great!

Må väl
Anna

purple area sa...

Åh, så fint, kul när man kan bli inspirerad av något så vackert.