27 maj, 2009

Växthus * Greenhouse




Foto: Minna Mercke Schmidt

Idag fortsatte projekt växthus. Snart - snart är det dags att måla... jag är så dålig på att göra jobb som inte syns, men att äntligen få måla, det ska gå som dans :) När jag jobbar ska det helst vara också vackert hela tiden så jag kan hålla fokus...Därför kan jag inte rensa i växthuset medans jobbet pågår (till mannens stora frustration :)), krukor, kandelaber, blommor, sågar, spikar - ja, allt är huller om buller. Idag dukade jag faktiskt ett litet hörn och njöt min lunch tillsammans med nya "Hemträdgården" (är du inte medlem i en trädgårdsförening bli det, tidningen får man på köpet o den är kanon!!!) i växthuset. Ljuvligt! ...trots röran, den valde min selektiva syn bort :)

En härlig dag! Hoppas eran också var det!

Kram, Minna :)

7 kommentarer:

Dona blogg sa...

Så härligt med växthuset!!!
Jag kommer förbi så snart jag kan -vill gärna dela en fika med dej i din charmiga "röra" ;)
KRAM :)

Tulipa sa...

Så där vilt, charmigt och personligt som man blir lycklig av att se!
Och vill se mer av...

Kram Mariette

Beas barnslikheter sa...

Vi märker verkligen hur "kär" du är i växthuset. Vad härligt för dig!

KRam Bea

OF SPRING AND SUMMER sa...

Det kommer att bli underbart fint när det blir färdigt. Så härligt med ett växthus. Ha det så bra. Ingrid

Lilla huset på prärien sa...

UNDERBART Minna!! Jag håller med dig om att det är himla vackert och jag känner avundsjukan sprida sig i hela min kropp. INTE för att jag missunnar dig detta vackra, härliga hus! Nej - men för att jag gärna vill unna mig ett själv jag också!! Har ju lerkrukor att sätta in o allt :))

Kram Jenny

Malin sa...

Så nydelig blogg du har!
Håper det er ok at jeg linker deg til meg:)

Ha en deilig dag!

Klemmer Malin

Federica sa...

Love all these pictures!!