06 maj, 2009

Brocanté! (=loppis,flea market)






Foto: Minna Mercke Schmidt

Snabbisar from ett loppis i Frankrike. På fotot längst ned till höger kan ni en fin gammal fågelbur - som nu hänger i mitt växthus :))) I det stora hela var loppisen väldigt likt de inhemska, mycket kläder, leksaker och andra överblivna ting. Men...sen fanns det några säljare som hade tömt gamla byggnader o hade lådvis med gammalt fantastiskt skräp :) Och så ledsamt som det bara kan vara så hade jag inte plats i mina väskor för alla de vackra saker som jag såg den dagen. Well, en bra anledning till att hälsa på hos Laeriss igen.

Snapshots from a fleamarket! See the old bird cage on the bottom right photo - it's hanging in my gree house now!!! With my cameras and stuff I just didn't have room in my bags for all the fantastic things I saw on the market. Well, a good reason to take to France again :)

Ha en vacker vårhelg! Kram, Minna :)

3 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Hej Minna! Vilket fantastiskt ställe det är du har besökt! Jag är ytterst avundsjuk på dig... dock ej missundsam. Hade gärna varit där och gått på loppmarknad jag också. Det verkar vara ett härligt ställe!!

Kram Jenny

royal creme sa...

I feel sure I would have found something for myself at this flea market, perhaps among the brass things...

Lisa sa...

Hejsan vännen.

Ser fram emot att träffas och höra mer!

Kram Lisa