19 mars, 2009

Jag behöver hjälp! * I need help!

Foto:Minna MerckeSchmidt

Nu är det vår här. Underbart! Det kliar i mina ljusgröna fingrar och i hjärnan...vill göra så fint och prunkande o vackert i trädgården. Men jag kan inte, hinner inte - behöver hjälp. Tar tacksam emot tips om duktiga trädgårdsdesigners som gör även det tunga jobbet. Bor i mitten av Skåne...

Ha en underbar helg, mannen och jag ska iväg till Bergen där vi träffades en gång i tiden. Utan barn :)

Minna ;)

The spring is here. So wonderful! I want to make my garden to flower and be just as pretty as I've seen on the magazines. But I can't, andI don't have the time. I need help! Glad for your tips about good gardendesigners who also do the heavy parts. We live in the middle of Skåne...

Have a fantastic weekend, I'm going away with my husband to Bergen where we met. No kids :)


17 kommentarer:

Hulda sa...

Herlig bilde! Har nettopp lest din vakre reportasje i Vakre Hjem og Interiør. Takk for gode ideer!

Skatan sa...

Godkväll!

Så härligt det låter...att dra iväg till stället där ni möttes :)

Lycka till med att finna någon duktig trädgårdsmedhjälpare!

/Anna

Tulipa sa...

Känner inga sådana!

Men vill önska er en härlig helg!

Kram Mariette

Guldkant På Livet sa...

Jag som hade tänkt be Minna komma hem till mej för att hjälpa med styling och trädgård!!!

Du är så duktig själv att ingen nog törs komma hem till dig: ) men du kommer säkert få napp, så spännade!

Urvacker bild, trevlig helg!!! Mari.

Guldkant På Livet sa...

...glömde såga, Bergen så vackert, och där ni möttes med, så romantiskt....

lottens vita och gröna sa...

hallå minna, låter som du och mannen ska ha det deijligt! låt trädgården bli vildvuxen, det är vackert på sitt sätt och fördelen är ju med stoooora ogräs är ju att dom blir ju lätta att dra, hihi! ha det gott, varmkram lotten

Lilla huset på prärien sa...

Ahh... när du hittat denna någon kan du kanske skicka honom till mig sen? Bor i norra Skåne :)

Kram Jenny

Weißer Vintagezauber sa...

Hallo,I wish and you man a lot of fun in Bergen.Enjoying the week-end.Lots of love,Elke.

Hanna sa...

Så fin bild!
Hoppas du hittar hjälp till trädgården! Jag bor lite väl långt bort för att känna till trädgårdsfolk nere hos er :(

Vad härligt ni ska ha i helgen!!

Ha d gott!
Kram Hanna

Designe sa...

Vilken vacker bild! Låter trevligt med resa! Önskar att jag vore trädgårdsdesigner :) Du hittar säkerligen någon duktig här via bloggen! Trevlig helg! :)

prinsesselinn sa...

Velkommen til BERGEN.
Håper dere får en feiende flott og fin helg.

;)

Livet i byn sa...

Vilka underbara och inspirerande bilder. Jag kommer att följa din blogg framöver.

~Livet i byn

Årstiden sa...

Tyvärr inga tips på trädgårdsdesigners och trädgårdsarbetare... MEN attans vilka fina bilder och arengagemang det var i Vakre hem!

Gry sa...

Hej!
Jag är trädgårdsingenjör med design inriktning klar till sommaren nere på Alnarp. Jag kan hjälpa dig om du vill!
Maila mig så kan vi prata mer!
grar0001@stud.slu.se

Tack för en fin blogg!
Mvh Gry

Fundera grönt sa...

Jag har lite långt till dig (bor i Göteborg) men det ser ut som att du kanske fått napp nu? Hoppas du hittar någon annars kan jag säkert få fram fler tips om jag kollar runt lite!
Låter härligt med er utan-barn-tripp! Hoppas ni har/hade en fin helg!

Sandras älskade hem sa...

Hej!

Ja, nu är snart våren här :)

Vad kul att åka iväg till där ni träffades!!
Mysigt :)

Ha en jätte bra söndag.
Kram Sandra

Ofelia sa...

Hejsan..

Vilken härligt inspirerade blogg för en liten grön florist som mig..

Min pappa jobbar för en man med namnet Mats Knutsson som är mycket duktig på att anlägga trädgårdar. Han har företaget "Knutssons träd & trädgård" och har framförallt södra delen av Skåne som sitt arbetsfällt.

Är du intresserad så kontakta mig på mejl så kan jag hjälpa dig att få kontakt med honom: Busungen2001@hotmail.com

//Josefine