09 mars, 2009

Tapper snödropp * Brave snowdrop




Foto: Minna Mercke Schmidt
Hej vänner! Tusen tack för alla kommentarerna och mailen jag fått. De värmer ska ni veta! Vad ni är underbara som orkar titta in trots att jag uppdaterar så sällan just nu. Det blev som jag anade - jag jobbar så det ryker, men bilder som tas måste jag spara till tidningarna :(
Men, nu när underbara våren är här med sina vackra tappra blomster finns det överflöd av både inspiration och blommor ute istället. En av absoluta favoriter är snödroppen. Läs mer fakta här.
Ha en underbar vecka!
Minna :)

p.s. Carol från inspirerande och fina bloggen Raised In Cotton intervjuade mig förra veckan...inlägget kan ni läsa här.


Hello Friends! Thank you so much for your comments and mails, they really make my day!!! I'm so happy that you keep visiting me despite the looooong pauses in posting. The situation is as I predicted. I work long hours and have never taken so many photos.....but since I need to sell them to magazines I can't show them here :(
Well, nature is waking up and there are so many inspiring things to do & watch outside instead. All the brave flowers that are starting to bloom. One of them is my all time favorite - snowdrop. Read more about it here.
Wishing you a wonderful week!
Minna :)

p.s. Carol with the inspiring blog Raised in Cotton interviewed me last week. Read more here.

35 kommentarer:

Magny sa...

herlighet så vakkert.....

Tulipa sa...

Hej!
Vad härligt med ett nytt inlägg!
Och vilka bilder, kan det bli så mycket vackrare...
Bilder som helt klart talar för sig själv...

Ska kolla in intervjun!

Inte konstigt att du får jobba så det ryker med din talang!

Kram mariette

Skatan sa...

Menar du att ni har blommor utomhus - NU? Herrejösses...här snöar det...fortfarande :) Vackert och stilsäkert som alltid när du är i farten!

Ha det bra - och jobba inte ihjäl dig :)

Kram,

A.

Sivs hus sa...

Hei, Åh så nydelig hjerte. Du tar flotte bilder. Titt inn til meg og bli med og vinn vakker lilla dagbok. Klem Siv

randi K design sa...

Så nydelige snøklokker. Akkurat som i min mors hage hjemme! (Drømmer...)
Hvor lenge kan en sånn krans holde seg?
Takknemlig for svar!
Ha en fin kreativ uke!

Carole sa...

I love snowdrop so much...It's funny that here in the U.S. people aren't as familar with them. Maybe it's the cost??? and the bulbs look so small. In the U.S. we all want BIG and FAST. A customer actually turned me onto them when I had to plant a ton of them in her yard. Now I tell everyone about them.
Thanks so much for inspiring all of us.

Carolyne sa...

Wonderful cheer on a wintery day! It's great to hear from you and your snow-drops are lovely.
((hugs)) Carolyne

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Å så vakkert. Stum av beundring.
Her ligger 1 1/2m med snø over alt, så det er virkelig herlig å få se litt snøklokker.

Ha en fin kveld

Kleine-creative-Welt sa...

Hallo,
wunderschöne Deko - wie immer - ich gehe sehr gern auf deinen Blog und bin oft da - danke für die schönen Bilder -
liebe Grüße
Ruth

Guldkant På Livet sa...

Så vackra foton, du är och förblir proffs! Bilden på snödroppshjärtat på pianot, oj så fint!!

Mari.

Bygatan sa...

Du gör verkligen drömarrangemang, såå vackert.

Skulle vara en dröm att få en "inspirationsdag" med dig och bara insupa allt det kreativa!!

Kram Lena

Karin A sa...

Underbara bilder Minna! Tack för att du delar med dig av bilder ibland, även om jag förstår att du måste sälja de flesta av dem.

Snödroppar är helt ljuvliga! Vill ha fler insåg jag idag när jag gick förbi en riktigt snödroppsträdgård.

Ha det fint! Kramar Karin

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Ett sånt ljuvligt snödroppshjärta, kan inte annat än le när jag ser det. Trevligt att 'lära känna dig' lite i intervjun.
Ha en riktigt härlig vecka,
Lydia

Hulda sa...

Flotte dekorasjoner! Likte så godt hjertet du har fotografert mot det gamle orgelet. Skjønt.

LISEN sa...

Underbara bilder som vanligt. Roligt med dina uppdrag!!

Härligt att våren är i antågande (fast vi fick massor med snö i natt...)

Växthusmadam sa...

Vilken jättesöt snödroppskrans! Precis vad man längtar efter nu!
Växthusmadam

Mi sa...

verkligen en jättefin hjärt-krans, en sån måste jag försöka mig på att göra!

Bellamere Cottage sa...

Your blog is stunning. I'm so enjoying it. What an artist you are. I'm adding you to my blog list.....I want to share you with everyone!

Warm regards,
Spencer

kullervilla sa...

Ljuvliga bilder...njuter.
kramiz//kullervilla

VILLA MOA sa...

Härlig krans, jätte vackert!

Nettan

Designe sa...

Såå himla vackert både här och nedan!..både arrangemang och bilder!
Kram :)

Designe sa...

Åh nu såg jag reportaget hemifrån dig! Såå himla vackert du bor! Underbart! :)

Monica sa...

Hej !!!!!
Vilka vackra bilder.......
Monica

meandmyhome sa...

Härligt att du har mycket jobb! Men var rädd om dig!! Kram Sofia

Familjen lantliv sa...

Hej jag hittade till din urmysiga sida genom sirligt. Vilket fint snödroppshjärta, jag har ju några i trädgården så jag kanske ska prova ;)

Kram från Jenny

Hill upon Hill sa...

I do enjoy your photo's that appear here.

Jillsan sa...

Hej!
Vilket fantastsikt vackert hjärta du gjort av snödropparna, måste plantera snödroppar till nästa år ;)
Tack för en mycket trelvig blogg.
Jillsan

Coeur de beurre sa...

So sweet! Thank you for visiting my blog... I love your work! all pictures are so pretty... Lovely atmosfeer!

A-mora sa...

Så nydelige bilder:))

Solåkra sa...

Som vanligt helt underbart vackert med snödropparna....

Ida sa...

Hej! Är stammis här på din blogg men är dålig på att lämna spår efter mig! Du inspirerar mig verkligen! På onsdag skall jag gå kvällskurs hos Jenny Strand tack vare det! Kram Ida

Missperfectblonde sa...

Vilka vackra bilder :)

Catherine sa...

How beautiful your blog and photos are!! I love the pictue of the snow drop heart wreath laying on the old piano/organ~BEAUTIFUL!!:)
So Happy I happened upon your lovely site, I am enjoying perusing through it on this chilly rainy day!~But Spring is waking up slowly, daffodils are starting to bloom!
You sell your beautiful photos to magazines~must be a dream come true!
Enjoy your day!
Cat

catherine sa...

Hello, I love this blog... Wonderfull idea, this heart... and the eggs inspired by Jeannette Hus...Thank you for lovely fotos..

kristinco sa...

Toute cette nature est un vrai régal, je peux dire que je l'aime encore plus à travers tes photos !!!