15 februari, 2009

Utmärkelser * Awards

Foto: Minna Mercke Schmidt

Jag skäms och har haft så enormt dålig samvete för alla fina utmärkelser som ni har tilldelat mig under åren. Har inte riktigt vetat vad jag skulle göra med dem, och vet det fortfarande inte. Men nu får jag ju alla fall tacka för dem. Ordentligt. För de har betytt väldigt mycket för mig, men jag har varit usel på att visa min uppskatting... tänk att ens blogg är så uppskattad att någon tar dig tid och delar ut en utmärkelse. Och ingen reaktion från mig - jag skulle bli... ledsen i alla fall. Det har bara varit så mycket annat, och när man inte nämner det ena så kan man ju inte säga ngt om en annan heller. Ja, ni fattar...det ska vara rättvist... Men..

Tack alla som har uppmärksammat min blogg på ngt vis, jag har noterat det och absolut glatt mig och känt stolthet att blivit valt bland alla dessa hundra(tusen)tals finfina bloggar. Varendaste gång.

Bilden tog jag i fredags när jag var på jobbet. Den här gången hos Jenny Strandh och pappan Ingvar.

Stooor kram, Minna (nu mycket lättare i sinnet)

I'm ashamed and have been for a long time for not thanking public for all the awards I'vereceived from you during my blogging years. I really appreciate every and each of them, but haven't had the time to make posts of them.. and once you haven't mentioned one, you can't mention the anothers.... I'm proud of them and cherish them all, thank you dearly for awarding my blog among hundreds (thousands)of fantastic blogs out there! Thank you!

Foto was taken at work. This time at Jenny Strandhs and father Ingvar.

Big hug,

Minna :)

11 kommentarer:

rosenskära sa...

Då är vi två som haft dåligt samvete för detsamma... Har lagt en bild i högerspalten där jag tackar för alla, ingen nämnd och ingen glömd.

Vill inte känna mig pressad att skicka vidare eftersom min blogg är min och jag själv bestämmer vad jag skriver om. Får så himla lätt dåligt samvete för ditten och datten ändå!

Kram/L

Tulipa sa...

Sååå söt iris...
På Ingvar Strandhs har man gått en gång i tiden ...
(låter som att jag är hundra)

Kram!

Jeanettes hus sa...

Hej vännen,

Du är som sagt inte ensam. Vi är nog en del som är slarviga på att både lämna kommentarer och att visa uppskattning för alla de som besöker oss.

Så spännande, Jenny Strand henne känner jag också, vad gjorde du där.

Hoppas att det gick bra.
Saknade dig på landet i lördags!!!!!!

Sitter här och skriver på Pigges laptop inget vidare.... är inte van

Mejlar dig då jag kommer hem vill snacka....

Kramisar Jeanette

willywagtail sa...

What cute little flowers. Awards are such a hard thing to deal with. I like the idea of being rewarded (for my eg) but don't actually want to get any as that is not why I blog. Cherrie

AnnaKarin sa...

Vilken härlig kontrast med snön och irisen! Tack för din hälsning - det känns gott att vara tillbax!!!

Moderncountry sa...

Hei vennen!

Hvordan går det der borte? Ikke snøet inne vel? For noen nydelige bilder du har delt igjen siden sist. Det er noe helt spesiellt med vakre blomster ute i snøen :)

Jammen du vet hvordan det kan bli med disse Awarder og hilsner, ikke alltid like lett eller tid til å følge opp. Jeg vet eksakt hvordan du føler deg..

Håper ellers du har det bra! Her er det fortsatt sying, men har nå bedre tid til fundere og pyssle med eget.

Ha det godt Minna, vi snakkes snart igjen!
Varmeste klemmer
Fra Aina :)

hannas form sa...

ÅÅÅÅ, du är värd varendaste award!!!! VARMASTE kramen från mig!!!! Så vacker bild...duktiga, duktiga du, Minna!

KRAM
Hanna

Skatan sa...

Hej!

DU skriver det jag har tänkt länge...jag har heller aldrig uppmärksammat det hela och räds hur det skall uppfattas...

Kram!

Gúa sa...

Hej Minna!
Ohh, fatta att jag njuter här inne varje gång! Du är helt fantastiskt duktig och jag är så oerhört imponerad!

Jag har nåt som jag så skulle vilja få "bolla" med dig om!
Hittar inte din mail och ber dig därför, om intresse finns att maila mig dunda67@hotmail.com

Hoppas du blir lite nyfiken..:)

Stora kramen till dig!
Gúa

Guldkant På Livet sa...

Vilken vacker bild du tagit hos Strandhs! Ingvar är ju ett helgon i floristbranschen : )

Ja, jag vet, man hinner inte med , det är många awarder som cirkulerar omkring . Jämt. Man blir självklart otroligt glad men jag har också valt att inte ha med awarder och dyl i min blogg utav olika anledningar, awarder i var och varannat inlägg intresserar knappast folk "utifrån" heller...

Tack för dina njutbara bilder Minna!

Mari.

Badhusviken sa...

Får alltid så mycket fin inspiration av att läsa din blogg. Roligt att upptäcka Jenny Strands butik också.
Kram Susanne