05 januari, 2009

Naturens egna dekorationer * Natures own decorations

Foto: Minna Mercke Schmidt

Jag har passerat detta träd tiotals gånger, men inte förran förra veckan hade jag med en kamera så jag kunde föreviga det och visa till er. Jag tycker det är så oerhört vackert med äpplen som envist hänger kvar och på sitt enkla sätt smyckar trädet och hela trädgården. Vackert!!!
.
I've passed this apple tree dosens of times but not until last week I had my camera with me so I could take a picture. I think it's so beautiful, the apples that just won't let go and in their own simple way they decorate the tree and the whole garden. Beautiful!!!
Härligt att vara igång igen efter alla ledigheter :) Hoppas året har börjat bra!!!
Good to be back after the holidays :) Hope the 2009 has started off nicely!!!
Hugs, Minna :)

18 kommentarer:

Lena Kristina sa...

Heeelt underbart!

Vilken kraft det ligger i naturen om man bara tittar

:D

Lena

*Marie* sa...

So so beautiful!!!! What an inspiration!!!! Thank you for sharing it:)......hilsen*Marie*

Skatan sa...

Hej! Ja du, det där känner jag igen. Jag hade tänkt fota en buske som jag passerade på väg till jobbet. Först var den vackert röd, därefter mer höstlik, för att slutligen bli helt magisk pga all vacker frost. Men inte blev det någon bild inte...

Javisst är det skönt att det börjar återgå till det normala. Man kan ju inte festa på god mat i evigheter!

Kram,

Anna

rosenskära sa...

Den har pyntat sig själv! Magiskt!

L

Beatrice sa...

Vilket vackert träd! :-) Tur att du hade kameran med dig den här gången så du kunde föreviga det...

Kram
Beatrice

Mia Blanche sa...

Vilken vacker bild det blev med frosten! Äpplena kanske hänger där som reserv till koltrastarna, har förstått att de älskar äpplen!
Mia

catherine sa...

Happy new year from south of france!! thank you for you blog! wonderful!

Lilith sa...

Tänk att äpplena fortfarande sitter kvar! :O Men pryder sin plats, det gör de, på ett oväntat sätt! För inte hade man ju räknat med att få se äpplen i trädet i januari...

White Season sa...

Underbar trädgård vilket ljus... Och jag har suttit och gått igenom inlägg efter inlägg, det var ett tag sedan jag var här och kikade...helt fantastiskt, tack för all inspiration. God fortsättning kramar Malin

H elle K sa...

Enig med deg, bare vakkert..Gleder meg til våren å lyset jeg. Det er utrolig hva man kan se ute i naturen om man har tid tilå se etter.Ha en fin kveld. Kristin

RANA sa...

Ja, jättefint med de trotsiga äpplena. :-) Underbara bilder i inlägget nedan också, med glas och frost.

Jag önskar dig ett superfint 2009. Du har nåt hos mig, om du vill.

Kram, Rana

anna of sweden sa...

Ja, vad vackert!
Jag tycker att det är så fin symbolik med äpplen och löv som envist hänger kvar trots köld och hårda vindar. det ger hopp! :D

Anonym sa...

Hej,

måste fråga dig om tips även om du knappast har tid att svara :)

Ordnar om en månad dop för vår dotter, har du på lager något trevligt tips hur vi kan dekorera kaffebordet, med blomster arrangemnag och dylikt?

Väldigt tacksam för svar och tack för en underbar blogg!

Mvh,
en nybliven mamma från Finland

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Jag håller med dig..en krispig vinterdag med röda äpplen..mums.
Kram Lotta

Vit poesi sa...

Ja helt underbart!
Ha en fin dag
kram Malin

Lilla huset på prärien sa...

:) Jag går förbi ett liknande träd varje dag när jag går till dagis för att lämna barnen. Har tänkt tusen gånger att jag ska ta med kameran och fota det!

Jättevackert!

Kram Jenny

~*"'*Dia*"'*~ sa...

Oh, I love the apples in the trees when there is no leaf too! They are frostbitten, like a little frozen piece of Autumn, so melancholic...They look quite vintage :))

Lynda sa...

Ilove it too! I am happy you had your camera . Beautiful!
Lynda