17 januari, 2009

Internationell dröm * International dream

Foto: Minna Mercke Schmidt

Jag älskar mitt jobb!!! Här ett hörn från gårdagens hyacint session som jag hoppades skulle vara för evigt (eller några fler timmar i alla fall). För övrigt kan ni hitta mina bilder i senaste svenska Lantliv, danska Isabellas och finska Kotipuutarha. Är man internationell så är man, både professionellt och privat, he he - jag är finsk, min man är dansk och vi bor i Sverige med våra blandrasbarn och hundar :)

I love my job!!! Here's a corner from yesterdays hyacint photo session which I hoped would last for ever (well, couple more hours anyway) At he moment you can find my images in Swedish Lantliv, Danish Isabellas and Finnish Kotipuutarha. I'm internationell both professionally and in privat, ha ha - I'm Finnish, my husband Danish, we live in Sweden with our mixed race kids and dogs :)

Saturday Night Fever to you all!

Minna :)

p.s. jag har en pdf-fil med reportage från vårt hem - hur gör jag för att länka till den så ni också kan få se den... hjälp??!

p.s. I've got a pdf-file featuring our home - how can I make a link to it so you can see it as well...help??!

24 kommentarer:

Skatan sa...

Även om du så endast låter blixten glimma av mot ett hörn av din arbetsbänk blir det vackert, vackert...hur gör du människa!?

/Beundrarinna :)

Something White sa...

Congratulations to you for the international honours! Your pictures are always very pretty: a peaceful ´lantliv´ in all its beauty. International bands always open the eye, the heart and the spirit! That´s my own experience of international family- and countries-life :D

Magny sa...

så bra!!
og bildet er bare vackert, vackert....

Marianne@Songbirdisnesting sa...

about your pdf. If you put it in docs.google.com you can give us a link to it.
Hope that helps.
Love your photo´s, as always.
Greetings, M

|| p e r l a n sa...

Alltid lika vackra bilder hos dig!

Hoppas du har en skön och mysig helg!

Annie sa...

Minna,
Congratulations on all your photo work. I have enjoyed your photography for some time now. You are an inspiration to me.

cottage farm villa (aka cottagecharm) sa...

Minna, I just love to stop by and see your photos....they are always so wonderful! Great shot of the string (jute).

~Cheryl

Mia sa...

Fint som vanligt när man kikar in hos dig.

Vore verkligen kul om du lyckades få upp pdf-filen. Går den inte i värsta fall att göra om till jpg eller nåt som går att ladda upp?

Trevlig lördagkväll!
Kram Mia

Hjärtefröjd sa...

aaaa wonderbar!!!!

störtskönt!
kram linnea

Sanna sa...

Hejsvejs!
Jag kommer in då och då o kollar på dina fina bilder. Du ligger bland mina favvo bloggar!
Ja du, florist har jag sagt att jag ska bli när jag blir stor!

Ha det gott! / Sanna

white-vintage sa...

Hello...
oh, this is so wunderful...The German Word for the little Flowers is "Wachsblume". I buyed the same one yesterday...You can see what I mean on my Blog. I love your Style so much...Congratulation!! Very nice and wonderful...
see you next time with new flowers..
christine

The Junkin' Yaya sa...

Beautiful as always! And HUGE congrats, very well deserved! xo...deb

Hanna sa...

Hej Minna!
Hehe, kan kalla barnen nordiska :P
Är själv oxå finsk, gift med en svensk.. två nordiska barn :)
Och blandrashund hade vi...

Hoppas du får till länken så vi får se.
Är här o kikar på din blogg lite titt som tätt, gillar allt du gör :)

Kram Hanna

Monique sa...

Otroligt vackert........
Grattis till internationell framgång.....du gör så oerhört vackra saker.....så det är du verkligen värd.........och fotar också så himla bra.......tänkt på att skriva en bok.......??!!
Kram,
Monica i Rom

Fru Skrot - Rouva Romu sa...

Onnea kv-toiminnallesi!! Niin sitä pitää *thumps up*! Kuvasi ja asetelmasi ovat kyllä niin kauniita, että en yhtään ihmettele menestystäsi!

Min lilla värld av blommor & ting sa...

Men guuuud va vackra bilder, blir bara så inspirerad... Har din som favvo på min blogg så jag hoppas det blir många fler än jag som kommer hälsa på dig efter detta... /Emmeli

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Det är dig så väl unnt att ha framgång...du är så grymt kreativ!
Internationella...haha, det måtte vi också vara...en nordisk blandning; jag dansk (färöisk), gubben svensk, barnen blandras samt katterna blandning norsk skogskatt & bonnakatt! ;o)
Ha en fortsatt härlig helg,
Lydia

florence sa...

I love you photos, I love your blog, I love visiting you everyday ! Thanks

Växthusmadam sa...

Har precis köpt Isabellas idag, ska hålla utkik efter dig!
Växthusmadam

Moderncountry sa...

Hei gode Minna!
Så herlig det høres ut når du sier at du elsker din jobb!! :))
Jeg er sååå stolt og glad for alt du klarer å få til!! Og gleder meg til å lese og titte på seneste Lantliv.
Fikk du forresten til og laste opp pdf filen?

Jeg har hatt lite ork den seneste tiden, så beklager at du ikke har hørt så mye fra meg. Det virker som fravær av Energi også gir Inspirasjonsstopp. Kjenner du igjen deg?

Ha det så godt, sender gode klemmer!
Varm hilsen Aina
Moderncountry

Sandras älskade hem sa...

Åhh, vilka fina bilder du visar :) Som alltid!!

Ha en jätte bra kväll.
Kram Sandra

Beatrice sa...

Vilka vackra bilder! Jag har ju senaste numret av Lantliv, nu måste jag titta lite närmare på bilderna där... :-).

Kram
Beatrice

Elina sa...

Kuvasi ovat aivan ihastuttavia, niistä kyllä välittyy se että rakastat työtäsi! Täytyypä pitkästä aikaa kurkata Kotipuutarha-lehteäkin.

Anonym sa...

Hej Minna!

Ville bara tipsa dig om www.issuu.com där kan du gratis göra om din pdf fil till ett nätmagasin som du lätt kan lägga upp på din blogger sida. Ta en titt på min :) www.villiniitty.fi
Hälsningar Else (en trädgårdsälskande florist från Skåne men bor i Finland)