27 januari, 2009

Färdig * Done

Foto: Minna Mercke Schmidt

Äntligen färdig med hyacinterna! Skulle kunna fortsätta i evighet, de är så fina och tåliga och ja, kan förvandlas till alla möjliga konstverk :) Men men, nu är det andra saker som ska bli färdiga, har ett par välkomnande vinterentréer som ska trollas fram. Skicka gärna över lite snö ni som har det!!!
Finally ready with the hyacinth shoot! Could have kept creating with them a lot longer, hyacinth is such a beautiful flower with many appearances. Well, now I've got to start with other things, a couple different welcoming winter entrés to start with. You who have snow, please send some!!!
Hugs, Minna :)

32 kommentarer:

Skatan sa...

Ett lass med snö kommer här :)

UNDERBARA bilder!!!

Kram.

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Här finns snö..lite, lite..men jag vill njuta av din underbara bild.
Kram Lotta

My Wonderworld sa...

Fantastiske bilder!

Det ligger en hilsen til deg hos meg :-)

Tulipa sa...

Det finns alltid sååå mycket känsla och skönhet i dina bilder!

Kram!

RaisedInCotton sa...

So pretty, I will send you snow too:)

Hugs,
Carol

Styling by Coty Farquhar sa...

Hi Minna,

Sorry no snow in Australia at the moment, I wish there was, there is a heat wave here today.

Love the colours in your image. More please, I love your flowerwork.

My two are back to school today and tomorrow and I am soooooo excited to get back to some quiet time alone at home.

xxxxx hugs xxxx Coty

anu sa...

Tosi kaunis kuva!!!

Pirteää keskiviikkoa!
Anu

Amber sa...

The colors are stunning! Your flowers so pretty...
we have snow in Oregon and will send some to you :0)
Amber

rosenskära sa...

T o m jag som inte gillar lila, tycker att den här bilden är SÅ vacker!

Snö kan jag inte bidra med, du får väl skrapa ur frysen....!


Kram/Lena

Monique sa...

Hej !!!!!!
Ååååhhh.....läckert.... som vanligt.......vackra blommor och mycket romantik....i dina bilder.......
Snö...??....njae....du får nog ta konstsnö...som jag gjorde i vintras...på balkongen.......men du kan få lite reg....för det har vi haft sen i november.......jaså,inte det..??
Ha en bra dag.....
Kram,
Monica

Fransk inredning sa...

Underbar bild,men snö det får vi nog ingen härnere...Kraam susanne

Anonym sa...

Jättefint

Hjärtefröjd sa...

härligt som alltid!!
tack för din inspiration du ger!!

kram linnea

Jeanettes hus sa...

Det är för din skull jag ber om snö.......

För annars vill jag bara att det skall bli våååååååååååååååår.

Guldstjärna som vanligt för din vackra bild.
Hyacinter som snitt blomma är sååååå underbart vackra.

Ha det bäst!
Kramisar Jeanette

H elle K sa...

Hei litt snø kommer over til deg fra Engelsviken i Norge.... Vakre bilder.. Kristin

Fundera grönt sa...

Vackert! Dessvärre har jag ingen snö att erbjuda dig...
kram
Nanna

Ledighetsparadiset Solåkra sa...

Så så så vacker bild!! Det är en fröjd att få titta in på din blogg.

Sandras älskade hem sa...

Jätte fin bild! Som alltid :)
Och här kommer mycket snö!!!!

Ha en jätte bra kväll.
Kram Sandra

garance sa...

hej ,


En vännina till mej skickade din länk och här är jag ...
Vackert o fin ...
Kom och Hâlsa pa min Franska Matlaggnings Blog ...

Garance

Lilith sa...

Vackert, vackert!

Skickar över ett stort lass med snö åt er! :)

randi K design sa...

Nydelig farge! Nydelig blomst. Den ligner litt på Fresia... som jeg elsker!
Sjekk bloggen min for snø i headingen.. (Min datters hus i Norge)

Moderncountry sa...

Hei Minna!

Nydelig kombinasjoner! Klart det er herlig å kunne jobbe og kreere noe helt spesiellt med disse fine blomstene. Herlig vårlig egentlig. Har selv tatt inn iris og krokus i dag, krokusen drøyer det nok med før den springer ut, men Irisen har jeg allerede glede av. Jeg er jo ikke så flink til å sette meg ned og lage så mye ut av det og jeg faller ofte for det enkle. Så det blir bare til at jeg setter dem enklet i en vase eller potte. Kjøpte meg nylig en bok, "Vintervackert, kransar och dekorationer". Den var det mye fint i.
Håper ellers at formen og gleden varer utover våren og at du treffer mange fine mennesker og får skape mange vakre saker.

Gi Selmer en puss og ha en mysig mysig helg gode venn!

Varme hilsen
Aina

Annica Manby sa...

vilken underbar bild.

Kram annica

Guldkant På Livet sa...

Du är makalös!! Så vackra stilleben, arrangemang, pysel och foton!!! Mari.

purple area sa...

Helt fantastisk bild, älskar färgerna. Vad kul att läsa alla kommentarer om 'Blomsterverkstad' på andra språk.

melontha sa...

Mina komplimanger till så många vackra dekorationer. Du har en stor konstnärlig talang.

Många älskar Melontha grüsse

Annika Christensen sa...

Tack för det Minna!
Det går framåt men jag är ju så bra på arrangemang men jag gör så gott jag kan.
Det gör det även för dig eller?
Såg en bild i lantliv som jag tänkte - ser ut som Minnas och det var det ju också.
Härligt för du har en egen underbar stil.
Har du också gjort hyacinter?
Vår eller jul?
Just nu är jag lite trött på dem men jag har några kvar.
Idag fick du väl lite snö eller?
Jag fick snö på mina vintergäck och det var det kag ville ha.
Kram

Annika Christensen sa...

Hoppsan
Jag menar att jag INTE är så bra på arrangemang men det fattade du va? Kan man inte klämma in ett inte i efterhand?
Annika

Anonym sa...

.. Jag har en liten fråga,
är detta bara en blogg eller finns Blomsterverkstaden som butik?
Jag är nämligen blivande florist och är ute på jakt efter en härlig butik att göra min sista praktik i och förhopplings vis få ett fortsatt jobb i.
Jag tycker det är så vackar bilder på arrangemang på din blogg och du ger mig verkligen mycke idéer.. //Josefine (busungen2001@hotmail.com)

Tove sa...

For et vakkert bilde!

Lynda sa...

These flowers are so very lovely! I love looking at your blog

CreativeButterflyXOX sa...

Very pretty flowers :)