06 januari, 2009

Drömmedags * Dreamtime

Jag drömmer redan om blommande rosor. Speciellt när jag läser Helen Fredholms bok "Hagevandring". Hon har förevigat sin underbara trädgård och hela boken är sååå vacker. Den inspirerar och ger hopp om att även jag kan faktiskt få till en lika prunkande paradis här hos mig. Inte bara bedårande bilder utan massa tips och råd också! Mer om norska Helen och hennes fantastisk hage kan du läsa här.

I already dream about roses in bloom. Especially when I read Helen Fredholm's book "Hagevandring" (walking in a garden). She has taken fantastic photos of her fantastic garden. Helen gives me inspirations and hope - there's a change that even I might have as beautiful garden one day. Not only lots of beautiful photos but loads of advice and clever ideas as well. More about Norvegian Helen and her garden here.



Foto: Helen Fredholm


Kransar gör hon också :) Glöm inte bort att njuta av vintern även om du redan drömmer om rosor som jag.

She makes wreaths as well :) Don't forget to enjoy winter while dreaming about the roses thoug!

Minna :)

16 kommentarer:

Skatan sa...

Ja jag instämmer - trots att det snöar stora vackra flingor här idag och att vintern just nu är i högform! Men att få gå och plocka ängsblommor och göra buketter och arrangemang av olika slag - det är inte fel det heller :)

Önskar en fin dag.

Kram,

Anna

Karin A sa...

Vilken underbar bok och krans! Tack för tipset Minna. Önskar dig en trevlig Trettondag! :) Kram Karin

Tulipa sa...

Hej!
Ser ut som en njutbar bok!
Man drömmer sig lätt bort i sådana böcker, allt man ska plantera, allt man ska göra...Paradiset som ska infinna sig. Att gå i sin trädgård och greja gör ju ofta att man förflyttas till en annan värld...och tiden flyger...
Tack för din hälsning! Jag blev väldigt glad!
Ha en skön dag!
Kram Tulipa

Lilith sa...

Det är ju nu man får börja drömma om trädgård och sommar igen! I lämpliga doser. För än kommer det ju att vara vinter ett tag...

Eduardo Miguel sa...

- Olá! Ich war magisch mit seinen Schönheiten Pfosten, vieler Qualität in den Fotos und dem Inhalt seiner wundervollen Arbeit Glückwünsche… Sie scheinen Innere haben einen Garten seiner Seele, alles sehr recht!
- Ich mochte sehr und im möglichen Maß gehe ich seguiz es, Grüße von Brasilien.

purple sa...

Tack för tipset, älskar att sitta och titta i trädgårdsböcker och planera för trädgården så här på vintern.

C De-sign sa...

Visst drömmer man om vad som skall komma...rosor och annat vackert! Vår natur är helt fantastisk tycker jag med dessa årstidsskiftningar! En god fortsättning på det nya året önskar jag! Kram fr C

Granne med Selma sa...

Tack snälla för denna länk! Har suttit länge och njutit och gapat bland annat när jag tittade på clematisprojektet...

Och hon är så otroligt lik en bekant fast utan fläta, så jag var tvungen att maila länken till henne också:-)
Kram Sussie

Ledighetsparadiset Solåkra sa...

Måste genast gå in och kolla... Tack för tipset. Idag är det visst en trädgårdsboksläsardag.

Sandras älskade hem sa...

Ja, samma här :)
Med vackra och doftande blommor i massor, längtar!!
Men, men , det kommer snart!

Ha en trevlig kväll.
Kram Sandra

Mia sa...

Helens bok er en drøm, som jeg har lest gjennom (flere ganger...) Jeg har vært så heldig å ha vært på hagevandring "live" i hagen hennes, ifjor sommer, og hagen er, om mulig, enda herligere i virkligheten enn hva alle de nydelige bildene i boken hennes skulle tilsi. I fjor vår gikk jeg også på hagekurs hos Helen, og hun er en herlig, kunnskapsrik og inspirerende dame, rett og slett!

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Tack för den här tiden, nu kan vi plocka bort varandras länkar !
Kraam Anette

♥Min Eden♥ sa...

Hej På dig!
Jag tänkte samla ihop några bilder på hur ett planteringsbord kan se ut...
Har du något emot att jag lånar bilden du har på din blogg:

http://blomsterverkstad.blogspot.com/2007/05/planteringsbord.html

...om jag lovar att nämna din blogg, och länka till den? Jag tar inte illa upp om du inte vill vara med, men jag vore glad om du meddelade mig även om du inte vill vara med.
Kram Nina

Millas hem sa...

Ja, det är sant! Njut av årstiden vi har nu.

Fast jag längtar väldigt mycket efter våren redan!

Kram Camilla

purplerain sa...

ja, jag kan drömma mig bort och göra nya trädgårds planer innför sommaren.

disa sa...

徵信社,徵信,徵信,徵信社,外遇,尋人,徵信公司,徵信,抓姦,徵信,徵信社,外遇,抓姦,尋人,徵信社,徵信,抓 姦,抓姦,外遇,尋人,徵信公司,徵信,徵信,徵信社,徵信,徵信社,外遇,抓姦,尋人,徵信社,徵信,徵信社,徵信,外遇,尋人,徵信公司,徵信社,抓姦,徵信,外遇,徵信社,尋人,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信,徵信社,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,外遇,尋人,徵信公司,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,情趣用品,情趣,抓姦